grote afstanden overbruggen

Pagina: 1
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20
ik heb een (misschien noobish achtige) vraag waar ik na wat zoekwerk nog niet helemaal uit ben gekomen.

Ik ga wel eens met mijn lappie erop uit alleen zit ik zo nu en dan met het probleem dat als ik met een draadloos netwerk verbinding maak dat de verbinding vrij zwak is.

Nou zou ik graag op een rijtje hebben hoe ik, uitgaande van me lappie het bereik zo groot mogelijk zou kunnen maken, ik heb wat verhalen gelezen over een richtantenne maken van een pringles bus, lijkt me best aardig alleen wat voor wireless kaartje moet ik me dan aanschaffen ? (eentje met een coax aansluiting voor een antenne). en anders, in hoeverre heeft het zin om zo n ding te maken en dan een spoel te maken om de antenne van m'n huidige (sitecom WL-112 V2) kaartje. Of bestaan er mogelijkheden de output van dat kaartje te vergroten oid?

Adjust non olet, plerumque...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe ver wil je uit de buurt van je AP dan :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• 1nsane
het is meer een soort projectje, om te kijken tot hoever ik kan gaan, het gaat erom dat ik ga uitzoeken in hoeverre het goed mogelijk is om zonder betaalde middelen internet te verkrijgen via onbeveiligde draadloze netwerken maar ik wil daarbij ook kijken in hoeverre het mogelijk is om dit nog beter te doen door gebruik van antenne's en booster programmatuur enz (t is voor een presentatie voor school)

Verwijderd

Ik ken mensen die het met een paar homemade antennes en een gepimpte linksys over een tweetal kilometer doen.

Check: http://forum.wifishop.nl/...9118c4c335c8d501d18236c51

[edit]
Ik had je vraag niet helemaal goed gelezen maar hoop dat je toch wat aan die link/info hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 17:57 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://forum.wirelessnederland.nl/

de senao pcmcia 2511cd ext2 ofzoiets is volgens die lui daar uitermate geschikt voor dit. je zit dan alleen wel met (2) externe antennes

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:00

DaRoot

Some say...

1nsane schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:29:
het is meer een soort projectje, om te kijken tot hoever ik kan gaan, het gaat erom dat ik ga uitzoeken in hoeverre het goed mogelijk is om zonder betaalde middelen internet te verkrijgen via onbeveiligde draadloze netwerken maar ik wil daarbij ook kijken in hoeverre het mogelijk is om dit nog beter te doen door gebruik van antenne's en booster programmatuur enz (t is voor een presentatie voor school)
Let er wel op dat je sinds kort kennelijk min of meer illegaal bezig bent als je van het onbeveiligde WiFi netwerk van een ander gebruik maakt.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• 1nsane
bestaat er een manier om via firmware m'n huidige kaartje meer zendvermogen te geven?

tevens ben ik op zoek naar afstelsoftware waarmee je je netwerk kan monitoren en signaalsterktes kan scannen enz

[ Voor 40% gewijzigd door 1nsane op 03-10-2006 18:28 ]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Netstumbler, Kismet...

• 1nsane
thnxx dat netstumbler werkt, die kismet krijg ik alleen nergens vandaan, weet iemand waar ik die vandaan kan trekken?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• DaRoot

DaRoot

Some say...

1nsane schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:53:
thnxx dat netstumbler werkt, die kismet krijg ik alleen nergens vandaan, weet iemand waar ik die vandaan kan trekken?
@ hierboven, idd google..
Wat ik je er nog niet bij verteld heb, is dat het alleen onder Linux werkt.

Pagina: 1