[Mac Mini G4] Blauw scherm bij VGA aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-02 22:49
Ik heb sinds een week een Mac Mini waar ik helemaal aan verkocht ben O+

De Mac is bedoel om dagenlijks mee te nemen naar school en hem daar aan te sluiten op de TFT schermen die daar staan.

Alleen het rare is dat als ik hem aansluit op een Yakumo 17'' TFT scherm middels de VGA aansluiting hij een blauw scherm laat zien :? Ik heb meerdere Yakumo schermen geprobeerd.

Ik zet de Mini aan dan krijg ik het Appeltje te zien met het rond laad 'balkje' en waneer het bureaublad moet komen dan word het scherm echt alleen maar blauw. Je ziet dat het scherm uit zichzelf een auto adjust uit te voeren, waarbij het scherm een aantal keer 'flikert'

Wat 1 op de 10 keer helpt is wiebelen met de VGA kabel en dan krijg ik beeld, alleen zodra ik de kabel ook maar iets beweeg word het weer blauw |:(

Het vreemde is dat het wel perfect werkt op een Acer 17'' TFT scherm, dus ik denk dat het probleem zit in het soort TFT scherm :)

EDIT: Het begint nu steeds erger te worden :( Als ik hem aansluit via DVI op mijn Samsung 205BW dan gaat hij na 30min even kniperen en 30 seconden later is het signaal weg :?

[ Voor 11% gewijzigd door Dubbel Fristie op 04-10-2006 18:37 ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

misschien werken de yakumo schermen met andere refresh-rate/resolutie.. die buiten range liggen.. vandaar dat ie ze niet pakt?

Als je je resolutie aanpast (terug zet) en dan op yakumo aansluit?

• Dubbel Fristie
kaassouffle schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 01:16:
misschien werken de yakumo schermen met andere refresh-rate/resolutie.. die buiten range liggen.. vandaar dat ie ze niet pakt?

Als je je resolutie aanpast (terug zet) en dan op yakumo aansluit?
Nope, werkt helaas ook niet :'(

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:04
is hij 2ehands anders heb je mischien een videodefect ofzo

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Dubbel Fristie
SPEEDDRAGON schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:56:
is hij 2ehands anders heb je mischien een videodefect ofzo
Hij is inderdaad 2e hands :) Een videodefect kan het zijn. Het word ook van kwaad tot erger :( nu laat hij niet eens beeld meer zien op de VGA/DVI aansluiting via mijn 205BW :(

Hij zit wel binnen het jaar garantie, alleen het lekkere is dat ik geen bon had gekregen. Ik zal de verkoper wel even mailen :>

• Speeddragon
dan zal hij het wel geweten hebben. als hij de bon niet meer heeft kun je geluk hebben, apple is meestal erg schappelijk. en anders ik denk dat het met de soldeerpunten te maken heeft. dus dat kun je ook nog proberen te hersolderen.

oftopic:

en anders verkoop je hem toch aan mij :9

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dubbel Fristie schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:32:
[...]

Hij is inderdaad 2e hands :) Een videodefect kan het zijn. Het word ook van kwaad tot erger :( nu laat hij niet eens beeld meer zien op de VGA/DVI aansluiting via mijn 205BW :(

Hij zit wel binnen het jaar garantie, alleen het lekkere is dat ik geen bon had gekregen. Ik zal de verkoper wel even mailen :>
Regel je garantie alsjeblieft gewoon via Apple, en niet via de verkoper. Die verkoper doet namelijk precies hetzelfde wat jij zou doen als je je garantie direct zou claimen via Apple, namelijk, via het serienummer van je MM de garantie claimen (zo werkt dat bij Apple).

Bel dus met de support lijn van Apple, dan kan je dat ding wegbrengen naar een servicepoint en heb je m binnen een week terug ipv een luie verkoper die er 2 maanden over doet.

• Dubbel Fristie
Matias schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 18:50:
[...]

Regel je garantie alsjeblieft gewoon via Apple, en niet via de verkoper. Die verkoper doet namelijk precies hetzelfde wat jij zou doen als je je garantie direct zou claimen via Apple, namelijk, via het serienummer van je MM de garantie claimen (zo werkt dat bij Apple).

Bel dus met de support lijn van Apple, dan kan je dat ding wegbrengen naar een servicepoint en heb je m binnen een week terug ipv een luie verkoper die er 2 maanden over doet.
Daar dacht ook aan.
Ik wou alleen contact met hem opnemen voor de bon ;) maar blijkbaar is deze niet nodig dus :?

• Speeddragon
eigenlijk wel, maar ik denk niet dat de verkoper hem nog heeft. en apple is meestal redelijk schappelijk hoor

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nog even ter bevestiging; je hebt garantie op je serienummer.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

Croga

The Unreasonable Man

Persoonlijk heb ik het gevoel dat het probleem een gevolg is van je doel.....

Desktop systemen zijn niet bedoeld om continue de VGA kabel in/uit te steken. Zeker een Mac Mini, waar de connector op het moederbord zit. Jarenlang op 1 scherm aangesloten laten is geen probleem, maar continue versjouwen en opnieuw aansluiten is niet goed voor de connector....

Bij een notebook zijn de connectoren daarvoor speciaal verstevigd. Bij de mac mini duidelijk niet.

• Speeddragon
en hoe is het afgelopen?

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04-2025

GeBas

--

stuur anders eens een mail naar CARD Services ze kunnen je zo helpen, snelle boys daaro

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Croga schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:09:

Desktop systemen zijn niet bedoeld om continue de VGA kabel in/uit te steken.
Offtopic, maar ongeveer hetzelfde geldt ook voor TVs. Ik had vroeger veel consoles die ik om en om op mijn TV aansloot (RGB schakelboxen bestonden toen nog niet). Altijd ging die input socket kapot, bij verschillende modellen!

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat die connector van de Mini kapot gegaan is en dat de verkoper hier geen blaam treft.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Dubbel Fristie
Ik heb helaas nog geen tijd/zin/moeite gehad om even naar de CARD services te bellen.
Ik heb iig wel het addres+tel nr van hun vestiging in Rotterdam ;)

(Adres: cardservice brugwachter4 3034kd 010-2131067)
Dus daar zal ik maandag even contact mee opnemen :)

En voor de rest lijkt het me sterk dat de dvi conector nu al kapot is :'( Ik denk dat ik hem hooguit 5x heb meegenomen dus het lijkt me sterk dat hij nu al kapot is :X

• flowerp
Dubbel Fristie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:52:
En voor de rest lijkt het me sterk dat de dvi conector nu al kapot is :'( Ik denk dat ik hem hooguit 5x heb meegenomen dus het lijkt me sterk dat hij nu al kapot is :X
5x is inderdaad zeker te kort. Denk eerder aan een keer of 100 ~ 200 waarbij er mischien problemen kunnen komen (uit ervaring). DVI is natuurlijk weer een hele andere stekker, maar ik heb vroeger ook wel eens een machine gesloopt door de VGA (d-sub / sub-d) erin te stoppen terwijl computer en scherm aan stonden. Ik zag toen allemaal kleine vonkjes. Daarna was de grafische chip niet helemaal heel meer :(

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Verwijderd

Grappig dat je die mac mini elke keer meeneemt. Ben benieuwd hoe lang ie dat uithoudt.

• flowerp
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:24:
Grappig dat je die mac mini elke keer meeneemt. Ben benieuwd hoe lang ie dat uithoudt.
Je -zou- zeggen dat het wel zou moeten kunnen, geen garanties natuurlijk, maar ik kan me nog vroeger herinneren dat we consoles ook altijd overal mee naar toe sleepte en dat ging opzich wel goed. En een mini bestaat tenslotte geheel uit notebook onderdelen die helemaal gebouwd zijn om portable te zijn.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Dat wel, maar de d-sub connector in het algemeen (wat een VGA aansluiting ook is) is NIET ontworpen om vaak aan- en losgekoppeld te worden... de mini VGA/DVI oplossing vind ik daarom veiliger. Die lijkt meer op een USB aansluiting en dat geeft toch een beter gevoel dan 15 pinnetjes.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Croga schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:09:

Desktop systemen zijn niet bedoeld om continue de VGA kabel in/uit te steken. Zeker een Mac Mini, waar de connector op het moederbord zit. Jarenlang op 1 scherm aangesloten laten is geen probleem, maar continue versjouwen en opnieuw aansluiten is niet goed voor de connector....

Bij een notebook zijn de connectoren daarvoor speciaal verstevigd. Bij de mac mini duidelijk niet.
onzin, ik heb jaren lang een VIA systeempje gehad waar de VGA ook onboard zat, deze gebruikte ik op precies dezelfde manier als de TS. Ik heb nooit problemen gehad met de connectors.

@TS
heb je al gekeken of er toevallig geen rotzooi (stof .e.d) in de connector zit, vriend van me heeft er al tijden een stukje pin (van een monitor kabel) in zitten die ook voor dit soort problemen zorgt

• Dubbel Fristie
Ik heb op advies Tiger opnieuw geinstaleerd en alle conectors en plugjes door geblazen met wat perslucht en voorals nog werkt het prima _/-\o_

Maar ik heb nog geen tijd gehad om alle combinaties van verschillende stekkers ed na te lopen, dus dat zal ik dan nog even moeten doen ;)
Pagina: 1