Intel 2200BG driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-07 20:52
Misschien is het een beetje laat, en zie ik iets heel stoms over het hoofd.

Ik was vanavond mijn vaders laptop aan het installeren, nadat de HDD vervangen was. Even alles bij elkaar zoeken, wat er allemaal weer op moet, maar eerst ff snel de drivers installeren. Gewoon van de site van Acer afplukken voor het gemak; zo gebeurt...toch?

Alles in in principe geïnstalleerd, alleen wil dat ding de driver voor zijn wireless netwerkkaart nietpakken. Ik heb eerst de driver van de Acer site afgeplukt, maar deze werkte niet. Vervolgens heb ik hem van de site van intel afgeplukt (deze keer zonder zo'n heel programma er omheen), maar ook deze werkte niet. Ik kan de drivers wel installeren, maar het maakt voor de kaart totaal niets uit. Ook wanneer ik windows handmatig laat zoeken naar geschikte drivers kan hij niets vinden.

Het gaat om een Intel 2200BG van een Acer TravelMate 6000.

Kan best dat het een beetje bedtijd is voor me :P, maar ik zie toch even echt niet wat ik nu zo snel fout doe.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

weet je zeker dat het een 2200 is en geen 39xx? die worden nl ook veel verkocht.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DEVoTi0N
Volgens de specificaties niet. Maar dan nog zou het niet uit moeten maken, want ze gebruiken dezelfde drivers. Nu heb ik niet deze indentificatie tool van Intel gedownload. Deze zegt dat er geen driver EN hardware is geïnstalleerd :S.

edit:
Wat kan ik nu concluderen; dat m'n pa ze netwerkkaart misschien wel heeft gesloopt toen ie z'n HDD verving?

[ Voor 14% gewijzigd door DEVoTi0N op 03-10-2006 22:26 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

nah dat lijkt me sterk.
download eens Everest van www.lavalys.com en probeer daar eens uit te vinden welke hij heeft.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-07 23:21
Er is geen optie in de bios om dat ding uit te schakelen? Misschien is de bios gereset door een stroomonderbreking ofzo?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

McKaamos schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:29:
nah dat lijkt me sterk.
download eens Everest van www.lavalys.com en probeer daar eens uit te vinden welke hij heeft.
Die herkent naar mijn idee alleen info uit hardware die door het OS al gevonden is hoor...

Maar als ie niet gevonden wordt... zit ie dan nog wel goed vast?
Ik weet niet hoe je die harddisk vervangen hebt, bij de ene laptop is het een kwestie van een schroefje en dan schuif je de HD er uit, en bij de andere laptop moet je het apparaat eerst volledig uit mekaar halen voor je de hd kan vervangen....

In het laatste geval kan het natuurlijk gebeuren dat je misschien een kabeltje losgetrokken hebt (of vergeten bent weer vast te maken) of dat er een printplaatje een beetje los in zijn slotje zit..

[ Voor 4% gewijzigd door xzenor op 04-10-2006 11:35 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

possamai schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:34:
[...]

Die herkent naar mijn idee alleen info uit hardware die door het OS al gevonden is hoor...

Maar als ie niet gevonden wordt... zit ie dan nog wel goed vast?
Ik weet niet hoe je die harddisk vervangen hebt, bij de ene laptop is het een kwestie van een schroefje en dan schuif je de HD er uit, en bij de andere laptop moet je het apparaat eerst volledig uit mekaar halen voor je de hd kan vervangen....

In het laatste geval kan het natuurlijk gebeuren dat je misschien een kabeltje losgetrokken hebt (of vergeten bent weer vast te maken) of dat er een printplaatje een beetje los in zijn slotje zit..
Als je tussen de PCI-id's gaat kijken zie je gewoon alle PCI apparaten.
Ook MiniPCI Wifi kaartjes zijn daar te zien, vaak icm fabrikant en typenummer.

• DEVoTi0N
2200BG is zeker. Het was gisteren ook even te laat om de herinneren, dat er ook een stikker met specs op de onderkant stond :P.

Ik weet niet helemaal precies hoe m'n pa z'n HDD vervangen heeft. Hij was wel aan dezelfde tafel als mij aan het prutsen, toen ik zat te gamen. Hij kreeg het ding niet helemaal open, en heeft behoorlijk wat lopen wrikken, maar uiteindelijk bleek dat de schijf gewoon met 2 schroefjes - van de buitenkant bereikbaar - vastzat, en je 'm er daarna gewoon uit kon halen.

Ik ga dadelijk kijken of ik het ding zelf wel openkrijg (waarschijnlijk weer 'ns binnen 1 minuutje :D). De kaart wordt wel herkend door windows als een onbekende netwerk controller. Wat het nog wel kan zijn is dat ie er toch niet helemaal goed inzit.

• Zerosix21
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-01 12:47
DEVoTi0N schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:04:
De kaart wordt wel herkend door windows als een onbekende netwerk controller. Wat het nog wel kan zijn is dat ie er toch niet helemaal goed inzit.
Drivers installeren?...Meestal krijgt een kaart zo'n naam van Windows als deze niet aangestuurd kan worden... :z

• DEVoTi0N
Zerosix21 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:08:
[...]

Drivers installeren?...Meestal krijgt een kaart zo'n naam van Windows als deze niet aangestuurd kan worden... :z
Ff hele topic lezen?... Drivers installeren maakt juist geen verschil. Hoewel de kaart wel als netwerkcontroller herkend wordt, krijg ik 'm niet geïnstalleerd met welke driver dan ook.... :z

Ik wilde net de laptop openmaken, maar nu zit ik weer met het probleem, dat ik geen kleine schroevendraaier kan vinden. Ik zal vanavond weer wel eens kijken, wanneer mijn pa weer thuis is.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

DEVoTi0N schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:04:De kaart wordt wel herkend door windows als een onbekende netwerk controller. Wat het nog wel kan zijn is dat ie er toch niet helemaal goed inzit.
Oh hij wordt wel herkent dus.. Ik had begrepen dat windows'm helemaal niet zag...
Je kan even proberen om'm aan te drukken ofzo... misschien zit ie wel een beetje los..

laptops zijn tere dingetjes helaas......

• DEVoTi0N
Het zag er allemaal goed uit. Kaartje leek geen milimeter verschoven te zijn. Wel alles even netjes nog een beetje aangedrukt. Toen ik de laptop weer opstarte opnieuw driver geïnstalleerd, en nu (nog aan 't installeren) lijkt ie het gewoon te doen.
Pagina: 1