Toon posts:

Ultieme Media Center PC!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor Media Center PC hebben jullie???

Ik ben van plan om de ultieme Media Center PC inelkaar te zetten!

Waarom?

Omdat ik 1 apparaat wil voor alle multi media gebruik!
Ik gebruik nu ook een versterker voor beter geluid. Erg lastig om telkens de versterker aan te zetten :P

Want nu heb ik de volgende apparaten om films af te spelen:

1. Televisie
2. DVD-Speler
3. Computer boven, waar ik films in divx heb.
4. XBOX, om de films af te spelen van de computer boven, via netwerk.
5. Versterker
6. Speakers (5.1 setje)
7. Overal kabels :P
8. DVD-Recorder

Dit wil ik veranderen in:

1. Televisie
2. Media Center PC.
3. Speakers (7.1 set)

Televisie kijken wil ik dan ook via de MC-PC, zodat ik dan gelijk 7.1 geluid heb :)

Nu de grote vraag!
Welke componenten moet ik aanschaffen en inelkaar zetten?
Budget is ongeveer 1000 euro.

Ik had zelf dit in gedachten:

Case: Coolermaster Cavalier II Desktop Case Black?
Moederbord: ?
Processor: ?
Geheugen: 2 GB?
Videokaart: ? Moet BF2 aankunnen.
TV-Kaart: ?
Harddisk: min. 250GB 7200rpm?
Geluidskaart: Eentje met 7.1 kanaals?
ROM: DVD-Brander?
Speakers: 7.1 met flinke subwoofer?
I&O: Remote afstandsbediening, keyboard en muis?

Kunnen jullie me helpen met de beslissing welke producten ik moet kopen?
En misschien nog tips van mensen die al hun Ultieme Media Center PC hebben in elkaar gezet? :)
Op of aanmerkingen etc.welkom!

THNX!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Ultieme Media Center PC waar je ook op kunt gamen? Sja, elke gaming PC met een TV-kaart erin voldoet. En het is ook wel fijn als het ding een beetje stil is?

En je wilt TV kijken via je media center? Denk er nog maar eens over na. De kwaliteit van een TV-kaart tuner is toch wel beduidend minder dan die van een beetje goeie TV. Bovendien kijk je dan altijd naar MPEG encoded/decoded beeld. Dat is namelijk wat je te zien krijgt op je TV: de MPEG stream die weer gedecodeerd is.

Al met al denk ik dat je gewoon nog eens wat beter moet rondkijken op GoT en rondzoeken met Google. Teveel dingen die jij je afvraagt daar kun je zo antwoord op vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 03-10-2006 17:20 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Ik zou boven een mooie Game-PC neer zetten met Windows MCE er op en beneden de XBOX vervangen door een XBOX360 en deze als media extender gebruiken (dan heb je de MCE via de XBOX)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29
ik zou voor je OS niet kiezen voor Windows MCE.
Gewoon XP installeren met Mediaportal, is gratis en werkt prima.
http://www.team-mediaportal.com/

[ Voor 11% gewijzigd door apollo13 op 03-10-2006 17:28 ]

apollo13

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

apollo13 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:26:
Ik heb ruime ervaring met beide en vind Windows MCE toch echt nog altijd onovertroffen wat bediening en stabiliteit betreft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je een ultieme Media Center PC wilt bouwen, heb je aan dat budget niet genoeg als je ook nog 7.1 speakers en Windows MCE erbij wilt. Of het moet al tamelijk budget worden. Ik heb echter verder geen idee wat je nou precies wilt dus over je onderdelen zeg ik verder maar niks.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29
Exirion schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:29:
[...]

Ik heb ruime ervaring met beide en vind Windows MCE toch echt nog altijd onovertroffen wat bediening en stabiliteit betreft.
Ik heb zelf nog nooit MCE gebruikt dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik draai al ruim een jaar Mediaportal zonder problemen. Ik gebruik hiervoor wel weer de MCE afstandsbediening om Mediaportal te bedienen. :P

apollo13

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Case: Coolermaster Cavalier II Desktop Case Black?
Moederbord: ?
Processor: ?
Geheugen: 2 GB?
Videokaart: ? Moet BF2 aankunnen.
TV-Kaart: ?
Harddisk: min. 250GB 7200rpm?
Geluidskaart: Eentje met 7.1 kanaals?
ROM: DVD-Brander?
Speakers: 7.1 met flinke subwoofer?
I&O: Remote afstandsbediening, keyboard en muis?
Case: Lijkt me wel goed, maar neem wel een goede voeding.
Moederbord: Asus P5B?
Processor: E6400 of E6600 lijkt me lekker snel.
Geheugen: 1 GB DDR 2 Lijkt me genoeg.
Videokaart: Misschien een 7600GT?
TV kaart: Hauppauge WinTV PVR 150 MCE Kit, PCI. Zit ook meteen een afstandsbediening bij :)
Harddisk: Een Samsung Spinpoint lijkt me een goede keuze. Lekker stil :)
Geluidskaart: Creative SoundBlaster Audigy 4
DVD Brander: NEC AD 7170
Geluid:
Creative Inspire T7900

Maar volgens mij kom je dan wel boven de 1000 euro uit.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

apollo13 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:39:
Ik heb zelf nog nooit MCE gebruikt dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik draai al ruim een jaar Mediaportal zonder problemen. Ik gebruik hiervoor wel weer de MCE afstandsbediening om Mediaportal te bedienen. :P
Beetje raar om iemand Windows MCE af te raden terwijl je het nog nooit gebruikt hebt dan. Windows MCE is in feite ook 'gratis' omdat het in feite gewoon Windows XP Pro is met de media center applicatie erbij. En de prijs ligt ook nog eens lager dan die van Windows XP Pro.

Ik draai nu bijna 2 jaar XP MCE op m'n zelfgebouwde HTPC en dat draait super :)

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 12:04
Ik heb beide uitvoerig getest en ben het met Apollo13 eens. MediaPortal for the world.
Als het alleen als mediacenter word gebruikt is een dual core dan niet een beetje overkill?

Als mce goedkoper is dan pro waarom ook niet?

[ Voor 12% gewijzigd door kleefding op 03-10-2006 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! ik had al search gedaan, maar deze had ik niet gevonden (niet gezocht naar HTPC).

@ hello_moto:
Als het totaalbedrag boven 1000 euro komt, is niet zo erg. 1000 euro was een richtprijs, ik mag er wel wat boven zitten :) Thnx voor je lijstje, ik ga deze ff vergelijken met de onderdelen van de andere topic.

En is de TV-kwaliteit echt veel slechter dan direct kabel op de TV? Is er niet een hele goede TV-kaart die het beeld evenaart of zelfs beter is (via digitale signaal ofzo). De TV is een 32" LCD scherm.

De PC is niet echt bedoeld om te gamen hoor, maar af en toe op een 32" scherm ff gamen leek me wel tof :P

• danielkraak
  • Laatst online: 09-01 09:41
processor: core duo/ core 2 duo
mobo: asrock ConRoe945G-DVI of asus p5B of hoger
videokaart: 7600gt of 7900gt
met zo'n scherm zou ik voor de 7900gt of hoger gaan

[ Voor 19% gewijzigd door danielkraak op 03-10-2006 21:17 ]

• hello_moto
danielkraak schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:16:
processor: core duo/ core 2 duo
mobo: asrock ConRoe945G-DVI of asus p5B of hoger
videokaart: 7600gt of 7900gt
met zo'n scherm zou ik voor de 7900gt of hoger gaan
Die resoluties zijn toch niet zo enorm hoog op die schermen? Meestal iets van 1366*768 of zo toch?

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoogstwaarschijnlijk wel ja. Een supergoede videokaart is dus niet eens nodig. Je kunt het je wel afvragen of het er wel mooi uitziet op zo'n tv. Maargoed, dat is een keuze, het moet natuurlijk ook nog een tv zijn.

• hello_moto
RoD schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:35:
Hoogstwaarschijnlijk wel ja. Een supergoede videokaart is dus niet eens nodig. Je kunt het je wel afvragen of het er wel mooi uitziet op zo'n tv. Maargoed, dat is een keuze, het moet natuurlijk ook nog een tv zijn.
Misschien zou de 7900GS wel een goede zijn. Die zit qua prijs en prestatie tussen de 7600GT en de 7900GT in. Iets van 200 euro dacht ik/

Verwijderd

apollo13 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:26:
gratis? laat m$ het maar niet horen ;-)
Het is Microsoft, geen m$ :/

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 04-10-2006 12:02 ]

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Ik ga zelf ook een MC-pc samenstellen, maar het budget is wat lager (600€)

Ik ga voor een opteron 144 (koel, zuinig, en Overclockbaar)
Een Mobo met alles erin (vga onboard en s/pdif out)
Een 2,5" HDD (zuinig en stil)
2GB dual channel PC3200
En het geheel gaat in een silverstone kast, met een Zalman 9500 koeler op de proc (als het past, heb ik nog niet onderzocht..)

Zet er een geluidskaart in, en een betere videokaart (Radeon AIW?), en het is best goed, en je kan er mee gamen.

Ik zou voor een mediacenter letten op verbruik, temperatuur en geluidsniveau. De preformance hoeft niet heel hoog te zijn. Heel zwaar is het kijken van een film nou ook niet.

Als besturingssysteem zou ik linux gebruiken, maar dat is wat je zelf leuk vindt, of Je kan eens kijken naar een macmini. Ik wil een silverstone kast, dus wordt het linux bij mij, maar de macMini is een hele leuke MC-PC, voor ongeveer 1000€ (duurste model, 2GB geheugen)

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 12:21
Heb nu sinds een jaar MCE thuis staan. Op dit moment moet ik zeggen dat ik er niet meer zonder zou kunnen. Heb hem aangesloten op zowel analoge TV alsmede een beamer voor het kijken van films en opnames.

Ding is ook aangesloten op UPC Digital en ik mag echt niet klagen over de kwaliteit!

Mijn setup is als volgt :

P4 630 (3.0GHz 2MB CA)
2GB DDR400
1x 160GB
1x 250GB
PVR150 MCE

Gebruik mijn versterker uiteindelijk als surround. Mocht je vragen hebben pm . mail oid me maar uiteraard kan ik je als je verdere vragen hebt onderweg helpen!

• RSD1982
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik wens je veel succes met Hauppauge kaarten, heb er veel aan moeten tweaken, instellen, upgraden het was rond uit bagger...de 150 mce dan...bovendien ben ik van mijn media center droom defeinitef afgestapt daardoor...toch succes voor BF2 heb je nu minimaal een 6600GT nodig...die kan je passief gekoeld krijgen dus lekker stil...krachtigere kaarten zijn er ook

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RSD1982 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:46:
Ik wens je veel succes met Hauppauge kaarten, heb er veel aan moeten tweaken, instellen, upgraden het was rond uit bagger...de 150 mce dan...
Ik heb ook een tijdje geklooid met een PVR150 en vergeleken met mijn eigen PVR350. Die PVR250/PVR350 hebben standaard een stuk beter beeld. Voor een deel heeft het met de default settings bij de PVR150 te maken, maar de PVR150 en PVR500 kaarten zijn ook goedkoper (ontworpen).

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn goede alternatieven van Hauppage/Pinnacle kaarten dan?
Is misschien die van Nvidia goed?

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

1000 euro he? Weinig tot geen moeite? lekker gamen?

2 opties die mij inschieten en je waarschijnlijk niet ziet als een "oplossing".

1. Koop een xbox 360 en de goedkoopste PC die je kan maken met 1TB storage/XPE MCE. Alles ff aan elkaar knopen met wireless en klaar.

2. Vertel dit verhaal aan een linux guru/freak in je omgeving. Je xbox & pc worden dan prolly totaal verkracht, je zit een maand zonder internet, moet je dikke 1900x1020 HDTV LCD scherm met dual DVI link minimaal 5 keer terugbrengen naar de media markt maar alles zal jaren goed werken zonder onderhoud die laatste drie punten zijn een grapje. gewoon afkloppen en afstoffen.

Over hoe die PC te bouwen is voldoende te vinden. Maar ik zal je vertellen hoe mijn media-centre project afliep 5 jaar terug: Met een zelf gemodde xbox. Stand alone is zo slecht nog niet. minder functies = minder shit :|

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar had ik al aan gedacht. (ik heb nu ook een gemodde xbox met xboxMCE erop).
Maar hierop kan ik geen TV kijken/opnemen en moet ik voor goed geluid de versterker weer aanzetten.

En tja.. ik zie het ook als een uitdaging :) Tis ook een hobby om dit soort "projecten" in elkaar te zetten hehehe.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik heb zelf de volgende configuratie:

Kast: Ahanix D-Vine 5 met 300W mATX voeding
Mobo: MSI K8N-Neo4
CPU: Athlon 64 3200+ (komt volgende week een X2 4200+ in)
GPU: ATi Radeon X800 GTO
Mem: 1 GB G.Skill CL2 (2x512 in dual channel)
TV: XFX NVTV kaart en Hauppage MCE150
Ab: Microsoft MCE remote

Ik heb dit op een Sony versterker aangesloten en de remote zo ingesteld dat de eerste powerknop de versterker aan/uit zet en de volume knoppen de versterker harder/zachter zetten.

Ben hier zelf heel erg tevreden over. Heb er nog een 19" TFT aanhangen en de TV-output gesplit, zodat ik dus gewoon kan computeren en zowel op de TV in de huiskamer als die in de slaapkamer MCE kan bedienen.

De 2 losse TV-kaarten zijn natuurlijk onzin, je kunt dan beter een dual-tuner kopen. Ik dacht echter in het begin dat ik dat niet nodig had, dus ben voor goedkoop gegaan. Maar nu ben ik evenveel geld kwijt en het werkt perfect :)

Overigens is mijn TV-beeld minstens even goed als wanneer ik direct via de TV kijk. Heel belangrijk is dat je een goede dikke coaxkabel gebruikt en hoge kwaliteit stekkers.

Verwijderd

Topicstarter
Nice!

Misschien kan de topic beter veranderen in: Wat hebben jullie voor Media Center PC :)

Dan kunnen we elkaars ervaringen delen, dat lijkt me veel nuttiger dan de huidige startpost.

Die van Dual-tuner is een goede!! Dan kan je opnemen en ondertussen een andere zender bekijken toch?

• realidolownor
  • Niet online
Er komen de laatste tijd steeds meer complete Media Center Pc's op de markt. Een hele mooie is de Nexus Psile. Design, stil en alle mogelijkheden, alleen wel boven je budget.

Nevertheless www.psile.com voor de details.

Afbeeldingslocatie: http://www.psile.com/media/m64.jpg

• RSD1982
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:53:
Wat zijn goede alternatieven van Hauppage/Pinnacle kaarten dan?
Is misschien die van Nvidia goed?
Ik doelde niet direct op alle hauppauge kaarten laat in elk geval de 150 mce links liggen...

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Cio schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 03:12:Over hoe die PC te bouwen is voldoende te vinden. Maar ik zal je vertellen hoe mijn media-centre project afliep 5 jaar terug: Met een zelf gemodde xbox. Stand alone is zo slecht nog niet. minder functies = minder shit :|
Kun je met zo'n xbox H.264 afspelen? Mijn Athlon XP 1700 heeft er nog wel eens moeite mee als ik meer open heb staan. (1GB pc3200, 7200PRM hdd, daar ligt het niet aan)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben ook bezig met een MCE kastje te bouwen nadat mijn oude PIV 2.8 ghz (520) met 2 gb en een Asus P5RD1-vm mij toch een iets te heet hoofd werd. Ik heb nu hiervoor een Amd Athlon 3500, Gigabyte AM2 Nvidia moederbord, 2 gb, 2 x 320 gb seagete, 1 x Asus Dual tuner en 1 x Hauppauge PVR 150, Asus Top 6600 256 mb PCI-X nu gebruikt en het start binnen 15 seconden op en ik heb Windows XP MCE zonder te tunen. Ik zet de computer aan en als ik even wacht is alles opgestart. Ik kan alles met deze pc zonder enige problemen. Alleen ik moet een mooie kast op de kop ergens tikken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
wat moet je met 3 tuners?

En ja. ik zit nu ook te denken welke kast ik moet nemen. Het zijn er zoveel.

Ik heb momenteel deze merken in mijn hoofd:

Coolermaster
Silvertec
Zalman

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 22:40 ]

Pagina: 1