HP Windows 98 registratie wil niet weg

Pagina: 1
Acties:

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 19:48

fjs

PSN: ftltc

Topicstarter
Ik heb net een pc opnieuw via de restore cd's geinstalleerd.
Een HP uit 1999 met windows 98.

Alleen geeft hij telkens met het opstarten een registratie scherm. Dit kan ik niet uitzetten in msconfig en ook niet in 'opstarten'.

Dus dacht ik, ik registreer wel even, maar uiteindelijk wil hij dan contact maken via een telefoonlijn, terwijl ik er adsl op geinstaleerd heb. 8)7

Iemand enig idee waar ik dit uit kan zetten.

Het klinkt trouwens vrij noob achtig als ik het zo terug lees, maar het komt misschien dat het al laat is :+

To boldly go where no man has gone before...

Verwijderd

Via "Start"-"Configuratie"-"Internet opties"-"Verbindingen" ( en dan daar instellen, resp nooit een vebinding kiezen )

• fjs

fjs

Topicstarter
Daar staat ook niks.

Het gebeurt gewoon als ik windows 98 opstart. Dan krijg ik (niet in explorer) een scherm om mij te registreren bij hp.

Dit mapje heb ik ook al weggegooid waat de .exe instaat, maar helpt ook niet :?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:08
Is dat via telefoon niet gewoon omdat hij geen contact kan maken via internet? En dat je dan zelf moet bellen naar MS om je windows te activeren? Laat eens een printscreen zien van het venster? Dan weet ik helemaal waar je het over hebt :P. (en mischien wat systeem info erbij geven ;))

• fjs

fjs

Topicstarter
Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk, sorry daarvoor.

Computer = HP pentium 3
Besturing = windows 98se

Geinstalleerd via de restore cd's van HP (die bij de pc zaten)

Ik heb geen registratie van windows, maar van HP.

Je krijgt een soort grote 'flash screen' waar je je gegevens moet invoeren (naam, plaats, etc.)

Aan het einde klik je op versturen en dan wil hij verbinding maken met de telefoon modem. (krijg dan een menu om de modem te configureren).

Het is dus geen windows activatie, maar een HP registratie.

Nu heb ik gekeken in 'msconfig' en in 'opstarten'. Nergens kom ik dit tegen. Je moet toch gewoon een soort 'heb al geregistreerd' kunnen doen.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Ik snap je wel.. dat spul is gewoon nog van voor de jaartelling zo oud.. toen was een modem de enige manier voor een externe verbinding..

Ik vind het alleen vaag dat je er niets van terug kan vinden in msconfig want die moet toch 'alles' weergeven wat opstart. Zowel uit 'opstarten' in het startmenu als de meuk in het register....

Maar je probleem is dus eigenlijk dat er iets opstart wat je nergens terug kan vinden, en wat je dus niet weg krijgt...

Wat geeft het dan nu je de map waar het allemaal in stond hebt weggegooid? Ik neem aan dat het ding nu niet meer op kan starten, toch?
Pagina: 1