Toon posts:

Voeding kapot, maar waardoor?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een week of drie geleden heb ik voor een vriend van mij een nieuw systeem samengesteld en geassembleerd. Het gaat om de volgende hardware:

- Antec Behuizing Performance TX1050B met 500W voeding (ook Antec)
- Asus P5NSLI Moederbord
- Intel Core 2 Duo E6600
- Corsair 2gb dual-channel kit PC5300
- Asus GeForce 7900 GT TOP 256MB
- Seagate Barracuda 7200.10 320 Gb SATA II
- NEC DVD-speler
- NEC DVD-brander ND4571
- Linksys WiFi adapter (WMP54G)
- Toetsenbord, muis, scherm, diskettestation

Gister belde hij me op met de melding dat zijn PC niet meer aanging. Ik ben langsgeweest en kwam tot de conclusie dat het de voeding moest zijn (onder andere door de schroeilucht die ik bij de fan rook :P ). Ik had niet de mogelijkheid om ter plaatse een andere voeding te testen, dus ik heb de (kapotte) voeding meegenomen naar stage vandaag. Even in een oud systeem gehangen (wat nog wel werkte natuurlijk), en ook daar deed de voeding het niet. Ik kan dus wel de conclusie trekken dat de voeding kapot is.
Hopelijk zijn er geen andere onderdelen beschadigd geraakt, maar dat zal ik vanavond testen met een andere voeding.

Gelukkig zit er nog wel garantie op, dus dat is het probleem niet. Maar ik vraag me af waarom hij kapot is gegaan...ik kan me niet voorstellen dat hij te licht is voor het systeem!
Ik stuur hem terug als RMA, maar als het aan het systeem ligt hoeven ze hem natuurlijk niet te repareren van mij. En zou ik ook de kast mee moeten sturen, omdat de voeding al in de kast zat?

Ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen over de oorzaak van de kapotte voeding!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 17:08

BHQ

Zelfs de beste voeding -kan- kapot en er is een bepaalde serie van Antec waarmee wat probleempjes bekend zijn. Gee idee of dat deze is tho. Met een beetje geluk is je hardware nog heel, met wat minder geluk ies het stoek. Dat zie je vanzelf wanneer je er een nieuwe voeding in hangt..

Verwijderd

with ^^

alles kan gewoon kapot gaan, er zat gewoon iets niet goed daarbinnen en het is doorgefikt. ik hoop dat de andere hardware niet kapot is, want dan heb je een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een andere voeding in het systeem gehangen en *godzijdank* is er niets anders naar de knoppen. Stuur de voeding terug als RMA. Dank voor jullie antwoorden!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Antec is de laatste tijd echt _compleeeet_ bagger. Hun voedingen wegen niets meer, en gaan te snel kapot. Zeker de normale serie, de Truepower is ietje beter. Mijn vermoeden is dat ze enorm aan het bezuinigen zijn, want Antec voedingen van een jaar terug waren echt super, maar tegenwoordig wegen ze zelfs minder dan een Sweex voeding :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Alpha26
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02-2012
Ik heb sinds twee weken een nieuw systeem met dezelfde kast en voeding (Antec SmartPower 2.0 500W). Sinds afgelopen dinsdag komt er een zeer penetrante chemische rubberlucht uit de voeding als de pc wat zwaarder belast wordt. Dat er een reuk aan iets zit is prima. Maar de stank was zo erg dat mijn moeder het onder op de gang al kon ruiken. De voeding doet het overigens nog, maar ik denk dat de reuk een voorbode van doorfikken is. Het zal dus wel een RMA worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Alpha26 op 05-10-2006 12:27 ]

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Informatief.. ik & meerdere kennisen van me hebben antec voedingen van ~1 jaar oud die perfect werken en ik moet binnenkort een OEM voeding bij iemand vervangen. Zal eraan denken geen antec te kopen dus..

[ Voor 2% gewijzigd door Cio op 05-10-2006 14:32 . Reden: te snel willen typen of een laptop kb ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Hoorde vorige week een verhaal betreffende een antecvoeding waar de condensator uitgeklapt was.
Deze lag letterlijk los in de behuizing.
Ben altijd wel antecaanhanger geweest maar de laatste tijd zie ik steeds meer berichten op het forum hier dat er nogal eens wat mis is met deze voedingen.

computer voor alle werkzaamheden

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

hmmm..., zet er nog maar een overleden Antec Voeding bij, eentje uit een Antec Overture Lifestyle II behuizing; een 450watter. Probleem: lekkende condensators. Als ik dit zo lees (en andere berichten) gebruikt Antec hele slechte condensators (de beruchte lekkende/bollende) in verschillende modellen.

Voor mij voorlopig geen Antec meer....
Maar de stank was zo erg dat mijn moeder het onder op de gang al kon ruiken. De voeding doet het overigens nog, maar ik denk dat de reuk een voorbode van doorfikken is. Het zal dus wel een RMA worden.
Zou er geen dag te lang mee wachten, die voeding gaat springen en als je pech hebt, nog meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 13-08-2007 23:56 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Madrox schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:55:
hmmm..., zet er nog maar een overleden Antec Voeding bij, eentje uit een Antec Overture Lifestyle II behuizing; een 450watter. Probleem: lekkende condensators. Als ik dit zo lees (en andere berichten) gebruikt Antec hele slechte condensators (de beruchte lekkende/bollende) in verschillende modellen.

Voor mij voorlopig geen Antec meer....

[...]

Zou er geen dag te lang mee wachten, die voeding gaat springen en als je pech hebt, nog meer.
Een topic uit 2006... Om een of andere reden heb ik het idee dat je bijdrage een beetje erg nutteloos is voor TS ;)

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ja lol. Volgens mij is Antec allang weer back on the map met hun goede goedkope en krachtige voedingen :D
Pagina: 1