Toon posts:

eyeTV hybrid

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eyeTV hybrid ontvangen vandaag en meteen mee aan de slag geaan.
Werkt natuurlijk aleen er zijn 2dingen die ik niet voorelkaar krijg.

fijntune van zenders kan aleen maar autotune en hoe stel ik me remote in van apple zelf volume lukt wel met de remote maar zenders niet :S

Iemand die me kan helpen?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Ik heb hier ook tijden naar gezocht maar het lijkt niet mogelijk te zijn.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:38:
Ik heb een eyeTV hybrid ontvangen vandaag en meteen mee aan de slag geaan.
Werkt natuurlijk aleen er zijn 2dingen die ik niet voorelkaar krijg.

fijntune van zenders kan aleen maar autotune en hoe stel ik me remote in van apple zelf volume lukt wel met de remote maar zenders niet :S

Iemand die me kan helpen?
Ik neem aan dat alle eyetv versies hetzelfde zijn..

als je de menu-knop +/- 2 seconden inhoud krijg je als het goed is een Front Row-achtige Eye TV omgeving waar je ook van zender kunt wisselen. Ik zou het ook graag met de back / forward knoppen op de afstandbediening regelen maar die optie lijkt er niet in te zitten. Op mijn kastje kun je met die knoppen alleen heen en weer spoelen.

Fijntunen kan in de channellijst van de 'EyeTV programs'. Dat zou ik je ook aanraden want dat autotunen levert niet het scherpste beeld op.

Op de site van je kabelprovider staat wel een index met frequenties per gemeente. Als je deze frequenties erin klopt krijg je meteen de zender en de beste afstemming. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 00:22 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Over zappen met de |<< en >>| knoppen op de mac remote heb ik een bugreportje bij elgato aangemaakt en ze hebben beloofd het er in te bouwen.
Als je wilt dat het sneller gaat moet je hier ook even een bugje voor aanmaken op
http://support.elgato.com/index.php?_m=tickets&_a=submit

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Juup schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:23:
Over zappen met de |<< en >>| knoppen op de mac remote heb ik een bugreportje bij elgato aangemaakt en ze hebben beloofd het er in te bouwen.
Als je wilt dat het sneller gaat moet je hier ook even een bugje voor aanmaken op
http://support.elgato.com/index.php?_m=tickets&_a=submit
maar even ingevuld, lijkt me handiger in het gebruik. Dat vooruit en terugspoelen wat het nu doet is niet echt iets wat ik nodig heb.

Verwijderd

Ik kreeg overigens net mail terug dat ik beter de gewone miglia tv-max afstandbediening kon gebruiken, maar daar is het woord afstand niet echt op van toepassing. Die pakt 'm alleen als je een meter van het kastje afstaat en 'm exact op de sensor richt :{

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Ons "geklaag" heeft blijbaar geholpen. Er is zonet een nieuwe versie uitgekomen en deze ondersteund et wonder maar waar. Mooie service van eyetv als je het mij vraagt! Er is nu ook trouwens mogelijkheid tot picture in picture!

BLU3_VV

Verwijderd

vladje schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:33:
Ons "geklaag" heeft blijbaar geholpen. Er is zonet een nieuwe versie uitgekomen en deze ondersteund et wonder maar waar. Mooie service van eyetv als je het mij vraagt! Er is nu ook trouwens mogelijkheid tot picture in picture!
Dat is heel mooi, ik zal het direct proberen als m'n macbook terug is van reparatie :)

Verwijderd

Ik wil deze eyeTV hybrid ook wel kopen. Iemand ervaring met de DTT uitzending in Vlaanderen (Gent Centrum)? Moest dit niet het geval zijn, kan ik dan een gewone antenne aansluiten om wat Canvas en één te kijken.

BTW, gisteren stond deze plots aan 129 euro in de online shop van Elagato, vandaag terug 149 en een eyeTV Diversity met 'on sale november 6'. Best nog een weekje wachten... het zou kunnen dat de prijs dan wel weer zakt (dat hoop ik toch ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:09:
Ik wil deze eyeTV hybrid ook wel kopen. Iemand ervaring met de DTT uitzending in Vlaanderen (Gent Centrum)? Moest dit niet het geval zijn, kan ik dan een gewone antenne aansluiten om wat Canvas en één te kijken.

BTW, gisteren stond deze plots aan 129 euro in de online shop van Elagato, vandaag terug 149 en een eyeTV Diversity met 'on sale november 6'. Best nog een weekje wachten... het zou kunnen dat de prijs dan wel weer zakt (dat hoop ik toch ;) )
Ik heb geen verstand van DTT maar alles wat je met je TV via de kabel of antenne kunt ontvangen pakt de tuner van het apparaat ook. Zou je alleen wel willen aanraden de frequenties handmatig erin te zetten voor de fijnste afstelling.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik me oude topic maar om nieuwe vraag te stellen, hij werkt verder prima maar ik heb de volgende aansluitingen aan me stick zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.elgato.com/images/eyetvhybrid/peitsche_pic2.jpg

Is er via deze aansluitingen een PS2 aan te sluiten ?

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 12:28

Speedpete

was barman

Yep, kan. Mits je een ps2-kabel hebt met losse tulpjes (is dat niet standaard?).

Bij de Hybrid zit een verloopstukje (tenminste, bij mij iig wel) van 2 tulpjes naar een 3.5mm plug (koptelefoon-plug). Sluit de rode en witte tulpstekkers van je ps2-kabel aan op dit verloopstukje en plaats dit daarna in de line-in van de eyeTv (linker plugje op je plaatje). Sluit de gele tulpstekker van je ps2-kabel aan op de composite-in van je eyeTv (middelste plugje). Je zou nu beeld & geluid moeten krijgen.

Gisteren nog een Dreamcast op die manier aangesloten, dus het zou je moeten lukken :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Vergeet niet dat er enige vertraging in de doorgave van het beeld zit.

PSN: djmurcielago

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 12:28

Speedpete

was barman

Murcielago schreef op maandag 26 februari 2007 @ 08:55:
Vergeet niet dat er enige vertraging in de doorgave van het beeld zit.
Valt reuze mee... heb Ferrari F355 Challenge gespeeld op de DC en dat ging prima, realtime, op m'n iMac 24". En als je van de 6e versnelling terug moet naar de 2e om de krappe Variante della Roggia te nemen en tegelijk je voorganger uit te remmen merk je snel genoeg of alles op het scherm wel realtime is :P

Nog niet op m'n powerbook G4 geprobeerd dus ik weet niet in hoeverre het afhankelijk is van de specs.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Deze kaart heeft geen hardware encoder. De vertraging zou dus wel mee moeten vallen.
Wat wel jammer is dat PAL 60hz niet ondersteund wordt :/

Verwijderd

ik ben zeer geinteresseerd om dit speeltje aan m'n imac te hangen, maar voor onder de baan gebruik ik nog vaak m'n medion laptop. Hoewel ik die op termijn ook door een macbook wil vervangen, zou het ondertussen toch mooi zijn als ik ook tv kan kijken op het windows platform. Elgato bied hier zelf blijkbaar helemaal geen support voor, en google heeft me ook niet kunnen helpen. Weet iemand of het mogelijk is deze stick op een pc te gebruiken? en zo nee, bestaan er eigenlijk tv sticks die op osx en windows werken?

• Forceworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik ben zelf ook in het bezit van een EyeTV Hybrid. En ik denk bijna wel 99% zeker dat hij zou kunnen werken onder windows.
Toen ik hem in mijn iMac had laten zitten onder windows werdt hij herkend als een winTV apparaat.
Met drivers van hauppauge zou je dus de bijbehorende driver en tv kijksoftware kunnen installeren.

Hauppauge brengt namelijk dezelfde hardware uit (de stick zelf) maar verkoopt deze zonder de EyeTV software. Je krijg er wel een bon bij om deze alsnog aan te schaffen met korting. (Voor de gebruiker met zowel een windows pc en een mac)

Verschil met de hybrid is dat bij de winTV stick geen verloop voor composiet en S-Video geleverd wordt. Oh, en je krijgt er een knoert van een afstandsbediening bij.

Ik weet alleen zo even niet meer het modelnummer van de hauppauge equivalent uit mijn hoofd.
Maar volgens mij werkt de generieke hauppauge driver die ze aanbieden op hun site. (daar zit de tvkijksoftware ook bij. Of je gebruikt een losse viewer zoals ChrisTV)

[ Voor 13% gewijzigd door Forceworks op 06-07-2007 23:51 ]

Pagina: 1