Ik wil binnenkort een LCD televisie gaan aanschaffen. Dit ga ik bij de Media Markt doen. Ik wil de LG 32LC2R gaan aanschaffen. Op internet is hij echter 200 euro goedkoper (770incl verzenden in pricewatch), maar ik wil hem niet op internet bestellen omdat de mediamarkt dode pixel garantie levert. Die heb ik wel nodig met mijn pech. (heb 3 lcd schermen van hetzelfde type gehad voordat ik er eentje zonder dode(hot) pixels had, en met een ander type had de eerste ook een dode(hot) pixel ). Ik heb echter totaal geen ervaring in het omlaag lullen van de prijs, kan iemand mij tips of adviezen geven.
Het grote "Afding" topic
Staan vast wel wat tips in
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 03-10-2006 18:32 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Error™CodeCaster schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:32:
Het grote "Afding" topic
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.
De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Waarom heb ik geen toegang tot dit forum?
Je hebt er nog geen rechten toe.Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:05:
[...]
Error™
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.
De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Waarom heb ik geen toegang tot dit forum?
Zie voor meer informatie Lieve Adjes FAQ en Policy
Verder zou ik zoiets zeggen als dat je hem op internet voor xxx kunt krijgen, met de vraag waarvoor de MM hem kan leveren. Hun zeg maar met een voorstel laten komen. Soms willen de verkopers nog wel eens meegaan met internetwinkels zodat je nog wel wat van de prijs af kunt krijgen.
[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 03-10-2006 19:09 ]
Wow, ik wist niet dat die bestond; thanks!CodeCaster schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:32:
Het grote "Afding" topic
Volgens mij staat deze bij 1 van de mediamarkten in de aanbieding voor 800 euro of zoiets (of was het 899??
Hop,hop,hop!
Breda was tie 999 geloof ik. Maar ik wil er eigenlijk 770 van maken, als Azerty hem voor die prijs kan leveren moet de MM dat toch ook kunnen. 800 max zeg maar, puur omdat ik hem kan terugbrengen bij problemenbasset schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:46:
Volgens mij staat deze bij 1 van de mediamarkten in de aanbieding voor 800 euro of zoiets (of was het 899??
MM hoeft dat helemaal niet te kunnen. Een webshop heeft veel minder kosten dan een "echte" winkel.
Inderdaad, lekker makkelijk lullen.
Misschien heeft Azerty wel een speciale afspraak met hun leverancier, zo van dat ze hem niet op voorraad hebben, maar hij vanuit de leverancier snel geleverd kan worden.
Terwijl de MM hem zeer hoogstwaarschijnlijk gewoon op voorraad heeft. Ook dat kost geld.
En wat dacht je van de gemiddelde winkel van MM. Past de gemiddelde webshop een keer of wat in qua ruimte, en de lokatie scheelt vaak ook nogal in prijs.
Misschien heeft Azerty wel een speciale afspraak met hun leverancier, zo van dat ze hem niet op voorraad hebben, maar hij vanuit de leverancier snel geleverd kan worden.
Terwijl de MM hem zeer hoogstwaarschijnlijk gewoon op voorraad heeft. Ook dat kost geld.
En wat dacht je van de gemiddelde winkel van MM. Past de gemiddelde webshop een keer of wat in qua ruimte, en de lokatie scheelt vaak ook nogal in prijs.
Juist, maar een grote inkoper kan ook korting afdwingen bij zijn leverancier.RoD schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:58:
MM hoeft dat helemaal niet te kunnen. Een webshop heeft veel minder kosten dan een "echte" winkel.
In het algemeen heb je gelijk. Maar de praktijk is dat een echte winkel qua prijzen vaak niet in de buurt van webwinkels kan komen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:01:
[...]
Juist, maar een grote inkoper kan ook korting afdwingen bij zijn leverancier.
Kwa service komen ze echter weer niet in de buurt van normale winkels (terugbrengen bij dode pixel, probeer dat eens af te dingen bij een webwinkel.......bij Azerty kost het 120euro :O:X)RoD schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:03:
[...]
In het algemeen heb je gelijk. Maar de praktijk is dat een echte winkel qua prijzen vaak niet in de buurt van webwinkels kan komen.
Klopt, maar dat is weer iets anders. Het is ook zeker verstandig bij een echte winkel te kopen als het qua prijs niet veel scheelt.Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:04:
[...]
Kwa service komen ze echter weer niet in de buurt van normale winkels (terugbrengen bij dode pixel, probeer dat eens af te dingen bij een webwinkel.......bij Azerty kost het 120euro :O:X)
MM medewerkers krijgen 20% korting (bron: broer bij MM Zwolle). Probeer daarmee maar eens wat van de prijs af te krijgen. Blijbaar kunnen ze 20% korting geven zonder verlies.
Meekijken als ze prijzen zoeken in de computers is ook een optie: dan zie je de inkoopprijs.
Meekijken als ze prijzen zoeken in de computers is ook een optie: dan zie je de inkoopprijs.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Die 20% korting gaat ook maar tot inkoopprijs, en krijg je lang niet altijd omdat er vaak geen 20% marge op de producten zit. (bron: ik, medewerker MMCass Casey schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:55:
MM medewerkers krijgen 20% korting (bron: broer bij MM Zwolle). Probeer daarmee maar eens wat van de prijs af te krijgen. Blijbaar kunnen ze 20% korting geven zonder verlies.
En je moet snel en goed kunnen kijken wil je de inkoopprijs zien, daarvoor moet je toch wel enigszins het systeem kennen... het is namelijk een flinke brij cijfers op het scherm
Maar goed, gewoon zeggen dat je 'm op internet voor die prijs kan krijgen, en of ze wat aan de prijs kunnen doen helpt. Ook helpt het om een combi-koop te doen, als je nog wat kabels nodig hebt kan je die er vaak bijkrijgen voor een leuke prijs...
Blijf dit altijd wonderbaarlijk vinden 
Tuurlijk _kan_ er iets met de prijs gedaan worden, soms willen we gewoon niet! Punt. Wij moeten ook overleven!
Ik ben vaak geneigd er altijd wel een mooie deal uit te laten komen, maar als de klant mij al snel laat blijken dat het op internet goedkoper is, of dat ie 20% van de prijs af wil, dan is de lol er voor mij al snel af.
Het verschil tussen een Webshop en een Winkel is bij iedereen duidelijk, en de reden waarom een Webshop het vaak goedkoper kan leveren is over het algemeen ook wel duidelijk.
Ik sta uiteindelijk ook klaar voor de after-sales, heb je vragen over het product, problemen, noem maar op, je kan gewoon even terughobbelen naar de winkel en direct in contact staan met een hulp-biedend-persoon.
Een winkel levert gewoon meer service dan een webshop momenteel doet! Heb je geen problemen met het product na aanschaf dan kun je jezelf genaaid voelen of wat dan ook omdat je teveel geld hebt uitgegeven.
Mocht je echter problemen ondervinden ben je maar al te blij dat je die centen extra in een winkel hebt besteed.
Zoals je zelf al aangeeft wil je het bij de MM halen vanwege hun pixelgarantie, prima, maar wees een vent en betaal daar dan ook gewoon voor. Over het algemeen mag je blij zijn als je 3 tot 5 % van de prijs af weet te lullen!
MM geeft zo goed als niks om bijverkoop, kabels, garanties, et geeft hun vrijwel niks omdat ze vrijwel geen marge over hoeven te houden in Nederland om de kop boven water te houden, maar dat betekend niet dat ze meteen gekke dingen gaan doen
Dus beslis voor jezelf:
• Weinig geld, en veel problemen bij problemen.
of
• Iets meer geld, en geen problemen bij problemen.
Webshops zullen in de komende jaren ook zeker meer service gaan leveren ben ik zelf bang, maar tot die tijd zul je het zonder moeten stellen.
Maar verwacht gewoon niet dat winkels op webshop prijzen gaan zitten! Die lampjes in de winkels, TV's bijna 24/7 aan, verkopers, het kost allemaal geld, en als consument betaal je dat dat blijft bestaan, klaar!
Als iedereen zo denkt als de TS dan zijn winkels over 5 jaar verleden tijd.
+ persoonlijk vind ik de beleving van een winkel, waar ik dingen kan horen en zien, nog altijd beter dan plaatjes kijken op internet.
*note, ik werk niet bij een MM, ik voel ze juist in mijn portomonnee
Tuurlijk _kan_ er iets met de prijs gedaan worden, soms willen we gewoon niet! Punt. Wij moeten ook overleven!
Ik ben vaak geneigd er altijd wel een mooie deal uit te laten komen, maar als de klant mij al snel laat blijken dat het op internet goedkoper is, of dat ie 20% van de prijs af wil, dan is de lol er voor mij al snel af.
Het verschil tussen een Webshop en een Winkel is bij iedereen duidelijk, en de reden waarom een Webshop het vaak goedkoper kan leveren is over het algemeen ook wel duidelijk.
Ik sta uiteindelijk ook klaar voor de after-sales, heb je vragen over het product, problemen, noem maar op, je kan gewoon even terughobbelen naar de winkel en direct in contact staan met een hulp-biedend-persoon.
Een winkel levert gewoon meer service dan een webshop momenteel doet! Heb je geen problemen met het product na aanschaf dan kun je jezelf genaaid voelen of wat dan ook omdat je teveel geld hebt uitgegeven.
Mocht je echter problemen ondervinden ben je maar al te blij dat je die centen extra in een winkel hebt besteed.
Zoals je zelf al aangeeft wil je het bij de MM halen vanwege hun pixelgarantie, prima, maar wees een vent en betaal daar dan ook gewoon voor. Over het algemeen mag je blij zijn als je 3 tot 5 % van de prijs af weet te lullen!
MM geeft zo goed als niks om bijverkoop, kabels, garanties, et geeft hun vrijwel niks omdat ze vrijwel geen marge over hoeven te houden in Nederland om de kop boven water te houden, maar dat betekend niet dat ze meteen gekke dingen gaan doen
Dus beslis voor jezelf:
• Weinig geld, en veel problemen bij problemen.
of
• Iets meer geld, en geen problemen bij problemen.
Webshops zullen in de komende jaren ook zeker meer service gaan leveren ben ik zelf bang, maar tot die tijd zul je het zonder moeten stellen.
Maar verwacht gewoon niet dat winkels op webshop prijzen gaan zitten! Die lampjes in de winkels, TV's bijna 24/7 aan, verkopers, het kost allemaal geld, en als consument betaal je dat dat blijft bestaan, klaar!
Als iedereen zo denkt als de TS dan zijn winkels over 5 jaar verleden tijd.
+ persoonlijk vind ik de beleving van een winkel, waar ik dingen kan horen en zien, nog altijd beter dan plaatjes kijken op internet.
*note, ik werk niet bij een MM, ik voel ze juist in mijn portomonnee
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
240 euro verschil is niet niets voor een student, en het is ook nog eens 25% verschil. Dus het lijkt mij iig niet meer dan redelijk dat er wat af kan. Ben zeker bereid meer neer te leggen dan een webshop voor de extra service, maar wel binnen bepaalde grenzen.
edit:
Met servce bedoel ik dus de pixelgarantie. Advies ed heb ik niet nodig, weet waarschijnlijk meer dan de verkoper
edit:
Met servce bedoel ik dus de pixelgarantie. Advies ed heb ik niet nodig, weet waarschijnlijk meer dan de verkoper
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 00:52 ]
Daar denken ze bij mijn afdeling toch echt heel anders over...answer_man schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:49:
Maar verder heb je helemaal gelijk in je post.
Inkoop -> Verkoop
Verkoop - energiekosten - verkoperskosten - magazijn-versleep-kosten = winst.
Winst = nodig voor overleven
(+MM formule = filiaaleigenaar (ja manager bezit filiaal) word betaald van de winst. Maakt hij geen winst krijgt hij geen salaris
)
LG heeft over het algemeen geen lekkere marge, zeker op die LC2R niet, omdat die vrij scherp in de markt staat. Prijs van die tv bij ons weet ik zo niet, maar ik ga ook geen reclame maken, dus die zoek ik ook niet uit voor je.
Ik zeg ook niet dat er NIKS te doen is, maar verwacht geen wonderen
,. Maar ik geloof een stuk minder dan bij ons 
Verkoop - energiekosten - verkoperskosten - magazijn-versleep-kosten = winst.
Winst = nodig voor overleven
(+MM formule = filiaaleigenaar (ja manager bezit filiaal) word betaald van de winst. Maakt hij geen winst krijgt hij geen salaris
LG heeft over het algemeen geen lekkere marge, zeker op die LC2R niet, omdat die vrij scherp in de markt staat. Prijs van die tv bij ons weet ik zo niet, maar ik ga ook geen reclame maken, dus die zoek ik ook niet uit voor je.
Tuurlijk zullen ze der wel wat omgevenNeoPhix schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:54:
[...]
Daar denken ze bij mijn afdeling toch echt heel anders over...![]()
Maar verder heb je helemaal gelijk in je post.
edit:
hihi, bij ons issie ook lekker aan de prijs
hihi, bij ons issie ook lekker aan de prijs
[ Voor 26% gewijzigd door answer_man op 04-10-2006 01:00 ]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:59:
Als hij op internet 240 euro minder kost is er vast wel wat aan te doen
answer_man schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:56:
Nee ok 
Denk persoonlijk dat je best blij mag zijn met een speling van 80 tot - 100 euro.
Dit klinkt jou natuurlijk pijnlijk in de oren, maar vanuit verkopers standpunt vind ik dat een best redelijke deal. (al dan niet al aan de hoge kant)
De MM zal je waarschijnlijk ook wijzen op hun laagste-prijs-garantie-voorwaarden, die net als wij, alleen officiele winkels accepteerd.
Tuurlijk kunnen wij ook door de vingers kijken, en een betalende klant is een goede klant, maar als wij er niks aan over houden heeft het geen nut
Dus wees voorbereid op een teleurstelling van het bedrag wat jij voor ogen hebt
Denk persoonlijk dat je best blij mag zijn met een speling van 80 tot - 100 euro.
Dit klinkt jou natuurlijk pijnlijk in de oren, maar vanuit verkopers standpunt vind ik dat een best redelijke deal. (al dan niet al aan de hoge kant)
De MM zal je waarschijnlijk ook wijzen op hun laagste-prijs-garantie-voorwaarden, die net als wij, alleen officiele winkels accepteerd.
Tuurlijk kunnen wij ook door de vingers kijken, en een betalende klant is een goede klant, maar als wij er niks aan over houden heeft het geen nut
Dus wees voorbereid op een teleurstelling van het bedrag wat jij voor ogen hebt
edit:
hihi, nooit verwacht dat ik de MM nog eens zou verdedigen
hihi, nooit verwacht dat ik de MM nog eens zou verdedigen
[ Voor 5% gewijzigd door answer_man op 04-10-2006 01:08 ]
Ik heb pas voor ruim 5.500 euro bij de MM uitgegeven (3 pc's, 4 TFTs en wat losse meuk) maar er kon geen ene cent van af (Filiaal E'hoven). Ze wilden niet eens mijn parkeergarage kaartje dat ik enkel en alleen voor hun had moeten halen (a €2.00) betalen 
Heb er overigens een tijd geleden wel 100 euro korting gekregen toen ik er ook een dergelijk bedrag uitgaf, maar dat wou de "manager" deze keer niet geloven...
Nu ben ik niet zo'n afdinger en écht aandringen kan ik dan ook niet zo goed, maar ik vind dat bij dergelijke bedragen best iets vanuit de winkel zélf mag komen (zonder uberhaupt te moeten vragen).
Heb er overigens een tijd geleden wel 100 euro korting gekregen toen ik er ook een dergelijk bedrag uitgaf, maar dat wou de "manager" deze keer niet geloven...
Nu ben ik niet zo'n afdinger en écht aandringen kan ik dan ook niet zo goed, maar ik vind dat bij dergelijke bedragen best iets vanuit de winkel zélf mag komen (zonder uberhaupt te moeten vragen).
[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 04-10-2006 01:22 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Dan pak je ook meteen het marge-bijtertje in de nekRobIII schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 01:19:
Ik heb pas voor ruim 5.500 euro bij de MM uitgegeven (3 pc's, 4 TFTs en wat losse meuk) maar er kon geen ene cent van af (Filiaal E'hoven). Ze wilden niet eens mijn parkeergarage kaartje dat ik enkel en alleen voor hun had moeten halen (a €2.00) betalen
Ik blijf er dan ook bij dat we die dingen niet meer moeten verkopen
Als personeel zijnde krijgen we op pc-onderdelen 2,5% korting, omdat er niet meer op zit.
Dus dat je geen cent korting kreeg kan ik me nog wel voorstellen!
edit:
al is die 2 euro natuurlijk bullshit
die had je van mij gekregen
al is die 2 euro natuurlijk bullshit
ik ga slapen,. anders blijf ik hyper-actief in deze discussie bezig
[ Voor 4% gewijzigd door answer_man op 04-10-2006 01:26 ]
Als ze zelfs dat niet willen doen.. weglopen (alles laten staan) en ergens anders heengaan. OF ze roepen je terug dat ze je alsnog korting geven, of je haalt het ergens anders waar ze WEL je tegemoed willen komen. Either way; winst.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Verwacht niet dat de MM hem voor de prijs aanbied. Wat goed werkte toen mijn ouders een droger wilde en ik die wilde bestellen zal ik nu even gaan uitleggen. M'n ouders moesten een nieuwe droger hebben en ze vroegen of ik hem wilde bestellen want ik had internet bijdehand enzo en zij niet. Ik vond dezelfde droger 75 euro ofzo goedkoper op internet dan bij de Mediamarkt Alkmaar.
Ik dus bellen met de MM met de mededeling dat hij bij een webshop binnen 20km afstand ofzo voor 75 euro minder te vinden is. Toen kreeg ik de mededeling dat webshops dus blijkbaar niet meetellen. Op zich kan ik dat wel snappen. Ik heb toen tegen die gozer iets gezegd als "Ik snap dat jullie niet voor die prijs kunnen leveren, jullie hebben nog een filiaal enzo. Maar wat kan je dan wel voor me doen ? 75 euro is hij ergens anders goedkoper en ik hoef er niet eens verder voor te rijden dus voor mij maakt het niet veel verschil. Kunnen jullie voor mij een aantrekkelijke deal maken ?" Met als gevolg dat ik dat ding alsnog met 30 euro korting had
Ik dus bellen met de MM met de mededeling dat hij bij een webshop binnen 20km afstand ofzo voor 75 euro minder te vinden is. Toen kreeg ik de mededeling dat webshops dus blijkbaar niet meetellen. Op zich kan ik dat wel snappen. Ik heb toen tegen die gozer iets gezegd als "Ik snap dat jullie niet voor die prijs kunnen leveren, jullie hebben nog een filiaal enzo. Maar wat kan je dan wel voor me doen ? 75 euro is hij ergens anders goedkoper en ik hoef er niet eens verder voor te rijden dus voor mij maakt het niet veel verschil. Kunnen jullie voor mij een aantrekkelijke deal maken ?" Met als gevolg dat ik dat ding alsnog met 30 euro korting had
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Schei toch uit. Ik heb jarenlang (tot vorig jaar) in een computerwinkel gewerkt. En hoewel de marges inderdaad niet echt "royaal" te noemen zijn is er op 5.5K zéker wat te doen. Voor mijn part geef je een webcam erbijanswer_man schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 01:24:
[...]
Dan pak je ook meteen het marge-bijtertje in de nek,. PC's word geen drol op verdiend..
Ik blijf er dan ook bij dat we die dingen niet meer moeten verkopen
Als personeel zijnde krijgen we op pc-onderdelen 2,5% korting, omdat er niet meer op zit.
Dus dat je geen cent korting kreeg kan ik me nog wel voorstellen!
edit:
al is die 2 euro natuurlijk bullshitdie had je van mij gekregen
![]()
ik ga slapen,. anders blijf ik hyper-actief in deze discussie bezig![]()
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 04-10-2006 10:21 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Ik zeg: spul bij Azerty bestellen, en blijkt het ding een dode of hot pixel te hebben beroep je je op de wet Koop of Afstand, en kun je binnen 14 (?) dagen het ding zonder opgaaf van redenen retourneren.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Sterker nog, op 5.5K is 2,5% (hierboven genoemd) al bijna 140 euro.RobIII schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:20:
[...]
Schei toch uit. Ik heb jarenlang (tot vorig jaar) in een computerwinkel gewerkt. En hoewel de marges inderdaad niet echt "royaal" te noemen zijn is er op 5.5K zéker wat te doen. Voor mijn part geef je een webcam erbijMaar op zo'n bedrag kan er best een 100-tje of 2 a 3 af (minimaal), en anders ben je gewoon een krent.
edit:
Deze had dus bij m'n vorige geedit moeten worden....
Deze had dus bij m'n vorige geedit moeten worden....
[ Voor 5% gewijzigd door ralpje op 04-10-2006 10:29 . Reden: foutje ]
idd zo heb ik 't ook gedaan bij de mediamarkt in utrecht samen met een vriend van me. Hij zocht een nieuwe TV, nou, wij ernaartoe. We zagen een mooie voor ik meen 140 euro ofzo. Toen we die wilde kopen, zei die kerel (stomme fout denk ik) van, ja dit is de laatste, je hebt geluk. Toen vroeg ik van, kan er dan niet iets aan de prijs gedaan worden, want dit is een show model, en wij weten niet wat er allemaal mee gebeurd is, en hoe lang die er al staat. Toen kregen we 30 euro korting, das best netjes dacht ik zo.krvabo schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 01:25:
![]()
Als ze zelfs dat niet willen doen.. weglopen (alles laten staan) en ergens anders heengaan. OF ze roepen je terug dat ze je alsnog korting geven, of je haalt het ergens anders waar ze WEL je tegemoed willen komen. Either way; winst.
Vaak bu'j te bang!
Ik vind het wel grappig dat jij je druk maakt om een parkeerkaartje van 2 euro, terwijl je 5500 euro uitgeeft. Laat me raden, dat kaartje moest je zelf betalen?
Een specialist in 1 vakgebied zal natuurlijk meer overhouden aangezien die inkooptechnisch waarschijnlijk beter zullen zitten daarin.RobIII schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:20:
[...]
Schei toch uit. Ik heb jarenlang (tot vorig jaar) in een computerwinkel gewerkt. En hoewel de marges inderdaad niet echt "royaal" te noemen zijn is er op 5.5K zéker wat te doen. Voor mijn part geef je een webcam erbijMaar op zo'n bedrag kan er best een 100-tje of 2 a 3 af (minimaal), en anders ben je gewoon een krent.
Maar verder heb je gelijk hoor!
Op die 5,5K zou ik je inderdaad wel wat tegemoet gekomen zijn, leuk webcammetje, printpapier, kabeltjes of wat dan ook
Ik zie liever ook een veel vrolijkere klant met iets minder winst, dan eentje die niet zo vrolijk kijkt en meer winst!
Dus ze zijn bij de MM inderdaad erg krenterig geweest, en er zijn inderdaad helaas veel verkopers die meer geven om keiharde euro's dan een tevreden klant, maar daar kan ik weinig aan veranderen voor je
Verwijderd
Je kunt je eigen ook afvragen wat een student moet met een LCD televisie van 800 euro.Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:51:
240 euro verschil is niet niets voor een student, en het is ook nog eens 25% verschil. Dus het lijkt mij iig niet meer dan redelijk dat er wat af kan. Ben zeker bereid meer neer te leggen dan een webshop voor de extra service, maar wel binnen bepaalde grenzen.
edit:
Toen ik studeerde kon ik dat helemaal niet betalen.
Verwijderd
Precies!Resistance_NL schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:36:
Ik vind het wel grappig dat jij je druk maakt om een parkeerkaartje van 2 euro, terwijl je 5500 euro uitgeeft. Laat me raden, dat kaartje moest je zelf betalen?
als je voor 5500 euro aan spullen koopt, kun je die 2 euro ook wel betalen....
aan de andere kant: waarom juist bij MM en heb je wel genoeg moeite gedaan om af te dingen?
Betaal gewoon voor de service. Wil je dat niet, tja dan moet je op internet bestellen en hopen dat het allemaal goed gaat.
Ik werk zelf bij de op een na grootste electronica keten van nederland en ik moet zeggen dat ik een verschrikkelijke hekel heb aan mensen die binnenkomen en meteen al korting vragen. Zonder ook maar een moment rond te kijken. Bij dat soort mensen wordt ik altijd heel onaardig. Ik kan het zelf niet helpen, dat soort mensen moeten lekker op internet kopen, en over 2 jaar terugkomen als de tv/dvdspeler/recorder... kapot is. Als zulke mensen weglopen omdat we te duur zijn tegenover internetwinkels hoop ik altijd dat het lekker vaak kapot gaat wanneer ze het bij een webshop bestellen.
Ik betaal liever iets meer om daarna service te krijgen, dan dat het goedkoper is en totaal geen service.
klant: 'goedemorgen, ja mijn Plasma is kapot'
winkel: 'tja meneer, moet je even contact opnemen met producent'
Wanneer je hem bij mij in de winkel zou kopen, en je zou opbellen. Wordt er een afspraak gemaakt en komen er mensen van ons bedrijf naar je toe om hem te repareren. Lukt dit niet gaat het apparaat mee en krijg je een leentoestel.
Ik vind het die 200 euro waard.
Ik werk zelf bij de op een na grootste electronica keten van nederland en ik moet zeggen dat ik een verschrikkelijke hekel heb aan mensen die binnenkomen en meteen al korting vragen. Zonder ook maar een moment rond te kijken. Bij dat soort mensen wordt ik altijd heel onaardig. Ik kan het zelf niet helpen, dat soort mensen moeten lekker op internet kopen, en over 2 jaar terugkomen als de tv/dvdspeler/recorder... kapot is. Als zulke mensen weglopen omdat we te duur zijn tegenover internetwinkels hoop ik altijd dat het lekker vaak kapot gaat wanneer ze het bij een webshop bestellen.
Ik betaal liever iets meer om daarna service te krijgen, dan dat het goedkoper is en totaal geen service.
klant: 'goedemorgen, ja mijn Plasma is kapot'
winkel: 'tja meneer, moet je even contact opnemen met producent'
Wanneer je hem bij mij in de winkel zou kopen, en je zou opbellen. Wordt er een afspraak gemaakt en komen er mensen van ons bedrijf naar je toe om hem te repareren. Lukt dit niet gaat het apparaat mee en krijg je een leentoestel.
Ik vind het die 200 euro waard.
Verwijderd
Hmm paar maanden geleden heb ik voor een kameraad een pc opgehaald bij mm bijelkaar 2000,- en we hebben toen ook 100 euro + een wireless router voor de prijs van een gewone router omdat die op was
kunnen afdingen dus begrijp niet wrom je gene korting hebt gekregen terwijl je 5.5 k hebt uitgegeven:s
Dat is niet zo moeilijk, de verkoper weet dat er weinig winst op gemaakt wordt. Waneer een klatn een beetje twijfelachtig vraagt of hij korting krijgt is zijn eerste reactie: Nee.Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:58:
Hmm paar maanden geleden heb ik voor een kameraad een pc opgehaald bij mm bijelkaar 2000,- en we hebben toen ook 100 euro + een wireless router voor de prijs van een gewone router omdat die op waskunnen afdingen dus begrijp niet wrom je gene korting hebt gekregen terwijl je 5.5 k hebt uitgegeven:s
Voor heel veel mensen is dit al genoeg en durven ze niet verder te vragen. Of de verkoper heeft duidelijk aangevoeld dat hij het sowieso wel mee zou nemen. Dus waarom dan korting geven?
Oh nee, begrijp me niet verkeerd; Ik maak er me niet druk om (en nee, ik heb het gewoon gedeclareerdResistance_NL schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:36:
Mensen die me kennen weten dat ik zowieso al helemaal geen ene moer om geld geef en mij zal het verder worst wezen; daarbij: de rekening moest toch naar de zaak
Over mij
offtopic:
Keesheid klinkt als collega
Laatst toevallig ook in Amsterdam Borghland geweest?
sorry voor OT-talk,. ben gewoon benieuwd
Ja hoor, uit eigen zak betalen. Denk niet dat de verkopers dusdanig meegaand met hun bedrijf zijn dat ze instaat zijn dat te doen, dan ben je wel erg dedicated to the job (iets dat ik niet verwacht van MM verkopers). Volgens mij zou je 1) : de deal niet laten afketsen om 2 euro (of het principe) en 2) volgens mij werken ze niet op commissie-basis (correct me if I'm wrong). Laatstgenoemde heeft natuurlijk meer "zin" voor de verkoper, omdat 5500 zelfs voor een bedrijf als MM veel is. Daarnaast zullen er genoeg consumenten of bedrijven zijn die dat of meer spenderen daar.RobIII schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:09:
[...]
Oh nee, begrijp me niet verkeerd; Ik maak er me niet druk om (en nee, ik heb het gewoon gedeclareerd). Ik heb geprobeerd af te dingen (en ja, da's niet m'n sterkste kant
) en toen dat niet werkte heb ik geopperd of ze mijn parkeerkaartje niet wilden betalen, al was 't maar voor 't idee. En dat deden ze dus (ook) niet. Een beetje verkoper had 't zelfs (zoals iemand hierboven al zei) gewoon uit eigen zak betaald (bij wijze van...). Wat is nou 2 euro?
Mensen die me kennen weten dat ik zowieso al helemaal geen ene moer om geld geef en mij zal het verder worst wezen; daarbij: de rekening moest toch naar de zaak
Het ligt er helemaal aan bij wie je bent in de MM in breda.
Ik wilde er mijn samsung LCD gaan kopen (bij de MM 1495,= online 1250) en ik kocht een latop voor mijn vriendin. (777,=) ik vraag of hij wat aan de prijs kon doen... kon er 40 euro af
Ik heb de tv laten staan, laptop meegenomen voor mijn vriendin.
Kom ik er twee weken later voor een set infinity boxen, gaat er zonder problemen 100 euro vanav, van een set van 500 euro
Kortom ligt aan wie en wanneer!
Over het algemeen kun je in de MM in Breda goed zaken doen hoor!
Ik wilde er mijn samsung LCD gaan kopen (bij de MM 1495,= online 1250) en ik kocht een latop voor mijn vriendin. (777,=) ik vraag of hij wat aan de prijs kon doen... kon er 40 euro af
Ik heb de tv laten staan, laptop meegenomen voor mijn vriendin.
Kom ik er twee weken later voor een set infinity boxen, gaat er zonder problemen 100 euro vanav, van een set van 500 euro
Kortom ligt aan wie en wanneer!
Over het algemeen kun je in de MM in Breda goed zaken doen hoor!
Gaat om het principe.. Ik heb ooit voor 3000 gulden aan spullen laten staan voor een hand vol schroefjes. Ik had namelijk wat systeem onderdelen bij paradigit, maar wilde er wat van die pc schroefjes bij, die ze daar in grote bakken hebben staan. Lullo wilde daar toch echt 2,50 voor hebben.Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:46:
Precies!
als je voor 5500 euro aan spullen koopt, kun je die 2 euro ook wel betalen....
aan de andere kant: waarom juist bij MM en heb je wel genoeg moeite gedaan om af te dingen?
Dat weet ik al genoeg en haal ik net zo lief mijn spullen ergens waar ik 50 euro meer kwijt ben... Het zegt namelijk iets over de waarde die ze aan jou als klant hechten. Dan ben ik vertrokken.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Echt, hoe kinderachtigkeesheid schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:52:
Als zulke mensen weglopen omdat we te duur zijn tegenover internetwinkels hoop ik altijd dat het lekker vaak kapot gaat wanneer ze het bij een webshop bestellen.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Heel vaak hebben die verkopers niets te zeggen over wat ze nu wel of niet gratis mogen meegeven, ook al gaat om 2,50 en heb je net voor 3000 aan spullen besteld. Daarnaast zullen de meeste verkopers er geen seconde van wakker liggen als jij wegwandelt, sad but true.Cyberpope schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:59:
[...]
Gaat om het principe.. Ik heb ooit voor 3000 gulden aan spullen laten staan voor een hand vol schroefjes. Ik had namelijk wat systeem onderdelen bij paradigit, maar wilde er wat van die pc schroefjes bij, die ze daar in grote bakken hebben staan. Lullo wilde daar toch echt 2,50 voor hebben.
Dat weet ik al genoeg en haal ik net zo lief mijn spullen ergens waar ik 50 euro meer kwijt ben... Het zegt namelijk iets over de waarde die ze aan jou als klant hechten. Dan ben ik vertrokken.
Verwijderd
Ja maar dat kost je dan wel de verzendkosten, die bij zo'n TV waarschijnlijk niet niks zijn...ralpje schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:27:
Ik zeg: spul bij Azerty bestellen, en blijkt het ding een dode of hot pixel te hebben beroep je je op de wet Koop of Afstand, en kun je binnen 14 (?) dagen het ding zonder opgaaf van redenen retourneren.
Dat hele service verhaal is tegenwoordig wel steeds minder interessant.
De meeste fabrikanten doen al de garantie via externe bedrijven afhandelen al dan niet de fabriukant zelf.(niet de winkelier)
Je ziet het met witgoed en ook tv's gaan vaak via de fabrikant. Bijvoorbeeld LG en Sharp.
Is je TV stuk bel je hun op en niet de winkelier.
Verkopers proberen je nog steeds 9 van de 10 keer een oor aan te naaien.
Ik in winkel kijken naar een sharp 8 en 9 serie:
ik: "wat is nou het verschil afgezien van de 300 euro"?
hij: "Die 9 is er helemaal klaar voor!
ik: "?"
hij: "resolutie en zo"
ik: "Er staat op allebei HDready en volgens mij is de resolutie gelijk?"
hij:"moet ik even nakijken"
even later hij: "ja, dat klopt, maar de 9 is een hoger model en dus beter."
ik: "Wat is er dan beter aan?"
hij: "Deze is er helemaal klaar voor"
ik: (beleeft als ik blijf) "waarom vind ik die 8 dan een mooier beeld geven zonder rare artifacts?"
"maar goed, ik wacht nog even af, dankuwel"
Als de prijs niet teveel scheelt is het vaak reeel meer te betalen, maar als een webwinkel al winst maakt op een tv van 800 euro die in de gewone winkel 1000 euro moet kosten dan zijn die winkels minimaal 100 euro te duur IMHO.
Het prijsverschil zou nooit meer mogen zijn dan ongeveer 5 tot 10% in deze prijsklasse.
Voor hele dure dingen zou dat percentage lager moeten zijn denk ik.
Als iets in de winkel 10.000 euro kost en in een webshop 7000 euro dan doet de winkelier iets verkeerd met zijn inkoopbeleid denk ik.
De meeste fabrikanten doen al de garantie via externe bedrijven afhandelen al dan niet de fabriukant zelf.(niet de winkelier)
Je ziet het met witgoed en ook tv's gaan vaak via de fabrikant. Bijvoorbeeld LG en Sharp.
Is je TV stuk bel je hun op en niet de winkelier.
Verkopers proberen je nog steeds 9 van de 10 keer een oor aan te naaien.
Ik in winkel kijken naar een sharp 8 en 9 serie:
ik: "wat is nou het verschil afgezien van de 300 euro"?
hij: "Die 9 is er helemaal klaar voor!
ik: "?"
hij: "resolutie en zo"
ik: "Er staat op allebei HDready en volgens mij is de resolutie gelijk?"
hij:"moet ik even nakijken"
even later hij: "ja, dat klopt, maar de 9 is een hoger model en dus beter."
ik: "Wat is er dan beter aan?"
hij: "Deze is er helemaal klaar voor"
ik: (beleeft als ik blijf) "waarom vind ik die 8 dan een mooier beeld geven zonder rare artifacts?"
"maar goed, ik wacht nog even af, dankuwel"
Als de prijs niet teveel scheelt is het vaak reeel meer te betalen, maar als een webwinkel al winst maakt op een tv van 800 euro die in de gewone winkel 1000 euro moet kosten dan zijn die winkels minimaal 100 euro te duur IMHO.
Het prijsverschil zou nooit meer mogen zijn dan ongeveer 5 tot 10% in deze prijsklasse.
Voor hele dure dingen zou dat percentage lager moeten zijn denk ik.
Als iets in de winkel 10.000 euro kost en in een webshop 7000 euro dan doet de winkelier iets verkeerd met zijn inkoopbeleid denk ik.
Hop,hop,hop!
Klopt, maar heeft hij in elk geval het werk om de factuur weer terug te boeken en de spullen op te ruimen. En als je dat niet durft, naar achteren lopen en een handje schroefjes mee te lopen ben je een lafbek. Ik heb zelf 10 jaar lang (langs mijn studie) in gewerkt o.a. als verkoper en deed dat soort dingen gewoon. Vroeg het nog eens niet. Wie kan daar nu bezwaar tegen hebben?Exorcist schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:28:
Heel vaak hebben die verkopers niets te zeggen over wat ze nu wel of niet gratis mogen meegeven, ook al gaat om 2,50 en heb je net voor 3000 aan spullen besteld. Daarnaast zullen de meeste verkopers er geen seconde van wakker liggen als jij wegwandelt, sad but true.
En wellicht liggen zij er niet wakker van, maar ik dus ook niet. En als genoeg mensen slechte service niet meer pikken, veranderd dat vanzelf wel.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Nope, kan alleen ongeopend en ongebruiktralpje schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 10:27:
Nee hoor. Je hebt het recht het product te testen (= uit de doos halen, aansluiten). Als hij niet werkt, of kapot is, mag je hem zo terugsturen.Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:28:
[...]
Nope, kan alleen ongeopend en ongebruikt
Je moet hem alleen wel in de originele verpakking terugsturen. Dus je dozen niet kapotscheuren bij het openmaken.
Als ze zeggen dat ze hem zo niet terug willen nemen is het pech voor hen. Ze hebben de plicht het terug te nemen en jou je geld terug te geven (minus enkele euro's verzendkosten, etc).
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Wat hij zegt. De kosten voor het opsturen naar jou zijn voor de winkel, alleen de kosten voor het terugsturen zul je zelf moeten betalen, eventueel.krvabo schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:06:
[...]
Nee hoor. Je hebt het recht het product te testen (= uit de doos halen, aansluiten). Als hij niet werkt, of kapot is, mag je hem zo terugsturen.
Je moet hem alleen wel in de originele verpakking terugsturen. Dus je dozen niet kapotscheuren bij het openmaken.
Als ze zeggen dat ze hem zo niet terug willen nemen is het pech voor hen. Ze hebben de plicht het terug te nemen en jou je geld terug te geven (minus enkele euro's verzendkosten, etc).
Volgens de wet hoeft het niet ongeopend en ongebruikt te zijn geloof ik. Als je het maar weer netjes in de originele verpakking doet en niks beschadigd oid. Hoe moet je er anders achterkomen dat het product niet is wat je bedoelt en het verkeerde gekocht hebt? Wat toch wel het doel was van die wet. Ze zullen het dus moeten accepteren. Of ze het doen is echter een tweedeVerwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:28:
[...]
Nope, kan alleen ongeopend en ongebruikt
Edit: te laat, krvabo zegt hetzelfde dus..
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 04-10-2006 17:14 ]
Jepanswer_man schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:19:
offtopic:
sorry voor OT-talk,. ben gewoon benieuwd![]()
Niks. Je mag het product zonder opgave van reden terugsturen. Van mijn part zeg je dat het beeld niet goed bij de kleuren van het behang pastVerwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:19:
Wat moet ik dan zeggen, dat de beeld/geluids-kwaliteit tegenviel?
Verwijderd
Als je naar de Albert Heijn -of welke supermarkt dan ook- gaat vraag je toch ook geen korting op je gehaktballen.
Mijn vraag is dan, en het klinkt heel bot: waarom zou jij korting krijgen? Waarom? Daar is geen reden voor. Het is geen kerst, geen sinterklaas, geen pasen, geen outletstore, geen moeder/vaderdag, niks. Leg mij dan eens uit waarom jij -wanneer jij je geld bij ons komt spenderen- korting verdient.
En dan denk je, die vergelijking met de AH van hierboven kan je hier eigenlijk niet trekken. Is dit dan niet hetzelfde? Jawel. Het ligt eigenlijk nog krommer dan je denkt. Voedingsproducten zijn essentieel voor het leven. Dat moet je kopen. Een lcd -of welk apparaat dan ook, doet er nu even niet toe, 't gaat om 't principe- koop je omdat je dat wil hebben. En dáár zit het verschil: willen en moeten. Wat er bij ons gekocht wordt zijn luxe-apparaten. Het gros koopt een lcd om de crt te vervangen, maar niet om dat die aan vervanging toe is. Nee. Omdat zij aan vervanging toe zijn. Daar ga je al. Eigen beslissing.
Nou snap ik wel dat -wanneer je iets duurs koopt- je 't veel geld vindt, maar JIJ beslist toch dat dat hét product is die je wil. Dan weet je -als je een beetje research doet, en dat blijkt want als ik dit zo lees weet het merendeel de verschillen met internetprijzen- ook wat de winkelprijs is, en dan moet je accepteren dat je daar een bepaalde prijs voor moet betalen. Vindt je dat het te duur is, koop dan met alle risico's van dien via internet of kies iets wat je wel acceptabel vind qua prijs.
Ik werk in het zelfde filiaal van de op een na grootste electronica concern als keesheid en sta dan ook volledig achter zijn mening. De service is essentieel. En dat vindt ik ook het geld waard.
Mijn vraag is dan, en het klinkt heel bot: waarom zou jij korting krijgen? Waarom? Daar is geen reden voor. Het is geen kerst, geen sinterklaas, geen pasen, geen outletstore, geen moeder/vaderdag, niks. Leg mij dan eens uit waarom jij -wanneer jij je geld bij ons komt spenderen- korting verdient.
En dan denk je, die vergelijking met de AH van hierboven kan je hier eigenlijk niet trekken. Is dit dan niet hetzelfde? Jawel. Het ligt eigenlijk nog krommer dan je denkt. Voedingsproducten zijn essentieel voor het leven. Dat moet je kopen. Een lcd -of welk apparaat dan ook, doet er nu even niet toe, 't gaat om 't principe- koop je omdat je dat wil hebben. En dáár zit het verschil: willen en moeten. Wat er bij ons gekocht wordt zijn luxe-apparaten. Het gros koopt een lcd om de crt te vervangen, maar niet om dat die aan vervanging toe is. Nee. Omdat zij aan vervanging toe zijn. Daar ga je al. Eigen beslissing.
Nou snap ik wel dat -wanneer je iets duurs koopt- je 't veel geld vindt, maar JIJ beslist toch dat dat hét product is die je wil. Dan weet je -als je een beetje research doet, en dat blijkt want als ik dit zo lees weet het merendeel de verschillen met internetprijzen- ook wat de winkelprijs is, en dan moet je accepteren dat je daar een bepaalde prijs voor moet betalen. Vindt je dat het te duur is, koop dan met alle risico's van dien via internet of kies iets wat je wel acceptabel vind qua prijs.
Ik werk in het zelfde filiaal van de op een na grootste electronica concern als keesheid en sta dan ook volledig achter zijn mening. De service is essentieel. En dat vindt ik ook het geld waard.
Verwijderd
alice jij geeft precies de juiste argumenten om het tegendeel te bewijzen van wat jij beweert.
Bij de albertheijn kan ik wel vragen om kroting maar krijg ik het toch niet omdat zij weten dat ik het nodig ben.
bij jouw MM (in breda?) kan ik om korting vragen omdat ik weg kan lopen, als ik dat bij de albertheijn doe loop ik niet zo lang meer rond.
Bij de albertheijn kan ik wel vragen om kroting maar krijg ik het toch niet omdat zij weten dat ik het nodig ben.
bij jouw MM (in breda?) kan ik om korting vragen omdat ik weg kan lopen, als ik dat bij de albertheijn doe loop ik niet zo lang meer rond.
Wat ik in de regel die is denk ik vrij realistisch en daarom werkt het ook eigenlijk altijd. Ik neem een realistische prijs van de pricewatch (dwz niet de laagste no-name nonsense shop, maar een beetje bekende club) en vertel dan bij de MM of andere keten dat ik het product liever nu bij hen koop dan op inet in verband met levertijd en garantie afhandeling. Vervolgens wil ik best een paar 10-tjes of zelfs 100-en eip meer betalen - maar het moet niet te gek worden.
Iedereen happy toch?
Iedereen happy toch?
Naar mijn weten beweert de mediamarkt altijd de laagste prijs te hebben, ze adverteren ook altijd het verschil terug te betalen.
Ik weet dit omdat ik een jaar geleden een nieuwe videokaart moest aanschaffen vanwege het defect van de oude(6600Gt agp voor de mensen die het persé willen weten). Nou was ik toen nog niet echt ervaren met internetwinkels dus besloot ik hem bij een "normale" winkel te halen. Hij koste toen 199 euro bij de MM. Ik had hem echter wel op internet goedkoper gezien (bij Alternate toentertijd voor 139). Wat ik dus gedaan had was een printje maken van de internetpagina van het product (van de Alternate site) met de prijs erbij enz. Ik rijd ermee naar de MM Amsterdam en legte het verhaal uit (dat ik hem op I-net goedkoper had gezien enz, en liet het printje zien).En ja hoor ik kreeg hem mee voor 139 zonder enig gezeur, puur omdat ze (toen) adverteerde de goedkoopste te zijn en hem voor de laagste (toonbare!! dus printje enz.) prijs te verkopen.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe het zit met grote (dure) dingen maar met mijn videokaart had afdingen gewoon zin (zonder moeite;) )
Ik weet dit omdat ik een jaar geleden een nieuwe videokaart moest aanschaffen vanwege het defect van de oude(6600Gt agp voor de mensen die het persé willen weten). Nou was ik toen nog niet echt ervaren met internetwinkels dus besloot ik hem bij een "normale" winkel te halen. Hij koste toen 199 euro bij de MM. Ik had hem echter wel op internet goedkoper gezien (bij Alternate toentertijd voor 139). Wat ik dus gedaan had was een printje maken van de internetpagina van het product (van de Alternate site) met de prijs erbij enz. Ik rijd ermee naar de MM Amsterdam en legte het verhaal uit (dat ik hem op I-net goedkoper had gezien enz, en liet het printje zien).En ja hoor ik kreeg hem mee voor 139 zonder enig gezeur, puur omdat ze (toen) adverteerde de goedkoopste te zijn en hem voor de laagste (toonbare!! dus printje enz.) prijs te verkopen.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe het zit met grote (dure) dingen maar met mijn videokaart had afdingen gewoon zin (zonder moeite;) )
Jullie moeten niet vergeten dat je dus uit de winkel kan stappen. Ze moeten in een bepaalde tijd een omzet namelijk behalen en als werknemers elke keer zomaar korting aan klanten beloven werken ze er ook niet erg lang meer denk ik.
Je gaat meestal al naar een zaak toe omdat je weet dat hij voor jouw de beste prijs\kwaliteits verhouding kan leveren en ik vind dan ook dat je niet moet zeuren want niemand dwingt je om er iets te kopen.
Als ik zelf een winkel zou hebben zou ik ook echt geen korting gaan geven aan een klant die is een keertje gek doet maar daarna nooit meer langskomt. Mensen werken er hard voor en producten zitten meestal al erg op hun grens om te kunnen concurreren.
@ boven: De mediamarkt heeft zijn policy al aangepast door mensen die hun gelijk kregen bij hun reclamestunt. Ze waren een beetje vergeten dat ze niet konden concurreren tegen webshops
.
Je gaat meestal al naar een zaak toe omdat je weet dat hij voor jouw de beste prijs\kwaliteits verhouding kan leveren en ik vind dan ook dat je niet moet zeuren want niemand dwingt je om er iets te kopen.
Als ik zelf een winkel zou hebben zou ik ook echt geen korting gaan geven aan een klant die is een keertje gek doet maar daarna nooit meer langskomt. Mensen werken er hard voor en producten zitten meestal al erg op hun grens om te kunnen concurreren.
@ boven: De mediamarkt heeft zijn policy al aangepast door mensen die hun gelijk kregen bij hun reclamestunt. Ze waren een beetje vergeten dat ze niet konden concurreren tegen webshops
[ Voor 12% gewijzigd door Emiel1984 op 04-10-2006 18:47 ]
[LTS][MTS][HTS]
Ik denk dat dat nu niet meer werkt. De meeste winkels vertellen je dan dat ze als voorwaarde stellen dat de shop zich binnen XX kilometer bevindt en geen internetshop is. Ik neem aan dat de MM nu ook zo werkt. MM kan gewoon niet de laagste prijs hebben.ZipperJR schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:42:
Naar mijn weten beweert de mediamarkt altijd de laagste prijs te hebben, ze adverteren ook altijd het verschil terug te betalen.
Dan denk ik dat de baas van die verkoper niet echt blij met hem is. Uitsluitsel is dat de winkel geen webwinkel mag zijn, omdat de MM zeker met dat soort spul daar niet mee kan concurreren.ZipperJR schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:42:
Hij koste toen 199 euro bij de MM. Ik had hem echter wel op internet goedkoper gezien (bij Alternate toentertijd voor 139). Wat ik dus gedaan had was een printje maken van de internetpagina van het product (van de Alternate site) met de prijs erbij enz. Ik rijd ermee naar de MM Amsterdam en legte het verhaal uit (dat ik hem op I-net goedkoper had gezien enz, en liet het printje zien).En ja hoor ik kreeg hem mee voor 139 zonder enig gezeur, puur omdat ze (toen) adverteerde de goedkoopste te zijn en hem voor de laagste (toonbare!! dus printje enz.) prijs te verkopen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Alternate is ook een winkel waar ik kan binnen lopen zonder eerst een internetbestelling gedaan te hebben.Gunner schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:48:
[...]
Dan denk ik dat de baas van die verkoper niet echt blij met hem is. Uitsluitsel is dat de winkel geen webwinkel mag zijn, omdat de MM zeker met dat soort spul daar niet mee kan concurreren.
Alternate heeft een (grote) winkel in Ridderkerk, tegen Barendrecht aan. Niet alleen een webwinkel dusGunner schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:48:
[...]
Dan denk ik dat de baas van die verkoper niet echt blij met hem is. Uitsluitsel is dat de winkel geen webwinkel mag zijn, omdat de MM zeker met dat soort spul daar niet mee kan concurreren.
Mijn advies, lekker bij Azerty bestellen en niet vergeten dan webwinkels ook marges hebben!!
Mijn ervaring is dat je zelfs bij webwinkels best wel wat van de prijs af kunt krijgen. Ik weet bijv. dat onze beamer bij de goedkoopste webwinkel destijds 1950,- oid koste. Wij hebben hem uiteindelijk voor 2000,- inclusief projecta scherm meegekregen. We hadden de webwinkel opgebeld, en deze bleek ook een gewone winkel te hebben, daar hebben we toen een demonstratie gehad buiten openingstijden en we hebben hem dus met ongeveer 10% korting op de online prijs meegekregen uiteindenlijk. Het is gewoon een kwestie van goed afdingen. Dat is wel moeilijk, want als je het de verkoper te moeilijk maakt krijg je ook minder. Het belangrijkste is dat je aan beide zijden denkt dat je een goede deal hebt!
Owja, ik hoorde ook iemand over showroom modellen. Die zijn meestal al (voor een groot deel) afgeschreven. Vaak is het geld dat men voor een showroommodel krijgt in de boekhouding 100% winst. Een bedrijf wil namelijk snel afschrijven. Misschien krijg je er dan niet de doos bij of ontbreekt er nog wat anders, maar van een showroommodel kun je best 50% vanaf halen!
Edit:
Nog even iets over Ethiek van het afpingelen:
In sommige landen wordt het gewoon verwacht dat je afpingelt. In Nederland zijn sommige mensen daar te bescheiden voor, maar je moet niet vergeten dat het jou eigen zuur verdiende centen zijn en dat het je goed recht is om te vragen of er niet wat vanaf kan. Als een verkoper slim is en goed is, dan weet hij het precies zo te spelen dat hij de klant tevreden houdt en er zelf ook nog iets aan verdient. (Als een verkoper een grote deal sluit, dan verdient hij ook meer met niet veel meer moeite!) Dat laatste is zijn eigen verantwoordelijkheid, die moet hij goed nemen en als hij dat niet kan is hij geen handelaar. Begrijp me niet verkeerd, je moet niet van ieder miniscul bedragje proberen af te pingelen, maar bij substantieeele bedragen vindt ik pingelen niet meer dan redelijk!
Mijn ervaring is dat je zelfs bij webwinkels best wel wat van de prijs af kunt krijgen. Ik weet bijv. dat onze beamer bij de goedkoopste webwinkel destijds 1950,- oid koste. Wij hebben hem uiteindelijk voor 2000,- inclusief projecta scherm meegekregen. We hadden de webwinkel opgebeld, en deze bleek ook een gewone winkel te hebben, daar hebben we toen een demonstratie gehad buiten openingstijden en we hebben hem dus met ongeveer 10% korting op de online prijs meegekregen uiteindenlijk. Het is gewoon een kwestie van goed afdingen. Dat is wel moeilijk, want als je het de verkoper te moeilijk maakt krijg je ook minder. Het belangrijkste is dat je aan beide zijden denkt dat je een goede deal hebt!
Owja, ik hoorde ook iemand over showroom modellen. Die zijn meestal al (voor een groot deel) afgeschreven. Vaak is het geld dat men voor een showroommodel krijgt in de boekhouding 100% winst. Een bedrijf wil namelijk snel afschrijven. Misschien krijg je er dan niet de doos bij of ontbreekt er nog wat anders, maar van een showroommodel kun je best 50% vanaf halen!
Edit:
Nog even iets over Ethiek van het afpingelen:
In sommige landen wordt het gewoon verwacht dat je afpingelt. In Nederland zijn sommige mensen daar te bescheiden voor, maar je moet niet vergeten dat het jou eigen zuur verdiende centen zijn en dat het je goed recht is om te vragen of er niet wat vanaf kan. Als een verkoper slim is en goed is, dan weet hij het precies zo te spelen dat hij de klant tevreden houdt en er zelf ook nog iets aan verdient. (Als een verkoper een grote deal sluit, dan verdient hij ook meer met niet veel meer moeite!) Dat laatste is zijn eigen verantwoordelijkheid, die moet hij goed nemen en als hij dat niet kan is hij geen handelaar. Begrijp me niet verkeerd, je moet niet van ieder miniscul bedragje proberen af te pingelen, maar bij substantieeele bedragen vindt ik pingelen niet meer dan redelijk!
[ Voor 26% gewijzigd door Paul C op 04-10-2006 19:20 ]
Nee, maar als ik voor veel geld aan etenswaren ga halen (om de vergelijking met een drietal pc's maar even door te trekken...), ga ik wel naar een groothandel of een lokale middenstander om een goede prijs te kunnen regelen.Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:12:
Als je naar de Albert Heijn -of welke supermarkt dan ook- gaat vraag je toch ook geen korting op je gehaktballen.
Vergelijking slaat dan ook helemaal nergens op, imho.
Omdat ik het ergens anders goedkoper kan krijgen. Maar toch naar jullie toe kom. Iets met klantbinding. Als je altijd vanuit jezelf redeneert als winkel zijnde dan blijft er weinig over van je klantenbinding.Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 18:12:
Ecodan warmtepomp
Sorrie voor het off-topic geblaat, maar ik wil toch nog wat toevoegen.
De marges zijn de laatste jaren steeds krapper geworden, nu kan 5 a 10% wel mooi klinken, maar vergeet daarbij niet dat een bedrijf eigenlijk ook een reserve zou moeten opbouwen.
Het resultaat daarvan hebben we de afgelopen jaren erg goed kunnen zien.
Blijkbaar weten veel bedrijven niet meer hoe ze hun bedrijfsvoering moeten doen. En degenen die dat wel weten worden vaak op prijs kapot geconcurreerd. Hierdoor zie je ook steeds meer de service naar beneden gaan.
:wilde gedachte: Misschien is het beter om weer het middenstandsdiploma in te voeren.
Maar goed, ik snap ook best dat je voor een zo laag mogelijke prijs jouw product wil hebben, alleen houdt er ook rekening mee dat wat jij minder betaald een ander ook weer minder van krijgt.
Wat me verder ook erg opvalt is dat veel (web)shops niet weten wat hun wettelijke rechten en plichten zijn (vooral dan de plichten). Daarnaast helpt de verschillende regelgeving in Europa ook nog niet erg mee (heffingen die bedrijven hier wel moeten afdragen maar in het buitenland niet).
De marges zijn de laatste jaren steeds krapper geworden, nu kan 5 a 10% wel mooi klinken, maar vergeet daarbij niet dat een bedrijf eigenlijk ook een reserve zou moeten opbouwen.
Het resultaat daarvan hebben we de afgelopen jaren erg goed kunnen zien.
Blijkbaar weten veel bedrijven niet meer hoe ze hun bedrijfsvoering moeten doen. En degenen die dat wel weten worden vaak op prijs kapot geconcurreerd. Hierdoor zie je ook steeds meer de service naar beneden gaan.
:wilde gedachte: Misschien is het beter om weer het middenstandsdiploma in te voeren.
Maar goed, ik snap ook best dat je voor een zo laag mogelijke prijs jouw product wil hebben, alleen houdt er ook rekening mee dat wat jij minder betaald een ander ook weer minder van krijgt.
Wat me verder ook erg opvalt is dat veel (web)shops niet weten wat hun wettelijke rechten en plichten zijn (vooral dan de plichten). Daarnaast helpt de verschillende regelgeving in Europa ook nog niet erg mee (heffingen die bedrijven hier wel moeten afdragen maar in het buitenland niet).
Stability ?? My Atari still has it :)
Laat ik even duidelijk zijn (want blijkbaar trap ik nogal veel mensen op hun tenen);
Ik hoef hem niet voor de internetprijs, maar een verschil van 240 euro wordt mij toch echt te gortig. Dat zijn wel ruim 500 ouderewetse pegels.
Ik hoef hem niet voor de internetprijs, maar een verschil van 240 euro wordt mij toch echt te gortig. Dat zijn wel ruim 500 ouderewetse pegels.
Ik weet in elk geval dat je bij de MM in Heerlen niet echt veel geluk hebt als je probeert af te dingen op een aankoop (als je daar iemand vraagt of ze je misschien kunnen helpen zeggen ze ook gerust "nee, dat is mijn afdeling niet", maar dat is een verhaal op zich).
Nu ben ik zelf niet iemand die afdingt (zoals al n paar x gezegd: als je de laagste prijs wil hebben moet je niet in de winkel kopen maar online met de bijbehorende risico's), maar ik weet bijvoorbeeld wel dat bij mijn bijbaan bij De Superstore voor bedrijf en kantoor (zonder bedrijfsnamen te noemen
) mensen ook niet zomaar korting krijgen.
Ik zie zojuist de term klantenbinding voorbij schieten. Dit is iets dat wederzijds zou moeten werken. Als jij 1x iets van 1000 euro bij een bedrijf koopt dan ben je voor dit bedrijf wel een klant, maar nog altijd geen GOEDE klant. Als jij vaker terugkomt en ook vaker dingen koopt zal een filiaalmanager jou best wel (her)kennen en je een volgende keer iets van de prijs af doen.
Zoals het hele afding-spelletje is dit imo ook puur een kwestie van geven en nemen van beide kanten om tot een situatie te komen waar iedereen blij mee is.
Just my € 0,02
Nu ben ik zelf niet iemand die afdingt (zoals al n paar x gezegd: als je de laagste prijs wil hebben moet je niet in de winkel kopen maar online met de bijbehorende risico's), maar ik weet bijvoorbeeld wel dat bij mijn bijbaan bij De Superstore voor bedrijf en kantoor (zonder bedrijfsnamen te noemen
Ik zie zojuist de term klantenbinding voorbij schieten. Dit is iets dat wederzijds zou moeten werken. Als jij 1x iets van 1000 euro bij een bedrijf koopt dan ben je voor dit bedrijf wel een klant, maar nog altijd geen GOEDE klant. Als jij vaker terugkomt en ook vaker dingen koopt zal een filiaalmanager jou best wel (her)kennen en je een volgende keer iets van de prijs af doen.
Zoals het hele afding-spelletje is dit imo ook puur een kwestie van geven en nemen van beide kanten om tot een situatie te komen waar iedereen blij mee is.
Just my € 0,02
Goede afpingtips MM:
- Vriendelijk vragen
- Je huiswerk gedaan hebben en weten waar de grens ligt
- Niet meteen met webshopprijzen beginnen te smijten en eisen dat je 'm voor die prijs meekrijgt, dat gebeurt toch niet. Webshops hebben vaak import-spul, valt niet mee te concurreren voor de MM.
Heel belangrijk:
- Weten op welk product je gaat afpingen. Op een laptop in de aanbieding voor 777,- zoals hierboven werd genoemd, zit geen drol marge. Waarschijnlijk leggen ze er geld bij. Op een speakerset die voor adviesprijs in de winkel staat is wel wat meer te doen ja.
Bij LCD TV's is het lastig, maar veel marge zit er niet meer op die dingen omdat ook met die dingen flink gestunt wordt en beconcurreerd.
En dan vervolgens klagen dat de verkoper er niks van af weet
- Vriendelijk vragen
- Je huiswerk gedaan hebben en weten waar de grens ligt
- Niet meteen met webshopprijzen beginnen te smijten en eisen dat je 'm voor die prijs meekrijgt, dat gebeurt toch niet. Webshops hebben vaak import-spul, valt niet mee te concurreren voor de MM.
Heel belangrijk:
- Weten op welk product je gaat afpingen. Op een laptop in de aanbieding voor 777,- zoals hierboven werd genoemd, zit geen drol marge. Waarschijnlijk leggen ze er geld bij. Op een speakerset die voor adviesprijs in de winkel staat is wel wat meer te doen ja.
Bij LCD TV's is het lastig, maar veel marge zit er niet meer op die dingen omdat ook met die dingen flink gestunt wordt en beconcurreerd.
Hangt dus van product/prijs af... en humeur verkoper.Juggels schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:51:
Ik weet in elk geval dat je bij de MM in Heerlen niet echt veel geluk hebt als je probeert af te dingen op een aankoop
"Natuurlijk meneer, wij van de TV afdeling weten alles van waterkokers..."Juggels schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:51:
(als je daar iemand vraagt of ze je misschien kunnen helpen zeggen ze ook gerust "nee, dat is mijn afdeling niet", maar dat is een verhaal op zich).
Wat uiteraard weer een volledig andere reactie is danNeoPhix schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:11:
"Natuurlijk meneer, wij van de TV afdeling weten alles van waterkokers..."
"Sorry meneer, ik zal even iemand halen die heer meer verstand van heeft" .
Maar dat is een andere discussie.
Zoals ik al zei (om off-topic te voorkomen): dat is een ander verhaal, maar om er even kort op in te gaan:NeoPhix schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:11:
[...]
"Natuurlijk meneer, wij van de TV afdeling weten alles van waterkokers..."
Verkoper in kwestie vertelde mij dat hij mij niet kon helpen, draaide zich om en ging verder met waar hij mee bezig was. Als mensen in dit topic dan claimen dat de hogere prijs betaald wordt voor een stukje service van de verkopende partij, zou ik op z'n minst mogen verwachten dat persoon in kwestie mij doorverwijst naar iemand die mij WEL zou kunnen helpen. IK kan immers niet aan de MM-verkopers ruiken of ze daar staan om broodroosters of autoradio's te verkopen.
Ik kan nog andere dingen bedenken waarom zo'n verkoper mij op dat moment wel gewoon zou kunnen helpen (evt op n andere manier), maar dan ben ik de MM verkopers een verkoop-cursus aant geven en die zullen ze vast genoeg krijgen vanuit hun leiding
Als ik het goed begrijp zijn er hier echt mensen die graag van de verkoper korting krijgen aangeboden zonder het zelf te moeten vragen. Zo van: omdat u het bent 50€ minder.
Sorry hoor, maar dan moet je toch ook het gevoel hebben dat je bezeikt wordt. Wanneer je al een kortingsmarge gaat inbouwen. Ik heb liever gewoon standaard een scherpe prijs.
Daarnaast moeten we niet vergeten dat elektronica snel ontwaard. Bedrijven met een groot magazijn kunnen dus vaak neit de prijs halen van een internet shop (die bestellen aan de actuele prijs), en kunnen de verschillen om die reden ook oplopen.
Sorry hoor, maar dan moet je toch ook het gevoel hebben dat je bezeikt wordt. Wanneer je al een kortingsmarge gaat inbouwen. Ik heb liever gewoon standaard een scherpe prijs.
Daarnaast moeten we niet vergeten dat elektronica snel ontwaard. Bedrijven met een groot magazijn kunnen dus vaak neit de prijs halen van een internet shop (die bestellen aan de actuele prijs), en kunnen de verschillen om die reden ook oplopen.
Je moet ook niet gaan terugrekenen, hoelang gebruiken we de euro nu alVerwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:40:
Laat ik even duidelijk zijn (want blijkbaar trap ik nogal veel mensen op hun tenen);
Alles is duurder geworden dus de reserves voor de rustigere tijden moet ook groter zijn. Ik heb overigens zelf geen eigen bedrijf maar ken veel mensen die dat wel hebben en zich werkelijk uit de naad werken om het hoofd boven water te kunnen houden met alle concurrentie die er tegenwoordig is door het internet. Concurrentie vind ik overigens wel gezond
[ Voor 15% gewijzigd door Emiel1984 op 06-10-2006 17:03 ]
[LTS][MTS][HTS]
Je mist alleen compleet het puntemiel1984 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 16:58:
[...]
Je moet ook niet gaan terugrekenen, hoelang gebruiken we de euro nu al... en ja het is veel geld maar een bedrijf kan er weinig aan doen dat de euro zo ongeveer de gulden 1/1 heeft overgenomen.
Alles is duurder geworden dus de reserves voor de rustigere tijden moet ook groter zijn. Ik heb overigens zelf geen eigen bedrijf maar ken veel mensen die dat wel hebben en zich werkelijk uit de naad werken om het hoofd boven water te kunnen houden met alle concurrentie die er tegenwoordig is door het internet. Concurrentie vind ik overigens wel gezondmaar je moet niet overdrijven want dan koop je je product toch via het internet. Internetbedrijven hebben geen duur pand nodig en personeel dat een bepaalde uitstraling en kennis heeft. just my 2 cents
.
Eigenlijk op alles wat onder consumenten-electronica wordt gerekend, probeer ik een deal te sluiten met de betreffende verkoper. Of het nou om een iPod gaat van grofweg 200 Euro of een TV van 3 ruggen; altijd de discussie aangaan hoe dat nou zit met garantie, nu meenemen, tijd van het jaar (eind van het jaar is een goede tijd om af te dingen want nog ff scoren voor de jaarafsluiting tussen kerst en oud&nieuw), levertijden, geruchten/waarheden over nieuwere/betere/duurdere modellen en meer van die meuk.
Kijk; winkelA kan best een TV leveren voor 2000 Euro, nu, via post-order, met wat moeilijker garantie maar winkelB om de hoek zet dat ding meteen in mijn auto voor 2300 Euro, dan vraag ik me altijd af: wat is nou uw grote voordeel om 300 Euro extra te betalen. Zelf weet je al dat het een stukje gemoedsrust is voor als er iets defect is maar laat de verkoper er maar eens over nadenken. Neem zelf dan kennis van de voorwaarden van winkelA en speel die uit bij winkelB en je zal vanzelf zien dat de verkoper die 300 niet kan goedpraten. Mooi, kijken hoeveel 'ie dan wel kan goedpraten in hun winkel met dikke glazen pui en halogeenverlichting.
En kan een prijsverlaging niet in geld dan maar in goederen. Kabeltje zus, onderdeeltje zo en dergelijke. Maar zorg altijd dat je van te voren weet: wat je wil hebben, wat het je maximaal mag kosten ten opzichte van winkelA en waar je eventueel genoegen mee neemt bij winkelB.
*edit*
En dan voor wat betreft de topic-titel: bij de MM heb ik dik 500 Euro afgeluld van een TV van 2500 Euro. Zoals gezegd; jaarafsluiting, drukte in de winkel (dus verkopers moeten snel handelen) en zeer zelfverzekerd overkomen op technisch gebied waarom je dat produkt wil hebben. Maar begin dan niet over betalingsregelingen ofzo; je snijdt jezelf alleen maar in de vingers.
Kijk; winkelA kan best een TV leveren voor 2000 Euro, nu, via post-order, met wat moeilijker garantie maar winkelB om de hoek zet dat ding meteen in mijn auto voor 2300 Euro, dan vraag ik me altijd af: wat is nou uw grote voordeel om 300 Euro extra te betalen. Zelf weet je al dat het een stukje gemoedsrust is voor als er iets defect is maar laat de verkoper er maar eens over nadenken. Neem zelf dan kennis van de voorwaarden van winkelA en speel die uit bij winkelB en je zal vanzelf zien dat de verkoper die 300 niet kan goedpraten. Mooi, kijken hoeveel 'ie dan wel kan goedpraten in hun winkel met dikke glazen pui en halogeenverlichting.
En kan een prijsverlaging niet in geld dan maar in goederen. Kabeltje zus, onderdeeltje zo en dergelijke. Maar zorg altijd dat je van te voren weet: wat je wil hebben, wat het je maximaal mag kosten ten opzichte van winkelA en waar je eventueel genoegen mee neemt bij winkelB.
*edit*
En dan voor wat betreft de topic-titel: bij de MM heb ik dik 500 Euro afgeluld van een TV van 2500 Euro. Zoals gezegd; jaarafsluiting, drukte in de winkel (dus verkopers moeten snel handelen) en zeer zelfverzekerd overkomen op technisch gebied waarom je dat produkt wil hebben. Maar begin dan niet over betalingsregelingen ofzo; je snijdt jezelf alleen maar in de vingers.
[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 06-10-2006 17:40 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Jaarafsluitingen is echt volledige onzin... ik werk zelf in een consumentenelectronica winkel. Voor ons is de jaarafsluiting totaal niet intressant en juist een periode waarin minder kortingen worden gegeven. Veel consumten willen aan het eind van het jaar van hun geld af, ivm belastingaftrek. Dus zijn klanten in die periode over het algemeen makkelijker en sneller met het sluiten van een koop.
Ook verschillen marges op producten per winkel en merk. De ene organisatie heeft betere deals met bijv. JVC terwijl een andere graag Philips verkoopt. Dus let goed op de signales die een verkoper afgeeft, dan kom je er snel achter welk product bij die winkel een goede marge heeft!
Ook verschillen marges op producten per winkel en merk. De ene organisatie heeft betere deals met bijv. JVC terwijl een andere graag Philips verkoopt. Dus let goed op de signales die een verkoper afgeeft, dan kom je er snel achter welk product bij die winkel een goede marge heeft!
Belastingsaftrek?? Leg mij even uit hoedat ik als particulier aankopen kan aftrekken van de belasting (behalven eigen huis...) Want dan heb ik veel gemist.Unknown_Bitch schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:30:
Jaarafsluitingen is echt volledige onzin... ik werk zelf in een consumentenelectronica winkel. Voor ons is de jaarafsluiting totaal niet intressant en juist een periode waarin minder kortingen worden gegeven. Veel consumten willen aan het eind van het jaar van hun geld af, ivm belastingaftrek. Dus zijn klanten in die periode over het algemeen makkelijker en sneller met het sluiten van een koop.
[silence mode]Cyberpope schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:38:
[...]
Belastingsaftrek?? Leg mij even uit hoedat ik als particulier aankopen kan aftrekken van de belasting (behalven eigen huis...) Want dan heb ik veel gemist.
Waarschijnlijk bedoelt hij gewoon zwart geld
[\silence mode]
[LTS][MTS][HTS]
Afdingen is en blijft een spel. Als je enige TV het heeft begeven, wil je gewoon een nieuwe, kost wat kost. Een "beetje" verkoper (zelfs bij de MM
) voelt dat aan en begint over het "laatste exemplaar" en verwachte prijsverhogingen, lange levertijden etc. Leuker en voordeliger kopen is het, als je het produkt niet echt nodig hebt of, mijn favoriet, als je iets koopt voor een ander... Vandezomer heb ik een nieuwe auto laten staan omdat de verkoper IMO niet het achterste van zijn tong liet zien. Ik had € 200,= extra inruil in mijn hoofd, maar voor € 150,= had ik het ook gedaan. Na een heel weekend kwam hij met helemaal niks. Jammer voor hem, maar dan rijdt mijn vrouw een half jaartje langer in haar (3 jr oude) karretje en gaan we in het voorjaar naar de concurrent. Typisch een geval van niet aanvoelen, want ze rijdt al 18 jaar dat merk...
MM heeft best wel aardige aanbiedingen, maar voor de rest van het assortiment kan je in principe beter elders terecht. Dat weten ze ook best, dus daar valt altijd over te praten, maar vergeet niet dat de winkels in de buurt van een MM ook scherp op de prijzen letten. DIXONS bv gaat vaak ook "mee" met de laagste prijs in de buurt, net zoals MM-medewerkers vaak een rondje langs de concurent maken, om één hele euro onder die prijs te kunnen gaan zitten...
MM heeft best wel aardige aanbiedingen, maar voor de rest van het assortiment kan je in principe beter elders terecht. Dat weten ze ook best, dus daar valt altijd over te praten, maar vergeet niet dat de winkels in de buurt van een MM ook scherp op de prijzen letten. DIXONS bv gaat vaak ook "mee" met de laagste prijs in de buurt, net zoals MM-medewerkers vaak een rondje langs de concurent maken, om één hele euro onder die prijs te kunnen gaan zitten...
Denk dat afdingen niet emer nodig is! Alternate heeft in Ridderkerk een vestiging, zit daar een MM in de buurt? Kan ik laagste prijsgarantie claimen
waarom zou je de laagste prijs garantie claimen terwijl je m ook bij alternate kunt gaan halen? beetje scheef lijkt mijVerwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:49:
Denk dat afdingen niet emer nodig is! Alternate heeft in Ridderkerk een vestiging, zit daar een MM in de buurt? Kan ik laagste prijsgarantie claimen
Dode pixel policydarklord007 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:35:
[...]
waarom zou je de laagste prijs garantie claimen terwijl je m ook bij alternate kunt gaan halen? beetje scheef lijkt mij
owke, maar dan moet je ook rieel zijn en er dan ook bereid voor zijn wat meer voor te betalen
"Hey meneer de verkoper, ik wil graag de laatste prijs garantie + 50 euro betalen "darklord007 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:53:
[...]
owke, maar dan moet je ook rieel zijn en er dan ook bereid voor zijn wat meer voor te betalen
Volgens mij rolt de verkoper dan over de grond van het lachen
Lezen is en blijft moeilijkCyberpope schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:38:
[...]
Belastingsaftrek?? Leg mij even uit hoedat ik als particulier aankopen kan aftrekken van de belasting (behalven eigen huis...) Want dan heb ik veel gemist.
Strikt genomen wel ja. Vandaar dat de cosumentenwetgeving niet geld als je als bedrijf iets koopt.Unknown_Bitch schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:06:
Lezen is en blijft moeilijkIs een consument altijd een particulier?
Ben er zelf een, maar zomaar een tv aftrekken als representiekosten is niet erg gemakkelijk hoor... Ja je hoort dat soort fabeltjes wel, maar het zijn er weinig die het echt doen, want zo gemakkelijk is dat niet.En ja er zijn genoeg particulieren die dergelijke kosten kunnen opvoeren bij hun werk als 'representatie kosten'. En daarnaast zijn er gelukkig in Nederland nog vrij veel zelfstandige ondernemers!
zo zou je het kunnen brengen, maar volgens mij zeg je op die manier precies hetzelfde als de mensen die zeggen dat ze best wel wat meer willen betalen voor extra serviceVerwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:03:
[...]
"Hey meneer de verkoper, ik wil graag de laatste prijs garantie + 50 euro betalen "
Volgens mij rolt de verkoper dan over de grond van het lachen
Pagina: 1