Toon posts:

Internetverbinding instellen met router lukt niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Helleuw,

Ik heb een erg vervelend probleem. Ik heb sinds kort een laptop. Deze wilde ik aansluiten op onze router via draadloos netwerk, maar na het draadloos netwerk al anderhalf jaar niet gebruikt te hebben, had ik geen flauw idee meer wat de netwerksleutel was. Ik heb een nieuw draadloos netwerk kunnen maken, (dat het me überhaupt gelukt is, is nog een wonder) maar ik heb het volgende probleem: ik ben de handleiding van de router kwijt en kom jullie hier daarom nog weer een keertje lastigvallen.

Zoals ik zei is het instellen van een netwerk gelukt, en ik kan er via m'n laptop ook verbinding mee maken. Nu is het logisch dat je ook opnieuw het internet moet instellen op de router (ik heb de hele handel gereset), maar dat is me toch echt een beetje te ingewikkeld zonder handleiding en aangezien ik nog nóóit een router heb af-/ingesteld kom ik niet verder.

Ik heb Orange breedband internet met twee computers met allebei een normale UTP-kabelaansluiting en dus 1 laptop. Verbinding met het netwerk krijg ik wel (de computers kunnen elkaar zien), dus dat zit goed. Nu heb ik in de admin van de router de mogelijkheid om bij WAN te kiezen uit:

Dynamic IP
Static IP
PPPoE
PPTP
L2TP
Telstra Big Pond
DNS
DDNS

...in de General Settings. In de quick setup kun je daarentegen uit een specifieke internetverbinding kiezen. Ik heb kabelinternet, dus kies ik Cable (Dat is dezelfde als Dynamic IP uit de general settings). Nu moet ik een MAC-adres invullen (die kun je automatisch laten invullen). Als ik dit accepteer zegt ie 'successfully changed' (o.i.d.),maar zoals je al verwacht kan ik niet internetten.Als ik Static IP kies uit General settings moet ik IPadressen en gateways invullen, die bekend zijn, maar ook dan kan ik nog steeds niet internetten (ik heb nu gewoon de kabel van het modem in m'n laptop geplugged)... Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen? Als jullie meer informatie nodig hebben, geef maar een gil... Alvast bedankt... (Router is Broadcom 802.11b/g WLAN)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:09
Kies bij die general settings eens gewoon dynamic IP

Dat vast ip waar jij het over hebt kun je niet zelf uitkiezen, de provider geeft jou een ip adres, je kan niet zeggen van "hé, ik wil nou net DAT adres" (je krijgt er wel ééntje, en als er een routertje ophangt heb je dikke kans dat die dat IP-adres vasthoudt, dus nooit verandert), dit wil dan eigenlijk zeggen dat je een vrij "vast" ipadres hebt, alhoewel je het niet zelf moet invoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, maar als ik dus dat kies, kan ik een Host Name invullen, en een MACadres. Het MACadres, moet ik dan het adres invullen wat ik heb gekregen van mijn provider, of het MACadres van mijn computer ofzo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:19:
Oké, maar als ik dus dat kies, kan ik een Host Name invullen, en een MACadres. Het MACadres, moet ik dan het adres invullen wat ik heb gekregen van mijn provider, of het MACadres van mijn computer ofzo?
Ik heb zelf geen ervaring met orange. Ik zelf heb breedband van @home (essent)
als je de hostname invult (krijg je van je provider) en dan inderdaad dynamic ip zou het al moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt opeens weer, zonder dat ik iets veranderd heb :? Maargoed, k ben iig blij dat ik weer normaal kan internetten.Bedankt voor jullie reacties anyways 8)