Een week of drie geleden heb ik voor een vriend van mij een nieuw systeem samengesteld en geassembleerd. Het gaat om de volgende hardware:
- Antec Behuizing Performance TX1050B met 500W voeding (ook Antec)
- Asus P5NSLI Moederbord
- Intel Core 2 Duo E6600
- Corsair 2gb dual-channel kit PC5300
- Asus GeForce 7900 GT TOP 256MB
- Seagate Barracuda 7200.10 320 Gb SATA II
- NEC DVD-speler
- NEC DVD-brander ND4571
- Linksys WiFi adapter (WMP54G)
- Toetsenbord, muis, scherm, diskettestation
Gister belde hij me op met de melding dat zijn PC niet meer aanging. Ik ben langsgeweest en kwam tot de conclusie dat het de voeding moest zijn (onder andere door de schroeilucht die ik bij de fan rook
). Ik had niet de mogelijkheid om ter plaatse een andere voeding te testen, dus ik heb de (kapotte) voeding meegenomen naar stage vandaag. Even in een oud systeem gehangen (wat nog wel werkte natuurlijk), en ook daar deed de voeding het niet. Ik kan dus wel de conclusie trekken dat de voeding kapot is.
Hopelijk zijn er geen andere onderdelen beschadigd geraakt, maar dat zal ik vanavond testen met een andere voeding.
Gelukkig zit er nog wel garantie op, dus dat is het probleem niet. Maar ik vraag me af waarom hij kapot is gegaan...ik kan me niet voorstellen dat hij te licht is voor het systeem!
Ik stuur hem terug als RMA, maar als het aan het systeem ligt hoeven ze hem natuurlijk niet te repareren van mij. En zou ik ook de kast mee moeten sturen, omdat de voeding al in de kast zat?
Ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen over de oorzaak van de kapotte voeding!
- Antec Behuizing Performance TX1050B met 500W voeding (ook Antec)
- Asus P5NSLI Moederbord
- Intel Core 2 Duo E6600
- Corsair 2gb dual-channel kit PC5300
- Asus GeForce 7900 GT TOP 256MB
- Seagate Barracuda 7200.10 320 Gb SATA II
- NEC DVD-speler
- NEC DVD-brander ND4571
- Linksys WiFi adapter (WMP54G)
- Toetsenbord, muis, scherm, diskettestation
Gister belde hij me op met de melding dat zijn PC niet meer aanging. Ik ben langsgeweest en kwam tot de conclusie dat het de voeding moest zijn (onder andere door de schroeilucht die ik bij de fan rook
Hopelijk zijn er geen andere onderdelen beschadigd geraakt, maar dat zal ik vanavond testen met een andere voeding.
Gelukkig zit er nog wel garantie op, dus dat is het probleem niet. Maar ik vraag me af waarom hij kapot is gegaan...ik kan me niet voorstellen dat hij te licht is voor het systeem!
Ik stuur hem terug als RMA, maar als het aan het systeem ligt hoeven ze hem natuurlijk niet te repareren van mij. En zou ik ook de kast mee moeten sturen, omdat de voeding al in de kast zat?
Ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen over de oorzaak van de kapotte voeding!