Toon posts:

PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag mijn PC geupgrade met de volgende specs:

Athlon 64 3500+
MSI K8N Neo4 Platinum SLI
2*512 Ram PC3200 400
1*256 Ram PC2700 400
1*ATI Radeon X1300
1*40 Gig
1*160 Gig
Asus 450 Watt

En nu start ie niet meer op, zelfs geen bios. Hoe kan dit?
Ik heb vanalles van de voeding af gehaald, harddisk start gewoon op maar bios dus niet. Heb ook gereset op Mobo en batterij eruit gehaald, maakte allemaal niets uit. Heb tevens de schroefjes waar de Mobo in kast vast zit eruit gehaal, haalde ook niets uit. Start op en hoor de harde schijf 1 keer kraken en doet vervolgens niets.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Test je voeding zelf eens, misschien dat dat wel de oorzaak is. Draaien de fans wel en geven de leds ook licht?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Trek eerst die 256mb module er eens uit. Dan pas verder kijken....

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de 256 eruit gehaald, deed nog steeds niks. Heb net ook alleen de 40 gig hdd aangesloten en verder niks, nog steeds niks. Begin er een beetje aan te denken dat het Mobo stuk is.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Geupgrade vanaf WAT?

Oh.. en als je de FAQ had gelezen had je ook gezien dat minimaal opstaren begint bij mobo, proc, mem, graka. Dus lees die eens even en post je results. Als je echt een probleem hebt ga je op deze manier geen serieuze hulp krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door Cio op 04-10-2006 03:16 . Reden: tis laat ja, spelfouten enzo ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Die minimale opstart heb iok ook al geprobeerd, had het niet helemaal volledig geformuleerd. En upgrade van wat maakt opzich niet zo veel uit. Het Mobo, cpu, voeding, grafische kaart zijn allemaal nieuw.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort hier dus niet thuis.

Ik schop dit topic dus even naar PMG gezien het vermoeden bij het moederbord ligt.
Om nog wat tips te geven:
Start enkel met moederbord, processor en één geheugen module op. Uiteraard met videokaart en voeding erbij. Controleer of de processor geen afgebroken pinnen heeft, controleer de videokaart (probeer desnoods een andere, liefst PCI) en test het geheugen. Uiteraard kun je ook de andere geheugen module in de PC draaien ;)

Mocht bovenstaande niets uitwijzen dan weet je dat het geheugen in orde is (Die moet je testen in een andere PC). Dat de videokaart het probleem niet is (het werkte met een geteste PCI kaart ook niet). De voeding kun je ook testen in een andere PC en dus uitsluiten. Dan blijven enkel het moederbord en de processor over.

Bij het bovenstaande ben ik er overigens gemakshalve vanuit gegaan dat er een tweede PC danwel losse hardware componenten aanwezig zijn.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1