Netgear WG111v2 USB Wireless icm @Home netgear router

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Ik heb sinds kort een @Home aansluiting, met gratis bijgeleverde wireless router + USB stick (WG111v2).

Ik ondervind problemen met de USB stick. Deze heeft 80% signaal en 54Mbps (stabiel), echter de verbinding is vaak erg traag en valt soms echt weg. Dit is vreemd, omdat een laptop met pcmcia wireless kaartje hier totaal geen last van heeft. Als ik het USB stickje een aantal malen verwijder en terug plaats, is het soms 'ineens' goed. Dan hoef ik, tot herstart, geen problemen meer te verwachten.

Er staat een verse install van Windows op en de nieuwste drivers voor de USB stick (v 2.0.0) zijn geinstalleerd.

Ik vind dit persoonlijk erg vreemd, iemand een idee?

p.s. Ik ben van plan een PCI Wireless kaartje te kopen uiteraard, maar voorlopig wil ik de USB stick blijven gebruiken.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
Nog een note, ik gebruik die utility van Netgear niet, ik gebruik het ingebouwde wireless gebeuren van Windows.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:08

lier

MikroTik nerd

Misschien de USB stick aanbieden als RMA ?
Anders in ieder geval even contact opnemen met @Home.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

[url=linkje]ftp://vanveenendaal.demon.nl/ST580optimaliseren.pdf[/url]
Je kan kijken of de netgear niet beter werkt op een ander kanaal. Ken je iemand in de buurt die zo'n zelfde ding heeft?
Dan is het makkelijk testen of RMA gaat helpen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:53

Klippy

Still Game

Ik heb dat vaker meegemaakt. Probleem is dat je nooit zeker kan zeggen of het nou aan Windows of je USB stick ligt, dan zou je al een PCMCIA in die laptop moeten proberen inderdaad.
Begrijp uit je verhaal dat je het over een 2e laptop hebt die wel goed werkt toch?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Topicstarter
@Klippy : Yep, de laptop met PCMCIA-kaartje werkt geweldig zonder haperingen. De USB stick hangt overigens aan mijn werkstation (geen laptop). Het is blijkbaar echt een wireless probleem, want via een utp-kabel is alles gewoon supersnel.

@AREA63 : Ik zal vanavond de router op een ander kanaal zetten als test.

Ik zag op de Netgear site dat er ook een een 1.3.0 en een 1.4.0 driver is voor deze WG111v2, zal ik die ook proberen?

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Ik heb de dezelfde problemen.
Heb bij mijn schoonouders @home geinstalleerd eerst met oude pc.

Ze hadden ook het probleem dat de verbinding soms wegviel.
Ook liep de computer regelmatig vast.

De computer was nog een pentium 3. Schoonouders wilden toch een snellere pc.
Nieuwe pc samengesteld.
Eerst via netwerkkabel aangesloten. Internet OK.
Daarna wilde ik overschakelen naar de draadloze verbinding via netgear usb-stick.
Werkte ook totdat ik een usb-memorystick erbij deed. Stick werd opeens niet meer herkent.
Probleem leek in usb stick van netgear te zitten.

Ik heb de netgear usb-stick meegenomen en bij mij geprobeerd. Na wat proberen bleek het probleem in de usb-verlengkabel te zitten. Ik heb ongeveer een uur zitten internetten via usb-stick (zonder verlengkabel) en alles werkte OK.

Van de week heb ik de stick weer geplaatst bij schoonouders. Alles werkte.
Die avond wilden ze internetten en was de verbinding weer weg.
Volgende middag werkte het weer.

Probleem lijkt inderdaad in de draadloze verbinding te zitten. Storen die netgears elkaar misschien als er enkele bij elkaar in de buurt zitten? Bijvoorbeeld buren?

Ik volg dit topic en laat ook mijn ervaringen nog weten.

Niels en Lieke in the house

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Zou nog even een update geven.

Heb de laatste software (2.1) voor de usb stick geinstalleerd en problemen lijken nu verdwenen.

Niels en Lieke in the house

Pagina: 1