Toon posts:

S-vhs stekker, wat krijgen we nou!

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allom gerespecteerde medetweakers!

FF vraagje en ter verduidelijking een situatie schetsje:

Probleem: ik wil pc beeld op mijn TV

Situatieschets: K'heb een TV met composite ingang (2x scart + aan de voorkant 3 tulp vrouwtjes video l+r audio) k'heb ook eeen pc met een leadtek winfast s325 tnt2 m64 deze kaart heeft normale uitgang + s-vhs.

nu had ik bedacht om het via een kabeltje aan elkaar te knopen: 1 vergulde tulp in mijn TV, de juiste kabel ertussen (geisoleerd) speciale s-vhs plug in mijn leadtek (deze is net iets anders dan de normale s-vhs pluggen kwa lay-out, wel 6 pootjes + kunstof dingetje in midden) ik mijn tv-out ingesteld op composite signaal (800x600) en de draadjes op de bovenste 2 pootjes van de s-vhs plug gesoldeerd. De bovenste 2 zouden zorgen voor beeld signaal, dit werd mij verteld in de winkel. TV op AV2 video input mode, videokaart software matig ingetsled op tv, maar nada noppes niks, ook als ik de twee pootjes verwissel (massa en signaal) nog niks, wie kan mij helpen?
Elke reactie is welkom!!!
Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik vond zelf het verhaal wel duidelijk, maaruh als dit niet zo is kan iemand dit dan ff vermelden, kan ik eventueel wat dingen verduidelijken...:?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Je wilt je S-vhs aansluiting aansluiten op je tulp aansluiting op de voorkant van je TV?
Volgens mij gaat dat niet zo maar werken.
Het S-vhs signaal heeft Luminantie en Chrominantie gescheiden. (Dit zorgt voor de verbeterde weergave)Het video ingang signaal wat op je tv zit. Wil beidde signalen zien op een kanaal. Tevens zullen de waarde van de signalen ook anders zijn, ik denk dus dat je een converter nodig hebt die het s-vhs signaal omzet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:21

Sjaak_Afhaak

Bleh!

sjit te laat

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
hmm, zoals je het nu zegt klopt dat, maar mijn tv-out is een s-vhs plug waar ik software matig (via de driver) een composite signaal van kan maken. ik kan bij de instellingen kiezen tussen s-vhs en composite....

Nog ander vraagje weet iemand de preciese opbouw van svhs stekker, welk pootje is waarvoor? t'zijn 6 pootjes is dit l+r audio en video signaal? natuulijk x2 voor de massa...

Bedankt voor de reactie

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:30
Een S-Video plug zou inderdaad maar 4 contactgaten moeten hebben. Je hebt waarschijnlijk inderdaad een gecombineerde aansluiting waarop zowel het S-Video signaal als ook het Composite signaal zijn ondergebracht.

Je zou dus inderdaad de twee betreffende pinnen (C + GND) kunnen doorverbinden naar je TV. Waarom het niet werkt ? Misschien heb je de verkeerde pinnetjes te pakken ? Vergelijk de aansluiting eens met een echte S-Video stekker, de twee pinnen die je daar niet op terug vind zijn dus de extra Composite aansluitingen.

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html <- hier vind je de S-Video pinout

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:30
D'r zit trouwens geen Audio op een S-Video aansluiting :)

Kun je gewoon van de geluidskaart 'aftappen'

Verwijderd

Topicstarter
hmm, je theorie klopt wel denk ik, maaruhm hij doet t niet....

Wel bedankt voor jullie reacties, en mochten er mensen zijn die hier ervaring mee hebben plz help me! Mocht ik de oplossing hebben dan zal ik deze uiteraard ook posten... dit kan namenlijk gebruikt worden voor alle tnt2 m64 chipsets, en overige tnt2''s ook vermoed ik....

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:14
Op dinsdag 30 januari 2001 17:32 schreef Rismo het volgende:
Nog ander vraagje weet iemand de preciese opbouw van svhs stekker, welk pootje is waarvoor? t'zijn 6 pootjes is dit l+r audio en video signaal? natuulijk x2 voor de massa...
Dir is bij de hollywood plus kaart ook dan zijn de onderste 2 voor composite! hier zit dan ook een verloop stukje voor bij.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Je hebt ook van die convertor-blokjes voor S-VHS naar SCART. Lijkt mij de beste oplossing, kun je gewoon S-vhs output aan zetten en met betere kwaliteit kijken...

Verwijderd

Topicstarter
ja bedankt, dat heb ik ook ontdekt aan de hand van het schema wat saturn gepost heeft.
Toch wil het bij mij niet werken....
ik heb die 2 pootjes aangesloten op een tulp stekker welke ik voor in tv geplugd hebt. in de videocam ingang.
Somebody with a solution?? :'(

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Op woensdag 31 januari 2001 12:58 schreef Obi het volgende:
Je hebt ook van die convertor-blokjes voor S-VHS naar SCART. Lijkt mij de beste oplossing, kun je gewoon S-vhs output aan zetten en met betere kwaliteit kijken...
Moet je niet vergeten om je Scart op S-Scart te zetten!

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje :)
weet iemand hoe een composite scart aansluiting is opgebouwd, welke pootjes worden gebruikt om voor het composite signaal?

Nogmaals bedankt...
Pagina: 1