Toon posts:

E-mailen met notebook in Afrika?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn baas vraagt me een mogelijkheid te zoeken om email te verzenden en ontvangen tijdens zakenreizen naar o.a. Nigeria.

Ik ben nu al enkele uren aan het lezen maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
Meestal komt het neer op het GSM netwerk,
of de GPRS of UMTS data variant daarvan?
En dan is er nog Wi-Fi Wireless Networking met hotspots.
Ook spreekt mijn collega over bluetooth hotspots?

Je hebt services voor wereldwijd lokaal inbellen: Compuserve E7,- maand en iRoam/Planet E60,- jaar.
Dan heb je nog PCMCIA GMS (met of zonder GPRS) draadloze modem kaarten voor je notebook.
Daar heb je dan ook weer een mobiele-telefoon abonnement voor nodig neem ik aan.

KPN en Vodafone bieden abonnementen in combinitie met een PCMCIA kaart, KPN: E45,- maand bij 200MB, Vodafone E50,- per maand bij 200MB. E29,- voor de modem.
Heel prijzig vind ik. Dan nog; In de vodafone referentielijst datadiensten komt Nigeria niet voor op de UMTS lijst, ook niet op de GPRS lijst.

Ik wordt er niet vrolijk van, iemand een suggestie?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Wereldwijd lokaal inbellen nemen en dan een hotelkamer met telefoon aansluiting nemen. Dat lijkt me het makkelijkst en goedkoopst. Sommige hotels bieden zelf natuurlijk ook internet aan. Dat is ook een optie.

Ik denk dat Nigeria nou niet echt een land is waar je een goede gsm dekking hebt maar kan me vergissen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ramon de Jesus schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:21:
Ik denk dat Nigeria nou niet echt een land is waar je een goede gsm dekking hebt maar kan me vergissen?
Lijkt nog goed mee te vallen als je bijvoorbeeld dit kaartje bekijkt: (blauw heeft nu al dekking)
Afbeeldingslocatie: http://www.ng.celtel.com/images/map-small-01.gif

Zolang je in de steden blijft heb je wel dekking denk ik. Maar als het je baas alleen maar te doen is om te e-mailen vanuit zijn hotelkamer kan je beter het telefoonnetwerk gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Admiral Freebee op 03-10-2006 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de suggestie en de gsm kaart.
Kan heel goed zijn dat we besluiten die hotel-telefoonaansluiting te gebruiken.

Ik verwacht wel dat mijn baas blijft hopen op een meer mobiele oplossing, o.a. voor gebruik bij wachttijden van vliegvelden (WiFi hotspots?) en wellicht ook elders.
Is het overzicht van de mogelijkheden die ik gegeven had correct? Zijn dergelijke abonnementen het hedendaagse aanbod van wereldwijd mobiel internet, of mis ik iets?