Toon posts:

[FLASH] Mask met 2 (indentieke) afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag.

Ik ben al een tijd bezig om het volgende probleem voor elkaar te krijgen. Ik werk al een tijdje met flash, maar een oplossing voor DIT probleem kan ik niet vinden. Waarschijnlijk is het wel simpel, maar ik kom er niet op.

Ik heb 2 foto's met daarop dezelfde afbeeldingen. Het verschil tussen de 2 foto's is dat op de ene foto de afbeeldingen wit zijn en op de andere zijn ze gekleurd. Met flash wil ik nu een animatie maken waardoor het lijkt alsof de kleur op de witte afbeeldingen "geschilderd" word. Ik denk dat dit te doen is met een mask. Maar ik weet niet de manier om dit met 2 afbeeldingen te doen.

Hieronder staan de 2 afbeeldingen die van wit naar kleur geschilderd moeten worden. Ik heb al een aantal animaties gemaakt, maar ik bespaar jullie (de bandbreedte) deze te bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/P3KIMNNJTKXW79K1/5HK304DQSF02/PNG/1159867501//o47h
De witte afbeeldingen.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/N26415P4FD5DUDWP/5G222BSF07S9/PNG/1159867499//o47h
Afbeeldingen met kleur.

Kunnen jullie mij wat tips geven over hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

je plaatst gewoon de onderste afbeelding en die met kleuren mask je (erbovenop)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:01:
je plaatst gewoon de onderste afbeelding en die met kleuren mask je (erbovenop)
Maar hoe maak ik de schilder vegen?

Ik ben al een stap verder.. De witte afbeeldingen zijn niet meer nodig (deze zet ik op de pagina... Het flash bestand krijgt een transparante achtergrond)...

Het enige wat er nu nog gedaan moet worden is de "schilder bewegingen" via een mask.. Dus eerst is er niets.. en dan word de gekleurde afbeeldingen zichtbaar doormiddel van schildervegen.. Maar hoe?

Verwijderd

je zou kunnen proberen door allemaal keyframes te maken, en steeds een stukje erbij tekenen op je masker.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:04:
je zou kunnen proberen door allemaal keyframes te maken, en steeds een stukje erbij tekenen op je masker.
Mhhh.. Dat is idd een idee.. Maar ik ben bang dat dit wel erg veel werk gaat kosten.. Ik wil het namelijk gedetaileerd hebben (eerst de ene kleur, dan de stipjes etc).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:11:
[...]

Mhhh.. Dat is idd een idee.. Maar ik ben bang dat dit wel erg veel werk gaat kosten.. Ik wil het namelijk gedetaileerd hebben (eerst de ene kleur, dan de stipjes etc).
al maak je het masker 1 keer, en daarna hergebruik je die, scheelt je weer wat tekenen ^^

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Desnoods werk je van achter naar voor. Telkens weer een stukje weggummen. Ik zou niet weten hoe het sneller zou kunnen terwijl je toch het 'schilder' effect houdt. De computer heeft geen enkele notie van hoe dit erop geschilderd zou moeten zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp.. Ik ga het proberen :)

Het begin is er... Nice :) Iemand nog tips of aanmerkingen?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 09:52 ]

Pagina: 1