Caps lock, Scroll lock levert problemen op

Pagina: 1
Acties:

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 17:58
Hoi,

Bij mijn vader's pc is er een probleem. Wanneer ik onder Windows XP de Caps Lock of de Scroll Lock indruk (ps2 toetsenbord) kan ik verder niks meer doen. Muis beweegt nog wel, maar elke invoer met het toetsenbord werkt niet meer. Ik zie dan ook de led-jes van de Caps Lock en Num Lock of de Scroll Lock continu knipperen. Enige wat ik nog kan doen is om de powerbutton van de pc in te drukken en 'schoon' af te sluiten. Ook met een ander toetsenbord (ps2) levert het problemen op (piept aaneengesloten).

Heb wel even rond gekeken op het forum maar kan geen overeenkomstig probleem vinden. Wie weet met welk probleem ik (of mijn vader) te maken heeft?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit probleem doet me vaag denken aan een probleem dat ik ooit had met een of ander moederbordje. Probleem was dat dat ding echt zwaar ging trippen met PS/2 keyboards. Je zou een USB keyboards kunnen proberen, maar dat is niet echt het probleem oplossen.
In mijn geval was het overduidelijk het moederbord dat problemen gaf (en is daarna netjes naar de muur verbannen).
Je zou eens een anders PS/2 keyboardje kunnen proberen, of evt USB en kijken of het probleem daarmee opgelost is. Heb je dit alleen getest onder Windows XP of ook onder iets anders (een willekeurige livelinux ofzo).

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 17:58
Terw_Dan schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:30:
Dit probleem doet me vaag denken aan een probleem dat ik ooit had met een of ander moederbordje. Probleem was dat dat ding echt zwaar ging trippen met PS/2 keyboards. Je zou een USB keyboards kunnen proberen, maar dat is niet echt het probleem oplossen.
In mijn geval was het overduidelijk het moederbord dat problemen gaf (en is daarna netjes naar de muur verbannen).
Je zou eens een anders PS/2 keyboardje kunnen proberen, of evt USB en kijken of het probleem daarmee opgelost is. Heb je dit alleen getest onder Windows XP of ook onder iets anders (een willekeurige livelinux ofzo).
Heb een ander PS2 toetsenbord dus al geprobeerd maar dus nog steeds problemen. Nee, heb geen Linux of iets anders er op staan. Zou USB kunnen proberen, maar had zelf ook al een donkerbruin vermoeden dat het om het mobo zou gaan.....