[Utorrent] Port geforward, still no help!

Pagina: 1
Acties:
  • 3.475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 05:06
Goedenmiddag,

sinds ongeveer een weekje heb ik problemen met mijn bitorrent-client Utorrent. Downloads starten niet (blijven hangen op 0%), de downloads die het wel doen kruipen naar 5 kb/s en zakken dan weer terug naar 0 om inactief te worden.

Ik heb een topic over portforwarding doorgelezen en een port geforward op mijn ADSL SpeedTouch 546. In utorrent wordt ook aangegeven dat de desbetreffende port prima geopend is.

Desondanks: geen hulp. Torrents weigeren nog steeds. Het vreemde is des te meer dat een huisgenoot van me wel prima kan downloaden met utorrent.

Iemand enig idee how to solve this?

Verwijderd

Heb je je torrent client ook in de settings op die poort ingesteld?
En je firewall?

• lvanhoe
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:05:
Heb je je torrent client ook in de settings op die poort ingesteld?
En je firewall?
Ik heb binnen utorrent inderdaad de desbetreffende poort ingesteld.

Als firewall heb ik Norton 2006. Wat zou ik daar eventueel moeten instellen?

Verwijderd

Je router ofcourse

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
lvanhoe schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:59:
Goedenmiddag,
Desondanks: geen hulp. Torrents weigeren nog steeds. Het vreemde is des te meer dat een huisgenoot van me wel prima kan downloaden met utorrent.

Iemand enig idee how to solve this?
is die huisgenoot ook aan't leechen of niet ?
probeer eens terwijl je "de lijn" voor jezelf hebt ...

en zet de firewall ev. eens een tijd af: je hebt een router inkomend gaat er nix doorkomen wat niet geforward is, en als je je verstand gebruikt gaat er nix naar buiten connectie maken wat het ook niet hoeft te doen ...

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-07 23:21
Je huisgenoot en jij gebruiken niet toevallig dezelfde poort he? :)

• lvanhoe
smeerbartje schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:07:
Je huisgenoot en jij gebruiken niet toevallig dezelfde poort he? :)
Nee, hij heeft de standaard poort van utorrent en ik heb poort 55555 ingesteld en gemapped.

• lvanhoe
Met zo'n antwoord kan ik dus niets, post dan liever niks.

• lvanhoe
soulrider schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:50:
[...]

is die huisgenoot ook aan't leechen of niet ?
probeer eens terwijl je "de lijn" voor jezelf hebt ...

en zet de firewall ev. eens een tijd af: je hebt een router inkomend gaat er nix doorkomen wat niet geforward is, en als je je verstand gebruikt gaat er nix naar buiten connectie maken wat het ook niet hoeft te doen ...
Firewall af of de lijn alleen helpt niets, al geprobeerd. Ik heb een modem, ADSL, de speedtouch 546. Ongetwijfeld zal die ook direct als router fungeren daar hij 4 uitgangen/ingangen heeft. Ik heb de port die ik gebruik ook geforward zoals je in mijn beginpost kunt lezen.

• soulrider
lvanhoe schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:30:
[...]

Firewall af of de lijn alleen helpt niets, al geprobeerd. Ik heb een modem, ADSL, de speedtouch 546. Ongetwijfeld zal die ook direct als router fungeren daar hij 4 uitgangen/ingangen heeft. Ik heb de port die ik gebruik ook geforward zoals je in mijn beginpost kunt lezen.
jeps had ik gelezen, maar 't kon zijn dat je dat overzien had eh ;-)
(stond er namelijk niet bij )

en probeer anders eens op een andere poort
bv 16881 of 26881 bv (doe ik telkens: een volgnr ervoor)

je moet ook opletten - er zijn maar 65 536 poorten eh
best niet te hoog proberen...

zodat als je utorrent meer poorten wilt gebruiken (wat steeds de opvolgende vrije poorten zijn)
deze ook ter beschikking heeft ...

[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 04-10-2006 23:15 ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-07 23:21
Wel vreemd, je kunt uTorrent namelijk zo instellen dat hij maar 1 poort gebruikt. Ik download soms wel eens 30 torrent over 1 poort: 50001. Anders probeer de poort van je huisgenoot eens. Als deze het wel doet op jouw computer, dan weet je dat je de fout moet zoeken in de router/modem.

• lvanhoe
Wat ik ook raar vind: als ik een torrent binnenhaal van een private tracker zoals [...], dan haal ik wel gewoon 2/300 kb/s.

Modbreak:Laat die illegale websites maar achterwege

[ Voor 24% gewijzigd door Spider.007 op 08-10-2006 20:51 ]

• soulrider
smeerbartje schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:13:
Wel vreemd, je kunt uTorrent namelijk zo instellen dat hij maar 1 poort gebruikt. Ik download soms wel eens 30 torrent over 1 poort: 50001. Anders probeer de poort van je huisgenoot eens. Als deze het wel doet op jouw computer, dan weet je dat je de fout moet zoeken in de router/modem.
euhm ... die poort dat je instelt is gewoon de controle of comm. poort...

de downlaods gaan over meer dan 1 poort hoor
zie het zoals bij ftp: commando's over poort 21, al de rest over willekeurige hogere poorten ...

doe maar eens een netstat -a op de commandolijn ...

• lvanhoe
Goed, ik ben nog steeds niets verder.

Ik heb een geforwarde port in mijn router, ik heb een static IP-adress ingesteld, utorrent zegt dat de port prima werkt.

Upnp uit, gewoon alles gedaan volgens www.portforward.com.

Desondanks ziet mijn utorrent er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/3166/naamloosoq4.jpg

Zoals je ziet werkt het redelijk, maar weigert het te verbinden met meer dan 10 seeds. Iemand enig idee waarom?

[ Voor 3% gewijzigd door lvanhoe op 08-10-2006 22:37 ]

• soulrider
post eens een screen van je config ?

mss heb je daar ergens een max. van 10 ingesteld ?
(bv met een max. uploadsnelheid gaat hij desbetreffend ook je download aanpassen ...)
zet alles open en limiteer met netlimiter of andere soortgelijke tool)

• question
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 19:44
misschien eens tijd om gewoon een andere torrentclient te proberen om uit te sluiten dat je torrentclient rot is.
en ik wist niet dat je die films die jij binnen haalt op die printscreen al gratis te downloaden zijn O-)

• lvanhoe
soulrider schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:41:
post eens een screen van je config ?

mss heb je daar ergens een max. van 10 ingesteld ?
(bv met een max. uploadsnelheid gaat hij desbetreffend ook je download aanpassen ...)
zet alles open en limiteer met netlimiter of andere soortgelijke tool)
Alles maximaal openzetten biedt geen verbetering, zelfde resultaat: duizenden seeds en max 10 verbindingen.

Trackers werken ook prima. En het rare is dus dat wanneer ik vanaf een private tracker download, het allemaal als een trein loopt. Dan haal ik 200/300kb/s zonder enige moeite.

Ik begin echt de wanhoop nabij te raken. Is er helemaal niémand die dit probleem herkent?

Verwijderd

Als prive trackers wel werken dan is er niets mis met je config en download je van de verkeerde public plekken.

Vraag daar dan om hulp.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 00:52 ]

• lvanhoe
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:51:
Als prive trackers wel werken dan is er niets mis met je config en download je van de verkeerde public plekken.

Vraag daar dan om hulp.
Ik download van twee van de grootste torrentsites die er zijn. Zoals je ook ziet, seeds genoeg. Alleen wil utorrent er maar niet mee verbinden.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Aantal seeds hoeft helemaal niets te betekenen voor de snelheid.

Begin trouwens maar es met uTorrent updaten naar 1.6.
Verder zie ik op je screenshot onderaan nog steeds een rood connectie indicator dingetje. Dat betekent dat die portforwarding nog niet helemaal lekker zit.

My 2 cents, check en recheck die portforwarding nog maar es.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:51:

Vraag daar dan om hulp.
Precies wat ik al dacht (te willen zeggen).

Op de meeste publieke trackers zitten veel zgn. "Hit 'n Runners" (HnR in BitTorrent-taal). Dat zijn luitjes die alleen maar denken in de trant van "hebbeh hebbe", en die geven dus niets terug. Maar omdat helemaal niets terug geven niet werkt bij BT, hebben die lui vaak hun upload op 1 ~ 5 kb staan. En een flink aantal seeds met maar 1 kb / per stuk ... da schie nie op.

Advies: Laat de publieke trackers (die jij nu gebruikt) maar gewoon links liggen, en houdt het bij die andere tracker waarvan jij zegt dat het wèl werkt (en neem dus maar voor lief dat die niet alles hebben). Of heb gewoon een eindloos geduld met de HnR - luitjes van de publieke tracker totdat je download klaar is.

• lvanhoe
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden! Ik zal het hier in het kort beschrijven zodat ook anderen er misschien iets aan hebben. Ik begrijp er niet alles van, maar genoeg om het in n00b-taal te kunnen beschrijven.

Via verschillende fora ben ik erachter gekomen dat in XP SP2 je max connections standaard op 10 wordt gesteld. Dit om te voorkomen dat je pc in het geval van een virus met 10000 pc's tegelijk gaat verbinden en virussen gaat lopen verspreiden. Echter, p2p programma's zoals utorrent kunnen óók max met dat aantal pc's verbinding maken.

Nu heb ik mijn tcpip.sys middels een somewhere (ben de site momenteel even kwijt) gevonden patch gepatched, waardoor mijn max net.halfopen connections nu op 99 staan. Na dit bij het advances tabje in utorrent ook te hebben ingesteld, werkt alles weer prima zoals vanouds.

Verwijderd

Hier een redelijke uitleg daarover: http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497

Had jij die events ook in je logboek staan dan ? anders had je daar helemaal geen last van.

[edit]
Top trouwens dat je de oplossing post :Y)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 16:32 ]

Verwijderd

en die beperkte verbinding die ik op je screenshot zie heeft er verder niks mee te maken? :9

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je oplossing sluit mooi aan bij de verklaring van G_M_C :). Als je maar max met 10 seeders van 1k kunt verbinden gaat het niet opschieten ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Janoz schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:33:
Je oplossing sluit mooi aan bij de verklaring van G_M_C :). Als je maar max met 10 seeders van 1k kunt verbinden gaat het niet opschieten ;).
Naja, niet helemaal. De oplossing die TS geeft, daaraan had ik allang niet meer gedacht aangezien die in z'on beetje elke FAQ staat beschreven (de zgn. "tcpip.sys - hack"). Die gaat idd over de max. allowed number of connections.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:38:
[...]

Naja, niet helemaal. De oplossing die TS geeft, daaraan had ik allang niet meer gedacht aangezien die in z'on beetje elke FAQ staat beschreven (de zgn. "tcpip.sys - hack"). Die gaat idd over de max. allowed number of connections.
En dat is ook niet correct: connection attempts per second / connectie pogingen per seconde.

• lvanhoe
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:32:
en die beperkte verbinding die ik op je screenshot zie heeft er verder niks mee te maken? :9
Blijkbaar niet..ik krijg nog steeds een rode of geel smiley-gezichtje maar downloads werken nu weer relatief prima (rond de 50 kb/s, nog steeds niet geweldig maar alright, het is beter dan niets).

• lvanhoe
Stealth2000 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:41:
Aantal seeds hoeft helemaal niets te betekenen voor de snelheid.

Begin trouwens maar es met uTorrent updaten naar 1.6.
Verder zie ik op je screenshot onderaan nog steeds een rood connectie indicator dingetje. Dat betekent dat die portforwarding nog niet helemaal lekker zit.

My 2 cents, check en recheck die portforwarding nog maar es.
Really, dit werkt goed, als utorrent aangeeft bij de speedcheck dat de port open staat, dan, uhm, staat die poort toch ook gewoon open?

• lvanhoe
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:30:
Hier een redelijke uitleg daarover: http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497

Had jij die events ook in je logboek staan dan ? anders had je daar helemaal geen last van.

[edit]
Top trouwens dat je de oplossing post :Y)
Ik kreeg geen enkele error, alleen toen ik UpnP nog aan had staan dat de port niet gemapped kon worden. Het enige probleem was that is just-wouldn't-work.

Bovenstaande oplossing heeft gelukkig verlichting gebracht :)
Pagina: 1