Toon posts:

dual g4 of mac mini als server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben aan het twijfelen tussen een mac mini en een dual g4 1,25ghz als server neer te zetten.
vooral voor renderen wil ik hem gebruiken en netwerk services als dhcp en dns in klein netwerkje

welke processor is sneller?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik neem aan de mini, tenzij je renderprogramma geen universal binery kent.

Mocht je de harde schijf veel gebruiken (maar dat is bij renderen niet volgens mij?) dan is het wel verstandig een FireWire harddisk aan de mini te hangen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Misschien is het nu wel handig over welke Mini jij hier spreekt. Omdat je zowel een intel hebt met Single core, Dual core en een G4 met 1.25 GHZ of 1.46GHZ. Dit is best handig om te weten ;)
met de informatie die je ons geeft kunnen wij alleen ergens vanuit gaan en niet echt goed een advies geven

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
g4 1,25ghz. en de mac mini's zijn tegenwoordig bij de macstore allemaal dualcore. Maar het gaat om de goedkopere versie. dus 1,66ghz core 2 duo

Verwijderd

Volgens Apple bschikt de core duo over ongeveer 5 keer zoveel brute rekenkracht en vertaalt zich dat naar ongeveer 2,5 keer zo snel. Aangezien de G4 een dual processor machine is, denk ik dat het verschil niet eens zo heel groot is.

Belangrijk is of je renderprogramma universal binary is of PPC only - dat maakt wel veel uit en of je aanvullende eisen hebt. De mini is klein, gebruikt nauwelijks stroom en is onder normale omstandigheden niet hoorbaar. Dat verandert wel als je langdurig processor-intensieve taken gaat uitvoeren. Een vergelijking met een stofzuiger is overdreven, maar herrie maakt hij wel.