Toon posts:

[BIOS]MSI K8T Neo-FIS2R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst voor een kameraad een MSI 7600GS AGP 256MB in zijn pc ingebouwd. nu is het zo dat na het plaatsen van de nieuwe kaart de computer niet meer wou posten ---> je ziet de bios en hij telt het geheugen maar op het moment dat hij de PnP/IO moet gaan detecteren doet hij niets meer. je krijgt wel het schermpje van "Press Del to enter setup" (en nog wat meer opties) dus wat doe je dan??? druk je op del ---> komt er wel te staan GO --> Setup maar ook dan blijft hij hangen.
je kan ook nog op TAB duwen voor het mooie BOOTLOGO en dat werkt ook gewoon... kan zo vaak als ik wil het bootlogo tevoorschijn halen en weer laten verdwijnen.

dus ik denk zijn voeding is te zwak (ENERMAX nogwat 380W) dus ik sluit 1 harde schijf af en zijn DVD speler en brander. maar nog steeds geen success...

ik natuurlijk met mijn handen in het haar een bios reset gedaan en wonder boven wonder start zijn pc op dus ik ga de bios weer in en stel alles weer in zoals het stond (ik heb destijds zijn bios ingesteld en van iedereen bewaar ik de instellingen in een schriftje) doe F10 save and exit. computer start opnieuw op maar blijft weer hangen bij de IO/PnP detectie.

ik ga dus stuk voor stuk de instellingen af (na weer een bios reset/en nog 1/en nog 1 :P ) en heb zo de boosdoende instelling gevonden. hij kan in zijn bios zijn computer instellen op HIGH en op TURBO mode en nu is het zo dat zijn TURBO mode voor deze vreemde hanger zorgt, terwijl dit altijd goed heeft gewerkt... is dit een bekend probleem en scheelt dit veel performance? is er misschien ook een oplossing voor???

BIOS flash wil mijn kameraad niet dat ik doe dus dat is helaas uitgesloten om dit probleem op te lossen.

Specs:
AMD Athlon 64 3000+ (Hammer met 512KB cache)
MSI K8T NEO-FIS2R (met VIA chipset)
2x 1GB Hokkietokkie geheugen (CAS3)
MSI GeForce 7600GS 256MB AGP
Creative SoundBlaster Live! 1024 Value
2 Harddisks (een van 80GB en een van 160GB. een is maxtor en een is seagate maar ik weet niet welke en hoe of wat. ik zit namelijk nu thuis)
DVD brander +/- van PLEXTOR
DVD Speler van PLEXTOR
FloppyDrive ( :P gebruik ik zelf al jaren niet meer dus ik vermeldt het maar even :P )
PSU is een ENERMAX 380W maar ik weet niet welk type (nogmaals ik zit thuis dus ik kan niet even checken)
Dit alles zit in een THERMALTAKE XASER III LanParty KAST (damn wat is dat ding zwaar: alles ingebouwd zit ie rond de 35KG)

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Gewoon alles eruit halen met moederbord, cpu, geheugen, (oude/nieuwe) vga kaart opstarten.
En verder opbouwen..

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het al wel maar die bios instelling wil dus alleen nog maar op HIGH ipv Turbo
en ik heb zijn pc dus toen ook vanaf de grond weer opgebouwd, maar het was dus pas verholpen na een bios reset, de setting werkt wel gewoon met de oude 5600XT256MB.

de eigenlijke vraag is dus ook: wa izzer aan da handje?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 23:20 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Dat heeft te maken met de performance mode van een bepaald onderdeel, wellicht het geheugen. Op turbo wordt het zaakje wellicht toch wat geklokt buiten de specs, wel vreemd dat dat pas nu gebeurt

Verwijderd

Topicstarter
jah, maar hoe verklaar je dan dat het nog wel werkt met de oude kaart er weer in?
en iemand enig idee hoeveel performanceloss dit zal opleveren? (dit kan ik dus zelf niet testen omdat het dus niet om mijn eigen PC gaat)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 11:34 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Veel zal het niet schelen, sowieso wordt het nooit aangeraden dit soort dingen op turbo te zetten, maar gewoon op standaard te laten staan
Pagina: 1