Toon posts:

Vraag over Mac G4: welke 2e IDE-controller in PCI-slot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongus en meisjus helpt mij n's vooruit met deze:

Wat eraan vooraf ging:
Trouwe Mac G4/733 Digital Audio op OSX wordt fileserver. Ik heb vijf HD's liggen. Drie stuks zitten er al in: up and running en er kan nix meer bij op de standaard bussen. (Ter info: een slaaf onder de DVDRW op bus0 en de andere twee als meester en slaaf op bus1). Ik moet nu dus een tweede IDE-controller installeren.
De twee overige HD's (2x PATA 300Gb 133MHz) heb ik reeds. Hiervoor moet ik sowieso een 2e controller hebben (dit ouder type G4 vreet namelijk standaard niet groter dan 137Gb). Ze gaan mijn belangrijkste data bevatten en ik wil ze dus RAID1 zetten.

De vragen:
-Moet ik RAID1 hardwarematig doen (=duurst) of lukt het ook wel met OSX's eigen softRAID (niet OSX Server, maar gewoon OSX 10.4)?
-Welke PCI-kaart moet ik kiezen (zie hieronder)?

Ik kan geen andere kaarten vinden dan die van Acard (resp. AEC-6280M, AEC6880M-RAID en AEC-6885M-RAID) en SIIG (SIISCSA4M12): goede prijzen daarvoor heb ik ook reeds gevonden, maar toch zou het goedkoper moeten kunnen. Dus als iemand me een tip kan geven over welke PC-kaarten er zoal te flashen zijn voor Mac-gebruik, dan hoor ik dat graag!