File niet downloadbaar vanaf webserver

Pagina: 1
Acties:

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 14:37
Het is voor het eerst dat ik in dit subforum iets post, dus als ik iets niet goed doe, schiet me aub niet meteen lek ;)

Het probleem: Voor iemand wil ik een ruw videobestand aanbieden op mijn webserver van grofweg 18GB groot (ja, gigabyte...). De webserver an sich werkt prima, bestandjes erop zetten en downloaden maar, dat gaat prima. Maar het werkt niet met dat ene bestand. Als ik rechter muisknop en dan 'save target as' doe krijg ik de standaard foutmelding: IE was not able to open this internet file. The requested site is either unavailable or cannot be found.

Poging twee: ik gebruik FTP, ipv HTTP. Ook dat werkt niet, met leech ftp geeft hij aan dat er een listerror is.

Voor zover ik weet staan alle rechten goed. Het downloaden van andere bestanden in dezelfde map gaat immers wel goed. Ook het downloaden via firefox biedt geen uitkomst.

De hardware / software: Laptopje met Windows XP Prof. en IIS geinstalleerd. Dit hangt hier aan een fijne surfnetlijn. Btw, software is allemaal legaal!

Dus wie o wie kan mij helpen?!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Lukt het wel vanaf een andere PC?
De PC waarop je probeert te downloaden heeft niet toevallig FAT32 als bestandssysteem?

Snelle fixes:
ruw videobestand inrarren in meerdere kleinere files en hopen dat files van pakweg 500mb per stuk wel gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Leon T op 03-10-2006 16:56 ]

• -krekel-
ik gebruik gewoon ntfs als filesystem en het downloaden vanaf een andere pc gaat ook gewoon prima.

Ik zat daar ook al aan te denken over het rarren, maar dan heb ik dus ook +/- 18 GB aan schijfruimte nodig op m'n flappie en dat heb ik nu niet....

• -krekel-
Even een update: Ik dacht dat het misschien aan de grootte van het bestand lag, 18 GB is immers toch behoorlijk veel. Dus ik heb een DVD image van 4 GB in de map gezet en ook die geeft exact dezelfde soort foutmelding.

Nou het grappige: als ik met firefox download lukt dat ook niet, maar firefox laat wel een bestandje achter van 102 bytes. Dat is zowel met dat avi bestand als met de image. De naam van het bestandje doet vermoeden dat het downloaden gelukt is (de naam klopt immers met de naam van het origineel op de server), maar toch doet ie het dus niet.

Maar kan iemand mij bevestigen of er een maximale grootte is van bestanden om via webserver aangeboden te worden?

Verwijderd

Waarom gebruik je geen ftp? Dat protocol is geschikt voor zulke grote bestanden en filezilla heb je het zo opgezet (client en server). Ik heb net een testje uitgevoerd met IIS 6.0 en een bestand van bijna 3 GB en dat gaat prima.

• -krekel-
met FTP heb ik het dus ook al geprobeerd en dat werkt ook niet. Dan krijg ik een listerror, en het bestand is gewoon niet te zien in leech ftp. Ook FTP-en met IE werkt niet, dan zie ik het bestand ook niet.

Maar ik heb nu toch even geprobeerd het avi bestand te rarren en dan werkt het dus wel (bestanden van 2 GB groot....). Maar echt optimaal is het niet, want dan heb ik dus 2 x zo veel HDD-ruimte nodig. En dat is nogal wat met een bestandje van 18 GB :)
Pagina: 1