Toon posts:

[PHP] 5 minuten terug in tijd op WINDOWS is error, deel2

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik schreef dus in mijn vorige topic dat ik een code probeer waarin ik 5 minuten terug in de tijd wil, echter als het net na 0.00 is en je dus 1 dag terug moet dan gaat het mis.

Dit gaat dus mis op een WINDOWS server met IIS, dezelfde code op apache werkt wel!

Het gaat dus om deze code:

PHP:
1
2
$fromtonow = date("Ymd-Hi"); // actuele tijd
$min = date("Ymd-Hi", strtotime("-5 min ".$fromtonow ));

En ook deze die snel door een modje werd gegeven en direct het topic op slot gooit!

PHP:
1
$min = date("Ymd-Hi", strtotime("-5 minutes"));

Deze geeft dus OOK de volgende error:
Warning: date(): Windows does not support dates prior to midnight (00:00:00), January 1, 1970
Zoals al vermeld krijg ik deze error blijkbaar alleen als de code op IIS+PHP draait.

Hoe krijg ik dus nu op IIS+PHP dit wel correct?

Even ook een opmerking:
De modjes sluiten wel ERG snel de topics...........

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:14

MBV

Als dat niet werkt, kan je toch zelf gaan prutsen? Wat is een unix timestamp? Seconden vanaf 1 jan 1970. Hoeveel seconden is een minuut? Juist, 60.
PHP:
1
2
$min_ts = now() - 60 * 5;
$min = date("Ymd-Hi", $min_ts);

Ik kan het toch niet laten: Modjes zijn hier naar mijn zin niet snel genoeg met slotjes. Dit soort simpele dingen moet je IMHO zelf kunnen verzinnen/opzoeken. Ik heb voor de gein eens in je post-history gekeken, en alleen aan de titels al zag ik dat ze nooit geopend hadden moeten worden. PRG zou eigenlijk over de 'leuke' programmeerproblemen moeten gaan, en niet over 'hmm, het lukt even niet'-problemen. En ik ben dan nog zo gek om te helpen ook als ik net via een TR vraag om een slotje :X

Magoed, misschien leg ik zelf de lat inmiddels te hoog

[ Voor 55% gewijzigd door MBV op 04-10-2006 02:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeert maar ook dan krijg ik dus dezelfde error.
Op apache werkt ook dit prima maar op de iis weer dezelfde error.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

PHP native date functions use integer timestamps for computations. Because of this, dates are restricted to the years 1901-2038 on Unix and 1970-2038 on Windows due to integer overflow for dates beyond those years. This library overcomes these limitations by replacing the native function's signed integers (normally 32-bits) with PHP floating point numbers (normally 64-bits).
http://phplens.com/phpeverywhere/adodb_date_library

Aunt bunny is coming to get me!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

De foutmelding doet overigens vermoeden dat er 'iets' mis is met je begindatum, wat krijg je te zien als je $fromtonow op het scherm output ?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je gebruikt nergens fatsoenlijk timestamps en zit gewoon steeds met strings te werken. Volgens mij heb je niet eens wat met mijn tip in je vorige topic gedaan. :X

Verder: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.