Toon posts:

DVD-drive staat als plug en play in taakbalk aangegeven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Waarom staat de DVD+R Double Layer/DVD +- RW (Panasonic UJ-840D) uit de Acer Travelmate 4102 WLMi in de taakbalk van Windows als plug & play aangetoond :?
En hoe zorg ik er voor dat mijn DVD-Rom hier niet meer onder wordt vermeld :?

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
omdat je die in een laptop kan hot-swappen. Vandaar dat het een removable device is.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals hierboven is vermeld, het is een hotswapable apparaat. Zo staan S-ATA schijfen er ook vaak bij vermeld. Niets om je druk om te maken. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan_ schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:34:
omdat je die in een laptop kan hot-swappen. Vandaar dat het een removable device is.
Okay dat is volkomen duidelijk.

Ik wil niet moeilijk doen :X.... Maar hoe kan het dat mijn DVD-brander in mijn eigen laptop (Alpha 2500, Acer is namelijk van mijn vriendin) niet in de taakbalk getoond wordt als hotswapable :?

Misschien ben ik te perfectionistisch. Maar ik irriteer me er aan dat het constant in mijn taakbalk wordt aangegeven. Tevens ben ik er bang voor dat mijn vriendin hem per ongeluk een keer verwijdert en daarna na een nieuwe boot niet meer terug kan vinden. Dit probleem ben ik namelijk al een aantal keer tegen gekomen in de search.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ander besturingssysteem? Niet hot swappable?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sorry maar ik moest even lachen, dat jij je daar aan kan storen ;) . Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat je vriendin hem perongeluk verwijderd. Om hem terug te krijgen kun je twee dingen doen: 1. Laptop opnieuw opstarten 2. De drive uit de laptop halen en vervolgens weer terug te plaatsen, zodat deze weer opnieuw wordt gedetecteerd.

Dat de drive in jouw laptop niet als hot swapable gezien wordt kan meerdere oorzaken hebben. He tkan ook zijn dat de drive ook niet hot swapable is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En anders zorg je er toch voor dat het icoontje continu verborgen blijft? Ergens bij je taakbalk instellingen? Valt er ook niks verkeerd te klikken :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ exorcist: ze zal ook wel eens een usb-drive gebruiken, en het is toch het beste om die veilig te verwijderen.

Bij mijn acer aspire 1692 klik ik ook wel eens mis als ik mijn usb-stick veilig wil verwijderen. Als ik dan per ongeluk de dvd-drive uitschakel, staat ie er binnen een paar seconden gewoon weer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DrivinUCrazy schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:30:
@ exorcist: ze zal ook wel eens een usb-drive gebruiken, en het is toch het beste om die veilig te verwijderen.

Bij mijn acer aspire 1692 klik ik ook wel eens mis als ik mijn usb-stick veilig wil verwijderen. Als ik dan per ongeluk de dvd-drive uitschakel, staat ie er binnen een paar seconden gewoon weer.
Dit was toch alleen in W2K zo? In Windows XP hoef je toch je hardware niet perseé veilig te verwijderen?

/edit : er staat nergens welk OS gebruikt wordt, dus indien hij W2K gebruikt slaan beide posts van mij helemaal nergens op, en mag ik geslagen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 04-10-2006 14:47 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Exorcist schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:46:
[...]
Dit was toch alleen in W2K zo? In Windows XP hoef je toch je hardware niet perseé veilig te verwijderen?
Wel bij het opslaan van documenten op een usb disk. XP wil nog wel eens niet alles fatsoenlijk hebben weggeschreven.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Motrax schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:21:
[...]
Wel bij het opslaan van documenten op een usb disk. XP wil nog wel eens niet alles fatsoenlijk hebben weggeschreven.
Het is niet zozeer dat XP slordig omgaat met het wegschrijven, maar standaard wordt met een cache gewerkt. Wanneer je een "USB oplslag device" niet netjes verwijderd, dan bestaat de kans dat er data in de cache blijft staan die nog weggeschreven had moeten worden, waardoor de bestanden/data beschadigd raakt.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
_Dune_ schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:36:
[...]

Het is niet zozeer dat XP slordig omgaat met het wegschrijven, maar standaard wordt met een cache gewerkt. Wanneer je een "USB oplslag device" niet netjes verwijderd, dan bestaat de kans dat er data in de cache blijft staan die nog weggeschreven had moeten worden, waardoor de bestanden/data beschadigd raakt.
Correct

Het veilig verwijderen is een soort 'purge' actie om alles netjes weg te schrijven en af te sluiten.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb wel eens gelezen dat een usb stick niet meer te lezen was toen deze er 'zomaar' uitgetrokken werd terwijl er naar geschreven werd.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:30
Viper® schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:46:
[...]

Correct

Het veilig verwijderen is een soort 'purge' actie om alles netjes weg te schrijven en af te sluiten.

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb wel eens gelezen dat een usb stick niet meer te lezen was toen deze er 'zomaar' uitgetrokken werd terwijl er naar geschreven werd.
Hier heb ik dus wel ervaring mee. Voornamelijk Word en andere Office-applicaties willen wel eens langzaam de gegevens wegschrijven. Dit kun je controleren met de tool van sysInternals (filemon). Deze geeft ook aan dat het bestand in kwestie nog open staat in 'write'-method.

[ Voor 4% gewijzigd door smeerbartje op 05-10-2006 15:36 ]

Pagina: 1