Toon posts:

Verschillende DNS servers bij domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben diverse domain namen waar wat websites aanzitten. We hebben als DNS servers twee DNS servers van een provider ingesteld. NS1.provider.net en NS2.provider.net

De provider heeft nu een probleem waardoor niemand meer iets kan resolven. Beide liggen eruit. Niet handig dus. Kan ik ipv NS2.provider.net ook een andere provider opnemen? Waar ik dan dus een account neem en ook mijn a-host records in zet? In princiepe kan dit toch gewoon? Of moet het bij dezelfde firma zitten?

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Zal werken hoor :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik al wel maar kan nu even niet meer helder nadenken.. :)

Heeft iemand ervaring met bedrijven die dit doen? Ik kwam via een google op nettica.com terecht. Is dit wat?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Let er wel op dat het wijzigen van je DNS records doorgaans minimaal 24 uur duurt, na aanvraag van de wijziging. Dus even snel fixen zit er niet in.

Verder zijn er genoeg providers waar je secondairy dns kan draaien, maar dat lijkt me eigenlijk een taak van je eigen provider.