Toon posts:

Poorten openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hoop is op jullie gevestigd tweakers,
het gaat om het volgende, mijn zoontje en zijn vriendje hebben fifa 2007 gekocht en de winkelier zij hun dat ze tegen elkaar konden spelen met hun eigen computer maar dat lukt niet want volgens mijn provider moet ik poorten opegooien van mijn modem/router maar hun ondersteunen dit niet.
Hoe doe ik dit? ik heb al wat gelezenmaar ik kom er niet helemaal uit hoe ik dit doe en welke poorten ik open moet gooien.
Ik ben tot zoveer gekomen, namelijk als ik het goed begrijp mijn modem/router krijgt een ipadress van hun provider(noem ik maar ip A) en de router deelt weer meerdere ip adressen uit dus mijn computer krijgt ip adress B.
Nu zit ik dus in mijn modem bij nat settings en ik kan daar dus poorten openen(het is een zyxel 260h-dia ofzo).
Ik moet nu een ip adress invullen en dan dat ip adress gaan bewerken welke poorten ik moet openen als ik het goed heb.
Mijn vraag is nu wat vul ik daar in???.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want dan is mijn zoontje weer blij.
Hij wil dus host zijn want dan kan zijn vriendje bij hem inloggen.

Alvast bedankt

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je moet inderdaad bij de nat instellingen een poort openen. Dit doe je door het ip van de pc en het gebruikte poortnummer op te geven. Welke poort weet ik zo niet. ps: vergeet niet de windows firewall ook open te zetten :P

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 22:15

NBK

Weercam-Avatar

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Vaak hoef je dat bij die modems toch niet te doen omdat ze alles gewoon doorlaten? Je moet wel je firewall even opengooien op allebei de PCs

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gelezen maar ik ben een leek en welke poort gebruik fifa dan?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Staat dat niet in de handleiding of op het scherm waar je een host kan maken? Ik kan het op google ook niet zo snel vinden

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:14:
[...]

Heb ik gelezen maar ik ben een leek en welke poort gebruik fifa dan?
tja dat zijn nog echt zoekvragen hoor. www.google.nl is je vriend. Je beweert de FAQ gelezen te hebben, dus dan is alles toch duidelijk neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:19:
[...]

tja dat zijn nog echt zoekvragen hoor. www.google.nl is je vriend. Je beweert de FAQ gelezen te hebben, dus dan is alles toch duidelijk neem ik aan?
Ik zeg al ik ben een leek, ik ben al zoveer dat ik een vast ip adress heb maar ja ook bij google krijg ik geen resultaat weke poort fifa 2007 gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik ook al gekeken(bedankt koen), maar dit is voor 2006 of zullen ze dezelfde poorten gebruiken?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Vast wel, het zijn tenslotte dezelfde games met een ander titelplaatje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop het dan, morgen moeten ze het maar proberen.
Goedenacht.

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:01
Anders kun je altijd nog Hamachi proberen. Je installeert dit op beide computers, gaat in een zelfde channel zitten, en als het goed is kun je dan via de lan-optie in fifa 2007 spelen.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het gepropbeerd maar helaas het lukt gewoon niet(mijn comp is de host en de buurjongen connect naar mij), heeft iemand een oplossing?.
Heb ook hamachi geprobeerd maar helaas werkt ook niet.
Pagina: 1