Toon posts:

geen idee welke VOIP adapter ik nodig heb...

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een ATA bestellen om te gebruiken i.p.v. een softphone, maar heb geen idee wat ik in mijn situatie zou moeten hebben. Ik hoop dat iemnad mij kan helpen...

Dit heb ik (nodig):
- ik heb 2 VOIP-in nummers (budgetphone.nl)
- ik heb 1 VOIP-in nummer België
- ik heb een KPN abonnement
- Ik wil graag uitgaande gesprekken kunnen voeren met VoipBuster
- Ik wil graag uitgaande gesprekken willen voeren met andere provider, bijv. budgetphone
- Ik zou graag een analoge DECT telefoon aansluiten.

Zijn er daadwerkelijk toestellen waarmee ik 2 of 3 VOIP-in nummers kan gebruiken? En moet ik dan voor elk nummer een apart analoog toestel aansluiten, of kan ik het instellen dat alle gesprekken die met VOIP binnenkomen (en evt. van KPN) naar hetzelfde analoge toestel gaan?

En kan ik met dat analoge toestel dan aangeven via welke uitgaande provider ik zou willen bellen, of kan ik dat instellen dat bijv. bij bepaalde landnummers automatisch de juiste uitgaande provider gekozen wordt?

Ik weet het, veel vragen.... Maar ik ben een leek op dit gebied en als ik dit goed draaiende krijg ken ik meer mensen in m'n omgeving die hiermee geholpen zijn.

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

FRITZ!Box Fon 1020 ATA, 10 accountjes in te voeren.

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Verwijderd

Topicstarter
Commander69 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:20:
FRITZ!Box Fon 1020 ATA, 10 accountjes in te voeren.
Lijkt me inderdaad een goede oplossing, nu ik e.e.a. daarover bekeken heb!
Mag ik er nog een paar vraagjes over stellen...
- Kan ik deze ook op kabelinternet aansluiten, of alleen ADSL?
- Kan ik zelf instellen (dial plan heet dat geloof ik) naar welke nummers (bijv. landnummers) met welke provider automatisch gebeld moet worden?
- Kan ik m'n draadloze router gewoon erop aansluiten?

Thanks!
Bart

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Maakt niet uit want hij komt achter je modem. Zolang het modem in bridge mode staat gaat het werken.
Je kunt ook een van de WLAN Fritz!Boxen in ATA mode gebruiken. Dan heb je geen drie apparaten meer nodig.
In de Fritz!Boxen kun je inderdaad dialing rules instellen.

[ Voor 45% gewijzigd door OrakelJos op 07-10-2006 12:37 ]