Toon posts:

Mac OSX doet vreemd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje mn iBook en helemaal niks aan de hand. Tot vandaag. Ik wou de iBook afsluiten, en hij zei iets over een "Agent" dat niet werktte. Ik ben doorgegaan en de iBook afgesloten. Echter later, startte ik 'm weer op, en tot mijn verbazing was alles weg! Al mijn programma's in mijn Dock, mijn achtergond, foto's, filmpjes alles was weg. Het blijkt dat mijn User ineens in mijn Users map is verplaatst, en er waarschijnlijk een nieuwe user heeft aangenomen.. (wat ik verneem) Kan iemand mij helpen, en weet hij/zij hoe ik mijn oude user weer terug op z'n plekkie kan zetten. In z'n Home dus?!

Alvast bedankt!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-02 14:30

The_DoubleU

Tweaker in München

Kan je de oude user folder nog terug vinden?
Of is die echt helemaal verdwenen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m gelukkig terug gevonden bij mijn "Users". Hij staat alleen in Map. Maar hoe ik m weer terug in "Home" krijg.. geen idee! Dus iemand?! :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 21:26 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Standaard is elke gebruiker te vinden onder Macintosh HD -> Gebruikers. Waarschijnlijk heb je automatisch inloggen aanstaan en is er iets kapot gegaan aan je 'user profile' zodat er niet meer ingelogd kan worden. Mac OS X maakt dan een nieuwe gebruiker aan, waardoor alles weg lijkt te zijn. Je kunt in de console.log en in system.log (te bekijken via Programma's -> Hulpprogramma's -> Console) kijken wat er eventueel misgaat bij het inloggen.

Het beste wat je kunt doen is of verder gaan met het lege account, of een nieuw account aanmaken. Data uit je oude thuismap, zoals foto's, films, muziek enz. kun je overkopieren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Nou die 'Thursday' was hier ook maar een blauwe maandag... ;)

Vertel een kerel, heeft het nog geholpen? Ik zie dat je gisteren nog hebt gepost, dus...
Een vraag stellen betekent ook dat je het resultaat moet vertellen; is wel zo netjes.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, rustig maar hoor. Ik heb gewoon alle bestanden overgekopieert. Werkt ook perfect. Nog bedankt voor alles. En met name jouw Afdak (K)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 18:01
afdak krijgt een kusje :z
Pagina: 1