Toon posts:

Spotlight ziet mail in Entourage niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn profiel in Entourage was verminkt geraakt waardoor er weinig anders opzat dan een nieuw profiel te maken. Sindsdien werkt Spotlight niet goed meer voor mijn mail. In eerste instantie werd alles prima gevonden, echter met verwijzingen naar mijn oude profiel en die mails konden niet meer geopend worden.

Uiteindelijk heb ik de spotlight database gereset met sudo mdutil -E /
en 24 uur gewacht zodat alles opnieuw geindexeerd kan worden. Ik lees nu dat spotlight en entourage sowieso niet lekker met elkaar kunnen omgaan, maar dat was niet mijn ervaring tot 4 dagen geleden.

In zoekacties wordt geen enkele mail getoond en de instellingen voor spotlight zijn identiek aan mijn iMac waar het wel werkt.

Inmiddels geprobeerd:
nieuw profiel entourage en daarna de spotlight database gereset
resetten spotlight en dan een nieuw entourage profiel

Welke volgorde ik ook kies, het werkt niet meer. Iemand nog een idee?

OS is volledig bijgewerkt 10.4.8
Entourage is v11.2.5
E-mail server is Exchange 2003

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 10:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een fraaie oplossing is het niet, maar de Windows manier werkte wel. Na een volledige herinstallatie van OS X en Office werkt het weer (moest sowieso een keer gebeuren, dus dit was een mooi moment)

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-01 13:04

Reda

HA DO KEN

Entourage updaten naar de allerlaatste versie.

Daarna druk je bij Entourage op Appeltje + , .

Onder algemene instellingen zie je een kopje spotlight.

Hier vind je de functie om je email in spotlight op te laten nemen.

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:31:
Een fraaie oplossing is het niet, maar de Windows manier werkte wel. Na een volledige herinstallatie van OS X en Office werkt het weer (moest sowieso een keer gebeuren, dus dit was een mooi moment)
gelukkig gaat dat wel een heel stuk sneller. ik heb die nare gewoonte nog niet afgeleerd. bij Windows was het na een maandje écht weer nodig. Bij OS X doe ik het om de drie maanden ofzo om even weer op te ruimen. (alleen dat verdomde iWeb raak ik tot twee keer toe kwijt)