ProWireless 2200 -> snap er geen hol meer van

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14
Allereerst:
Thinkpad A31 notebook met bioshack om andere dan IBM MiniPCI kaartjes te ondersteunen.

Ik heb een tijdlang een Asus WL-100G Deluxe gehad voor m'n notebook. Ik wilde interne wlan (geen gezeur meer met pcmcia kaartje) en heb dus een Intel ProWireless 2200 en een patchantenne recensie geld bij deze niet meer ;) besteld.

Het probleem is echter, ik verwachte met de ProWireless een beter bereik (hogere transmitter power), maar helaasch, het werd er zelfs minder(!) op. Ik heb de meest recente Intel driver gebruikt, en dit is met ff netstumblen op m'n AP's met beide kaartjes:
Met de Asus:
AP 1: Signal -34, snr 62
AP 2: Signal -21 snr 72

met de Intel met patchantenne:
AP 1: Signal Signal -34 snr 38
AP 2: Signal Signal -21 snr 58
Da's dus behoorlijk lager. Ook in klaslokalen is dit merkbaar: Ik moet nogsteeds de Asus erbij pakken om fatsoenlijk het wlan te kunnen gebruiken (anders heb ik gewoon -geen- range). Iemand een gouden tip? :)

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:39

DJ

Ik neem aan dat je je TransMit power aangepast hebt in de ProWireless config programma? Die kun je op 50mW maximaal zetten (als je de standaard iNTEL driver gebruikt).

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 12:21
Maar hoe zit het met anderen? Ben jij de enigste die zo'n slecht ontvangst heeft?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14
DJ schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:12:
Ik neem aan dat je je TransMit power aangepast hebt in de ProWireless config programma? Die kun je op 50mW maximaal zetten (als je de standaard iNTEL driver gebruikt).
Bleuh bla? waaar? een schuifje met minimale/maximale dekking heb ik iig al helemaal naar rechts gemept, maar daar schiet ik weinig mee op :+
DEVoTi0N schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:16:
Maar hoe zit het met anderen? Ben jij de enigste die zo'n slecht ontvangst heeft?
Yep. Anderen hebben wel gewoon ontvangst.

[ Voor 38% gewijzigd door BHQ op 07-10-2006 16:43 ]