Toon posts:

eigen mailserver instellen op hetnet

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben geswiched van kabel naar ADSL. Tot mijn schrik kom ik er achter dat bij hetnet poortje 25 dichtzit. De oplossing die geboden wordt via de smarthost heb ik op allerlei manieren geprobeerd, maar er komt bij mij in ieder geval geen mail aan. Verzenden lijkt wel te lukken.
Weet iemand hoe ik dit via exim4 (linux) goed in zou kunnen stellen?
Ik zou heel dankbaar zijn _/-\o_ !!
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb is bij smarthost mail.planet.nl , mailhost.hetnet.nl en de direct-adsl variant, maar bij geen van de varianten werkt het.
Misschien heeft iemand een tip of ervaring met het instellen?

In ieder geval bedankt,

John.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je lang genoeg gewacht na het wijzigen van je entries? Het kan best tot 24 uur duren voordat je er iets van gaat merken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:18:
Heb je lang genoeg gewacht na het wijzigen van je entries? Het kan best tot 24 uur duren voordat je er iets van gaat merken.
Okee, wellicht is dit een optie, daar ik er van uit ging dat na het herstarten van exim de wijziging eigenlijk acuut was en er gelijk een relay zou zijn. 8)7

Moet ik hier wel als smarthost mail.planet.nl aanhouden? (dit staat in de handleiding voor de configuratie bij sendmail, maar mailhost.hetnet.nl wordt ook een aantal malen genoemd).

In ieder geval bedankt voor de tip!

John.

• pven
  • Niet online
Bij MX 10 heb ik mijn IP-adres staan; bij MX 20 heb ik mailrelay.direct-adsl.nl staan, daar moet bij jou waarschijnlijk smarthost komen te staan. Volgens mij is dit voldoende; uiteraard moet je er nog wel voor zorgen dat op je mailserver niet de verkeerde poort dicht staat. :Y)

Overigens heb ik Planet.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 03-10-2006 22:37 ]

Verwijderd

smarthost is voor verzenden van mail, niet zozeer voor ontvangen.
indien hetnet het hetzelfde geregeld heeft als kpn of planet, moet je
ff kijken hier op GoT (search) wat je met je MX records moet regelen,
om die gesloten poort 25 te omzeilen.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-03 16:02
Kijk hier even naar :

http://rollernet.us/services.php?smtp

Ik gebruik zelf de secondary mx van hun, en werkt best wel goed !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• pven
  • Niet online
G8KeePeR schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:39:
Kijk hier even naar :

http://rollernet.us/services.php?smtp

Ik gebruik zelf de secondary mx van hun, en werkt best wel goed !
Volgens mij kan je net zo goed de oplossing gebruiken die HetNet/KPN je biedt, toch? :?

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:41:
[...]

Volgens mij kan je net zo goed de oplossing gebruiken die HetNet/KPN je biedt, toch? :?
lijkt mij ook, en ik zie bij die gasten niks staan over kosten?
is gratis ?
en om nu maar overal je mail te laten relayen, wie weet zetten ze er een harvester proggie achter.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-03 16:02
Effe hier kijken :

http://rollernet.us/accounts.php

Sommige services zijn gratis, maar met limieten, hangt er vanaf wat je nodig hebt hé...

Je opmerking is wel terecht... Maar uiteindelijk kan je overal iets achter gaan zoeken... Niet ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
okee, allemaal bedankt. Zal eerst even 24 uur wachten of het met de juiste mailhost wel lukt en anders eens de andere opties!

Bedankt in ieder geval!

John. >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:54:
okee, allemaal bedankt. Zal eerst even 24 uur wachten of het met de juiste mailhost wel lukt en anders eens de andere opties!

Bedankt in ieder geval!

John. >:)
heb je nu dan ook MX records aangepast of alleen in de config van exim zitten editten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:55:
[...]

heb je nu dan ook MX records aangepast of alleen in de config van exim zitten editten?
Hoi,

Nee de DNS records had ik al aangepast volgens de werkwijze van hetnet.
Dus MX 10 smtp.eigendomein.nl.
MX 20 mailrelay.planet.nl.
en een A record op mijn eigen IP-adres

Mail verzenden lukt wel, naar hotmail account komt hij aan. Van hotmail account terug geeft een non-deliverable error.

Maar bedankt voor het meedenken!

John

Verwijderd

Hier staat het trouwens in z'n geheel uitgelegd: klik

Verwijderd

Topicstarter
Yep,

Die had ik ook gebruikt, bij mij komt alleen geen mail aan. Verzenden lukt wel!!
Misschien moet ik inderdaad nog even wachten. Heb vanavond de exim configuratie een paar keer heen en weer geslingerd en opnieuw opgestart.
Heb nu als smarthost mail.planet.nl opgegeven, alhoewel dit staat bij sendmail, en ik exim gebruik.
Voor alle zekerheid heb ik in de sendmail.cf wel de optie DSmail.planet.nl toegevoegd.
Ik weet niet of ik op een andere manier uit kan testen of het werkt, want op ping-requesten doet het IP-adres niets.
Modem is een speedtouch 546i die ik voor poortje 25 doorgestuurd heb naar de web/mailserver.

John.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er achter hoor!
Bij exim4 moet als smarthost mailhost.hetnet.nl ingesteld worden.
Voor alle zekerheid heb ik ook bij /etc/exim4/passwdclient.conf de juiste gegevens ingevuld.
Dit werkt prima!

Succes allemaal!

Johnno

• swunnink
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-06-2023
Hallo,

Dit is mijn eerste post hier. Heeft iemand een idee hoe dit op een Windows SBS2003 machine in te stellen is ? Heb al verscheidene websites en forums afgezocht, maar kom er helaas niet uit.

BVD

Oke, laat maar...
Nog geen 5 minuten later vind ik het ...
How to Configure Exchange Server 2003 to Use a Smart Host IP Address

[ Voor 20% gewijzigd door swunnink op 18-10-2006 22:56 ]

Pagina: 1