Toon posts:

Sony Vaio 4 GB USB-stick crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Sinds vandaag heb ik via via een Sony Vaio USB stick van 4 GB in mijn bezit. Deze wil ik graag gaan gebruiken als opstartbare stick met een aantal PC images erop.

Om de stick bootable te maken heb ik o.a. gebruik gemaakt van de "HP USB Disk Storage Format Tool" De tool ging zijn werk doen, maar bij 99% van formateren kwam deze met de melding: "volume is to big"

Vanaf die tijd is de stick niet meer te gebruiken.
- Dubbelklik vanuit verkenner: Plaats andere schijf of ander geschikt medium
- Rechtermuisknop - formatteren: Er bevindt zich geen diskette in station x
- BIOS Hier wordt hij gezien als generic USB hub met 0MB capaciteit.

Aantal andere tools wat ik geprobeerd heb, geven aan dat het apparaat niet gereed is.

Ik zit zelf misschien te denken aan de firmware.

Heeft iemand een idee hoe ik de volledige capaciteit weer terug krijg? en dus ook het apparaat weer te gebruiken is.

Alvast jullie dank.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Miss op een andere pc proberen.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Hoe ziet die USB stick eruit? Want er zijn valse USB sticks in de omloop met een Sony merkje erop die dezelfde symptomen hebben als jouw USB stick.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
- Heb het al op meerdere PC's geprobeerd, maar overal dezelfde symptonen.

De USB stick ziet er als volgt uit:
- lengte is ± even lang als een AA-batterij
- Zilver van kleur, met op de ene kant "Sony USB 2.0" en op de andere kant "VAIO"
- Zwart dopje die precies om het USB gedeelte valt.

Zijn er oplossingen voor de vervalste USB sticks dan?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Sony - Micro Vault.
- Counterfeit Sony Micro Vault does not bundle with software such as 'Virtual Expander'.
- Most fake Sony display the capacity as 'G' instead of 'GB' on the item and packaging.
- All Sony Vaio USB Flash drives available on eBay are counterfeit as 'Vaio' refers to Sony proprietary branding reserve for Sony notebook series only.
- All Sony 8GB USB Flash drives on eBay are also counterfeit.
Zie ook http://www.everythingusb....2&perpage=30&pagenumber=1

Dus ik vrees dat je een neppe te pakken hebt. Je kan ze wel fixen met een bepaald programma (is een topic over geweest op GoT), maar dan houd je maar 64 of 128 MB over, omdat de firmwares die in die USB sticks geflashed worden dat ding vertellen dat ze 4 GB zijn. Zodra je je USB stick dan formatteert of je zet er meer op dan 64/128 MB, dan werkt je USB stick niet meer en zegt 'ie dat er 0 MB ruimte op de USB stick is.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 18:07

BHQ

Vaio is idd. de benoeming voor notebooks, grote kans dus dat je een 2GB versie te pakken hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hee Paddixx

Ik vrees inderdaad dat je gelijk hebt. Heel erg bedankt voor de informatie en je snelle reactie!

K zal op zoek gaan naar het programmatje om hem te fixen tot 64 of 128 MB. Wie weet kan ik er dan nog iemand anders blij mee maken.

Groeten....
Pagina: 1