Tele2 heeft me te vroeg afgesloten!

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cryofist
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11-2023
Tele2 heeft me per 19 sept afgesloten ipv 31 oktober. Fout is door iemand van de 'afsluit'afdeling gemaakt en het weer aansluiten kost 3 weken! Een week later ben ik al weer verhuisd en tot die tijd heb ik veel dingen die ik via telefoon en inet geregeld moet krijgen.

Tele2 sloopt de lijn dus te vroeg en zegt dat ze niks voor me kunnen doen. Geen vergoeding van gemaakte/te maken kosten. Geen andere verbinding, geen spoedbehandeling, niks!

Na doorvragen bij de Sales en Technische afdeling en zelfs na vragen naar een supervisor/baas werd er gezegd dat er niks gedaan kon worden. Sterker nog na de tweede keer vragen naar een supervisor (daar werd niet naar doorverbonden) werd de verbinding zelfs verbroken. Abnormaal!!

Wat kan ik doen?

ps ik internet nu ff 1 uur rijden verder. In de flat zijn alleen oudjes dus die hebben geen wireless open staan.

[ Voor 105% gewijzigd door cryofist op 03-10-2006 17:55 . Reden: was nog niet klaar met typen ]

http://www.rootsaert.nl/jumpani.html

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ja... bedankt, maar?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 14:00
:S

Wat is je bedoeling?
Hoe kan je op i'net als Tele2 je al afgesloten heeft? (of heb je alleen telefonie?)

[Edit] Ah, je was nog niet klaar met typen :P. Voor telefoon is de oplossing een mobiele telefoon :)

[ Voor 31% gewijzigd door .Tom op 03-10-2006 18:00 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Dat word een draadloze kaartje aanschaffen en hopen dat de buren hun verbinding open hebben staan?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Xof schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:54:
Dat word een draadloze kaartje aanschaffen en hopen dat de buren hun verbinding open hebben staan?
ps ik internet nu ff 1 uur rijden verder. In de flat zijn alleen oudjes dus die hebben geen wireless open staan.
Ook geen oplossing dus. Daarnaast is het weer illegaal bewezen zie dat nieuwsbericht van paar weken terug.

Lijkt me dus ook de enige oplossing om je mobiel te gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 03-10-2006 18:07 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• cryofist
Hmm, dan mag ik eerst nog een mobiel kopen die kan gprsen of umtsen. Of bedoelen jullie om te bellen, want mobiel bellen naar Spanje en Belgie (moet vaak gebeuren) kost ook klauwen vol geld.

Een maandje afgesloten zijn kost gewoon klauwen vol geld en waarom moet ik daarvoor opdraaien als ZIJ een fout maken?

[ Voor 29% gewijzigd door cryofist op 03-10-2006 18:12 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

De standaard KPN zal er nog wel liggen toch? Kun je iig een KPN belbudget/belbasis nemen voor 1 maand.. en daar dus ook mee gaan internetten (ouderwets inbellen :D)

Edit: blijf je berichten toch niet editten ;)
Maar ik denk dat je er vrij weinig aan kan doen.. voordat je ook maar 1 stap verder bent bij Tele2 dan zit je al in je nieuwe huis met een internet aansluiting.

Of je moet zo goed kunnen dreigen dat ze je per direct weer aansluiten (maar daar heb ik weinig hoop op)

[ Voor 49% gewijzigd door Xof op 03-10-2006 18:15 ]

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:51
Je hebt toch een contact met hun? Zijn hebben jouw gewoon internet te bieden totdat het contract is afgelopen. Lijkt mij dan ;)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:31

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mocht je lid zijn van de consumentenbond: gewoon even aankloppen. Die weten wel raad met dit soort veel-voorkomende zaken.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou denk ik een aangetekende brief sturen waarin je aangeeft (door middel van schriftelijke correspondentie die je eerder ontvangen/verzonden hebt) hoe de situatie in elkaar zit en dat het je vertrouwen in Tele2 ernstig heeft geschaadt.
Daarnaast zou ik daarin vragen of ze contact met je op kunnen nemen om deze situatie op te lossen, want dit kan toch niet de instelling zijn die tele2 uitstraalt naar zijn klanten?
Leg de bal bij hun neer ;). Mochten ze na de eerste brief nog niets doen, verhardt je toon en declareer (mits je aan kunt tonen dat er echt een fout is gemaakt) de kosten bij Tele2, maar dat zou pas mijn laatste mogelijkheid zijn, want je moet er nog even klant blijven ;).

• cryofist
We hebben gedreigd totdat ze de hoorn erop gooide, dat hielp dus niks.
Contract liep nog zeker 1 jaar door, maar we hebben schriftelijk opgezegd tot de 31e oktober.
Zij geven toe de lijn te vroeg te hebben gesloopt, maar zeggen niks te kunnen doen!

• cryofist
Rox_nl dat ga ik proberen is een goeie. Heb ook net de rechtswinkel voorbij horen komen. Lijkt me ook een optie.

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:48
Als je nog steeds in Rijswijk zit, kan je van mij wel een web key krijgen. Dan zit je maar op 15 minuten rijden.

Moet toch wel een tweaker dichtbij genoeg zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door sanderhak op 03-10-2006 18:26 ]

mijn email is <username>@gmail.com.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:58

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tja, erg lullig!

Ik zou iig nog een keer bellen en dan hopen dat je iemand anders aan de lijn krijgt. Leg de situatie rustig uit en blijf ten alle tijden vriendelijk! Wat je moet proberen is de sympathie te krijgen van degene aan de andere kant van de lijn, ten slotte ben je voor hem/haar toch maar "lastige klant nr. x" van de dag. Door vriendelijk en kalm te blijven (maar wel resoluut!) heb je kans dat de medewerker medelijden met je krijgt en misschien wel een stapje meer (of buiten z'n boekje) voor je wil zetten.

Mocht dit niet helpen, dan idd de oplossing van Rox_NL. Het kan ook nooit kwaad kopieën van je brief te sturen aan de Consumentenbond en programma's als Kassa en Radar. Vermeldt ook zeker in de brief dat je dat doet!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Rox_NL schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:21:
Ik zou denk ik een aangetekende brief sturen waarin je aangeeft (door middel van schriftelijke correspondentie die je eerder ontvangen/verzonden hebt) hoe de situatie in elkaar zit en dat het je vertrouwen in Tele2 ernstig heeft geschaadt.
Dat je vertrouwen in hen is geschaadt, zal ze aan de spreekwoordelijke anus oxideren. Waar ze wel iets om geven is als je ze in gebreke stelt mbt. de levering van een afgenomen dienst. Maar ik verwacht eigenlijk wel dat dit juridisch voldoende afgetimmerd zal zijn...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• djluc
  • Laatst online: 15:36
Kabeltje naar buren o.i.d. leggen is niet mogelijk?

Verwijderd

djluc schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:20:
Kabeltje naar buren o.i.d. leggen is niet mogelijk?
Als het eerste wifi punt op een uur rijden ligt, lijkt me dat niet! ;)

• cryofist
Hehe,

het lijkt wel of ik midden in Texas woon zo :)

ken jammergenoeg niemand in de buurt met Wifi en ik woon in een flat met oudjes dus het enige beveiligde wifi station dat ik kan vinden kan overal zitten...
Bedankt voor al jullie tips. Ik probeer een beetje een beetje te kalmeren.

Doe er jullie voordeel mee, neem geeen Tele2 !!!!

Verwijderd

Met vriendelijk blijven ga je dit echt niet oplossen. Voor hun ben je een afgeschreven klant. Who cares? Ik denk dat je ze zo snel mogelijk in gebreke moet stellen voor het niet nakomen van hun leveringsverplichting en ze gelijk aansprakelijk stellen voor alle extra kosten die jij daarvoor moet maken.

• flippper
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
kortom , TELE2 is een minder goed bedrijf ( netjes hé )

ik heb adsl , maar dit was 1 maand te laat, en zelf toen het er was werkte het pas na 2 weken .
tot die tijd heb moeten ISDN-en ...
en ik kreeg alleen maar 1 maand gratis ADSL .

goedkoop lijkt bij dit bedrijf duurkoop.

als alles werkt, is er meestal geen probleem.
maar opstart ( en zoals nu blijkt afsluit ) problemen zijn heb je een groot probleem ..
en echt vriendelijk zijn ze niet omdat technische allemaal in zweden zit ofzo , en ze er zelf niet aan kunnen doen .
als je een goed iemand aan de lijn treft willen ze je wel helpen ...

• djluc
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:39:
[...]

Als het eerste wifi punt op een uur rijden ligt, lijkt me dat niet! ;)
Hij woont gewoon in een flat hoor. Er zijn alleen geen open AP's die hij kent...

Verwijderd

djluc schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:08:
[...]

Hij woont gewoon in een flat hoor. Er zijn alleen geen open AP's die hij kent...
Lees het ook net! ;) Konden we helaas niet opmaken uit zijn post. Maarja, een flat vol oudjes heb je ook niet bar veel aan... :?

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:03:
Met vriendelijk blijven ga je dit echt niet oplossen. Voor hun ben je een afgeschreven klant. Who cares? Ik denk dat je ze zo snel mogelijk in gebreke moet stellen voor het niet nakomen van hun leveringsverplichting en ze gelijk aansprakelijk stellen voor alle extra kosten die jij daarvoor moet maken.
Zoals ik het begrijp verhuist hij zijn tele2 abbo mee naar zijn nieuwe huis. Dus het is geen afgeschreven klant, maar eentje die nog blijft. En aangezien het veel makkelijker is om oude klanten te behouden dan nieuwe te winnen, zullen ze (als het goed is :+) wel wat om je geven.
Maar misschien ben ik wel te soft en is de enige manier om bij tele2 wat gedaan te krijgen, keihard optreden.

• djluc
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:19:
[...]
Lees het ook net! ;) Konden we helaas niet opmaken uit zijn post. Maarja, een flat vol oudjes heb je ook niet bar veel aan... :?
Vast wel iemand met een internetverbinding hoor, al is het maar door het handige neefje geinstalleerd omdat hij zich anders verveeld op zondagmiddag als ze op de koffie moeten ;)

Ontopic: Opzich is zo'n GSM aanschaffen ook wel leuk, heb je nu een goede reden voor ;) Die kan je tevens met een PC/Laptop verbinden waardoor je toch lekker kunt werken. Daarnaast is mobiel internetten gewoon ideaal.

Verwijderd

Rox_NL schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:50:
[...]

Zoals ik het begrijp verhuist hij zijn tele2 abbo mee naar zijn nieuwe huis. Dus het is geen afgeschreven klant, maar eentje die nog blijft. En aangezien het veel makkelijker is om oude klanten te behouden dan nieuwe te winnen, zullen ze (als het goed is :+) wel wat om je geven.
Maar misschien ben ik wel te soft en is de enige manier om bij tele2 wat gedaan te krijgen, keihard optreden.
Ah, dat maak ik uit z'n post niet echt op. Versimpelt de zaak natuurlijk wel. Als ze niet willen helpen nieuwe contract cancellen en andere provider zoeken. En evengoed aansprakelijk stellen voor de schade.

Verwijderd

djluc schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:26:
[...]
Vast wel iemand met een internetverbinding hoor, al is het maar door het handige neefje geinstalleerd omdat hij zich anders verveeld op zondagmiddag als ze op de koffie moeten ;)
Dat is ook weer waar, misschien moet de TS eens even informeren in zijn flatje! ;)

• djluc

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik had hetzelfde akkefietje met Orange, drie maanden terug. In plaats van de datum die ik had opgegeven, hadden ze mn verbinding al een dag na het telefoongesprek verbroken. Telefoneren en aangetekende brieven sturen maakte niets uit, hoorde daar ook niets op.
Zou ook drie weken duren om opnieuw aan te sluiten...

Verwijderd

Als je je ADSL abonnement bij de ene inruilt voor de andere, zou ik één ding zeggen: niet opzeggen! Laat je lijn overnemen door je nieuwe provider.

• cryofist
Ben zeker niet van plan Tele2 te houden. Zat er eerst wel over te denken, maar nu....!

Verwijderd

kpn aanvragen (telefoon) en dan maar een 56k modempje eraan hangen, als het echt belangrijk is zal je het er mee moeten doen.

internet heb je niet binnen een week terug, heb dit zelf ook al eens meegemaakt (zakelijk dan).

Burocratische ambtenaren zijn heilig vergeleken bij isp's.

• cryofist
Ok,

heb vrijdag een brief ontvangen (geanti-dateerd op 26 september!!!) dat ze het betreuren dat ik het abo heb afgezegd en dat ze 1 oktober gaan afsluiten. Stijlvol hoor, nog ff snel een briefje voor de vorm de deur uitdoen, zodat ze kunnen zeggen dat ze het gemeld hebben.... :(

hadden ze die op tijd verstuurd dan had ik misschien nog kunnen ingrijpen.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dit is &#(!( mij ook overkomen...

Netjes een bevestiging binnen gehad dat mijn abonnement op 3 juni afliep.
Vervolgens slopen ze op 10 mei de verbinding!!! Het KPN deel liep nog gewoon door.

Ook bij mij konden ze er niks aan doen en ze vertelden me dat ik pech had (letterlijk), ik kon de laatste maand terug krijgen... gelukkig viel de schade voor mij mee want binnen 2 weken was de nieuwe provider al online.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:39
Wat je zou kunnen doen is een net briefje opstellen en bij al je buren in de bus doen met de vraag of ze misschien (draadloos)internet hebben en of je dat tegen betaling een maand zou mogen gebruiken. Leg in deze brief ook in het kort je situatie uit. Hoe hoger het bedrag is hoe eerder en beter de response zal zijn.
Pagina: 1