Toon posts:

Etech router en BBned

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vandaag is onze internet overgezet naar BBned, en daarbij heb ik een enkel poorts modem mee gekregen de, CopperJet 819-2p.

Als ik die direct verbindt met de pc, is me downloadsnelheid 1000kb/s, Maar als ik hem doorlink naar de Etech router met printserver ( in de WAN poort). Dan is mijn download snelheid via de etech router, maar 100kb/s :S

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Ohja, en als ik de Coppertje modem aansluit op een speedtouch router, gewoon op een lan poort, en dan op een andere lanpoort de pc aansluit is de downloadsnelheid ook netjes 1000kb/s maar bij de etech niet :S

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:18
Er is een verschil tussen je download snelheid en snelheid die theoretisch gehaald kan worden over de lijn.

De Copperjet heeft een gigabit (1000mbit) verbinding en je Speedtouch een 100mbit verbinding.
De 100mbit lijn word nooit volledig benut door je internet abbo dus verschil in download snelheid zal er niet zijn, welke je ook kiest.

Die 1000 en 100 mbit geven aan hoe snel de communicatie tussen je PC en Speedtouch/Copperjet is en niet hoe snel je kunt downloaden.

[ Voor 74% gewijzigd door GeniusJennis op 03-10-2006 19:52 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Verwijderd

Topicstarter
Copperjet op speedtouch werkt wel, maar copperjet op etech niet. dan krijg ik die 100kb/s.