Toon posts:

[XP] BSOD; IRQL + PAGE*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Naar zelf research en help van r00n op irc, zijn we tot het besluit een topic op got te openen gekomen. Het is echter een beetje een topic met spoed aangezien ik om 9uur een cupwar heb voor de nr1 plaats :Y)

Dus hierom het volgende:

Ik heb de volgende hardware:

AMD 2600+
3x 512MB
200GB
250GB
DVD BRander
Ati X800 VE

Ik heb al verschillende BSOD's gehad, en dit is de meest recente:

"IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL".
STOP: 0x0000000A (0x16F000F6, 0x00000002, 0x00000000,0x808EADA)

Daarvoor had ik: PAGE_FAULT_NONPAGE_.....

IK heb zelf alle USB apparaten los gekoppeld, en alleen een ps2 toetsenbord aangesloten. Jammer genoeg heeft het moederbord geen onboard video, anders had ik de videokaart eruit gehaalt.

IK heb het meest recente geheugenmodule eruit gehaalt en het meerdere keren opnieuw geprobeerd. Ook heb ik een andere ide poort op het mobo geprobeert voor de hdd en voor de dvd brander.

Hopelijk iemand die me met spoed kan helpen, aangezien i'm desperate... _/-\o_

Bedankt alvast!!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Ruk je geheugen eruit en stop één reepje tegelijk terug.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ok doe ik NU.

* Update: Starting windows xp pro setup.
* Update 2: Harde schijven aan het initialiseren.
* Update 3: BSOD; STOP: 0x00000024

Harde schijf kapot?

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 19:54 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Je hebt 2 hardeschijven, dus probeer het eens met 1 hardeschijf aangesloten en de andere niet ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Zal mijn data hdd even weglaten, haal alle partities weg van de andere hdd, maak 1 grote partitie, en gaan maar.. zal het even proberen.. tot zo!

Wat kan het zijn als de installatie steeds aangeeft van: Kan een bestand niet kopieren; overslaan? druk esc

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok kleine update: 1 HDD, 1 Geheugen module, nieuwe ide kabel, andere ide poort:

BSOD: 0x0000008E

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Je kunt memtest gebruiken om je geheugen te testen.
Dat past op een floppy(bootable).
Test je machine daar eens mee :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:19:
Je kunt memtest gebruiken om je geheugen te testen.
Dat past op een floppy(bootable).
Test je machine daar eens mee :)
Helaas heb ik geen flop, wel cd's... Echter als ik onder apple een memtest cdrom brand
kan ik daar niet van booten..

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 10:32
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:57:
Wat kan het zijn als de installatie steeds aangeeft van: Kan een bestand niet kopieren; overslaan? druk esc
cd / dvd speler vies of defect. schijf kan ook vies zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Omdat je steeds andere BSOD's krijgt is inderdaad ook mijn idee dat je 'gewoon' slecht geheugen hebt - als je op www.memtest86.com de ISO download en deze naar CD brand als ISO dan moet je er gewoon van kunnen booten :)

Verwijderd

Hallo,

(RQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". STOP: 0x0000000A (0x16F000F6, 0x00000002, 0x00000000,0x808EADA) en stop 0x0000008E

Driver of beschadigd driver bestand. gezien de boven vermelde stop fouten

De Stop 0x00000024 kan duiden op op een beschadigd ntfs.sys bestand, hierdoor lan de PC
de NTFS Partitie niet meer lezen / schrijven, kan ook duiden op SCCI of IDE Driver probeem.

Met Bootable Disk(s) opstarten
Wanneer welkosscherm komt F 10 drukken.
Probeer daarna de beschadigede NTFS te herstellen ( Chkdsk <schijf> / F )

Verwijderd

Topicstarter
cjgeers; Dus wanneer ik chkdsk /p doe om te controlleren, en daarna chkdsk /R om te repareren, krijg ik dezelfde bsod als eerder. driver irql not less or equal...

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 23:35 ]

Verwijderd

OK, dan maar rigoreus aanpakken.
Boot vanaf CDROM met de Windows CD in CD Rom drive.
Formateer alvorens de verdere Set UP te draaien de harde schijf , kies voor de optie NTFS ( gewone format dus niet de "snel" format ) , daarna verder met de Windows Set-Up !

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Gegeven het feit dat zijn geheugenreepjes vermoedelijk kapot zijn is de tip van cjgeers irrelevant.
Ik kan TS alleen een memtest aanraden, maar wanneer deze geen fouten geeft is cjgeers' post natuurlijk wel volledig van toepassing.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Ik geloof niet in geheugen probleem ( ofschoon natuurlijk altijd mogelijk )
Blijf erbij dat het een driver probleem is. ( zie voorgaande geschrevene )
Een Boot vanaf installatie CD gevolgd door format HD en nieuwe installatie Windows zou hierover uitsluitsel kunnen geven, wanneer probleem blijft bestaan systematisch de diverse componenten ( hardware ) checken !

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Hehe, waar. Maar zoals je zelf al aanstipte: zeer rigoureus, maar effectief in veel gevallen. (mits de hardware niet defect is :))

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Wat hebben drivers hiermee te maken? Alles gaat via ide, geen sata of exotische apparatuur.. Heeft ook altijd gewerkt tijdens installatie's.. Wel heb ik dmv partition magic in de vorige installatie wat wijzigingen gemaakt mbt aantal partitie's. Deze heb ik nu verwijderd, en maar 1 partitie gemaakt nu.. Als ik boot van de cd rom, F10 druk, en in de command kom vanuit de cd, en ik doe chkdsk /p en dan /r dan komt er een bsod bij de /r ...

Enige ideen?
Pagina: 1