Bridgen tussen 2 speedtouch 510's?

Pagina: 1
Acties:

• ootjetheking
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
Hay

ik ben hier in een studentenhuis en ik heb mijn eigen internetlijn. Maar het zou leuk zijn mocht ik op het LAN van de andere kunnen. Er staan twee speedtouch 510's naast elkaar (één voor mij, de andere voor de rest). Ik heb al geprobeerd om er een ethernetkabel tussen te hangen, maar dan krijg ik internet via de andere router.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het internet gescheiden blijft, maar ik toch op het andere LAN kan? Iemand een idee?

Groetjes!

P.S.
internet
[R1] =?= [R2]
ik lan studentenhuis

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Je hebt dus 2 speedtouches en 2 internetverbindingen? Simpelste lijkt me dan om een switchje en een bult netwerkkaarten aan te schaffen.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 11:59

M14

2 subnetten maken. Zorgen dat jou modem in het 1e subnet zit, en de andere modem in een 2e subnet. Vervolgens op jou pc geen subnetmask toepassen, zodat je in beide subnetten kunt. Als gateway het ip van jou modem in stellen, en het zou moeten werken.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-03 16:13

Kirpeknots

Wazzup!

en uhhh. Geef jouw PC een fixed ip met jouw speedtouch als gateway. Ze DHCP uit op jouw speedtouch als je ze verbind.

2 DHCP servers door elkaar is niet grappig.

Andere optie is een ouwe bak als freesco routertje ertussen mikken. Nadeel is dat je dan niet door het netwerk kan browsen. Op IP niveau is dan wel alles benaderbaar. Voor de Freesco oplossing moet je wel 2 verschillende IP netwerken hebben.