P5B "vanilla" vmods & aanverwanten vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12
Hier is het screenshot van de mod. En hier de post waaruit de meeste info haal, nummer 7 van die pagina.

lower resistance = higher vdimm begreep ik verder nog.

20.000 ohm = stock of minder (dat is me niet duidelijk, waarschijnlijk minder dus)
10.000ohm = <0,1v extra
dus 8000ohm = max ~2,2v nogiets? (ipv 2,1v wat max in de BIOS is)

Iemand die me ook maar iets meer kan vertellen of tips heeft voor als ik dit ga uitvoeren, want dit is toch even wat nieuws (gisteravond al 3 uur bezig geweest met kleurcodes van weerstandjes uitzoeken... ledjes was toch wat makkelijker)

En ik heb dus GEEN multimeter en heb boeit me ook niet dat ik niet precies weet hoeveel mijn geheugen krijgt. Iemand kan me toch vast wel vertellen hoeveel volt ik dan ongeveer krijg?

Het enige doel is een vdimm van tussen de 2,2 en 2,3v krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door Cio op 04-10-2006 00:04 . Reden: edit: "mob" moet dus "mod" zijn he.. + nog wat extra info ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
1 tip een potmetertje ertussen dat doen vele andere ook. iedere keer een ander weerstandje ertusen solderen is ook geen feest.

• Cio
even vergeten te vermelden: het doel is boven de 2,2v maar niet (veel) meer dan 2,3v

Ik heb geen multimeter dus een vast weerstandje is het best denk ik, weet ik zeker wat ik heb (als iemand mijn vermoeden kan bevestigen)

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

offtopic:
* Scyth leest ondertitel van Cio

Sorry hoor, maar waarom begin je met solderen (van zoiets) als je niet eens een multimeter hebt?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Cio
Omdat ik 2 GB PC8000 ram heb liggen wat 2,2v wil (had ik al voordatik het mobo had) en dus meer dan 2,1v nodig heb :)

ben begonnen met solderen omdat ik hd/eth act ledjes in mijn xbox wou. En ik heb werkelijk geen ID wat hoe ik iets zou moeten met een multimeter.

[ Voor 42% gewijzigd door Cio op 04-10-2006 00:54 . Reden: iets over solderen ]

• Cio
In mijn topic in T&C kreeg ik geen echte response (topic ging meteen al van het onderwerp af, zou em 't liefst meteen deleten) dus dan maar hier

FYI, ik was van plan dit geval te kopen voor bij mijn waterkoeling dus dan voldoe ik samen met mijn 400+fsb drang toch al aan de meeste voorwaarden om hier to posten leek me

Uit deze XS thread haalde ik dit plaatje en de volgende info die mij niet voldoende info gaf om mijn PC8000 reepjes volledig te benutten (Corsair XMS2 PC8000UL, 1000MHz, 5-4-4-9 @ 2,2v volgens specs)

20.000 ohm = stock of minder (dat is me niet helemaal duidelijk, waarschijnlijk minder)
10.000ohm = <0,1v extra
dus 8000ohm = max ~2,2v nogiets? (ipv 2,1v wat max in de BIOS is)

Is hier vast wel iemand met meer ervaring die me kan vertellen hoeveel/weinig weerstand ik moet gebruiken om tussen de 2,2v en 2,3v te komen

[ Voor 3% gewijzigd door Cio op 04-10-2006 04:46 . Reden: Iets over het vorige topic. Bedankt voor de report suggestie, toegepast om verdere ergenis te voorkomen. ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je had natuurlijk ipv te crossposten wat hier niet op prijs gesteld wordt, ook een topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) kunnen doen om te vragen of het topic hierheen verplaatst kon worden.

Ey!! Macarena \o/

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Multimeter op gelijkspanning bereik tot 3v o.i.d. (klein mogelijkste bereik). Dan schakel je de multimeter parallel aan de weerstand en dan geeft hij netjes het voltage over de weerstand weer.
Als je gaat Voltage modden lijkt het mij toch wel slim als je een multimeter koopt. Probeer er anders een te lenen van iemand.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit topic hoort meer thuis in DOC, maar aangezien hier toch wel wat tips in staan zal ik gaan -proberen- te mergen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Een multimeter kost je tussen de 5 en 8 euro voor de goedkoopste. Dat moet prima werken :) daar heb ik ook mijne 1e mod mee gedaan. Soldeer verder gewoon een potmeter er tussen. Zet je multimeter tussen het meetpunt van je Vdimm en aarde. Dan draaien tot je het gewenste voltage hebt bereikt.

Meten hoeveel stroom er door de weerstand loopt lijkt me niet echt de bedoeling. Op bovenstaande manier meet je geloof ik de stroom (Ampere). Stroom loopt ergens door, spanning (Voltage) staat ergens op.

[ Voor 14% gewijzigd door Extera op 04-10-2006 12:56 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

ik zit dit echt met open mond te lezen hier......

iemand wil aan de hand van kleurcodes van een vaste weerstand een voltmod uitvoeren zonder multimeter en dan precies 0,1-0,2v meer op zijn geheugen hebben??? dat zou ik echt knap vinden. _/-\o_

dude....koop ff een el cheapo multimeter in de 5 euro bak bij de bekende bouwmarkten, dat is wel niet een super ding maar je kan je ermee redden.
haal dan even een 10k precisie potmeter en soldeer die op de hoogste weerstand er tussen zoals de pic aangeeft.

dan kan je prachtig instellen hoeveel je wilt hebben......wat je nu doet is gokken en kan je het bord beter gelijk voor rma sturen .

heb je de mod echt nodig denk je? corsair 8000ul haalt met gemak 400mhz 4-4-4-8 op 2,1v , is het niet iets anders wat je tegenhoud nu?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Cio
Extera schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:55:
Zet je multimeter tussen het meetpunt van je Vdimm en aarde. Dan draaien tot je het gewenste voltage hebt bereikt.
Kijk dan begrijp ik tenminste. Nu nog die bijlage op XS openen zodat ik het meetpunt kan vinden :X

Kleucodes zeggen me voldoende om te weerstand te bepalen, mijn enige vraag is dus: kan iemand me hier zeggen hoeveel weerstand ik ONGEVEER moet hebben. Maar aangezien niemand hier durft te schatten zal het wel dusdanig gevaarlijk zijn dattik beter de bewezen route kan volgen.

Was ook al van plan die vdroop mod ook maar meteen uit te voeren met een vaste 50k res. Ik hou het simpel, beperkte voltages, dus hoeveel kan er dan nog fout gaan (afgezien van verdwaald soldeer).

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Veel succes :X

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Pagina: 1