Toon posts:

Nieuwe game pc (€800) of een xbox360

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede GoT'ers

Ik wil graag een nieuwe pc waar ik mooi mee kan gamen en die natuurlijk Vista-Ready is dit is het systeem wat ik nu heb:
  • Celeron D 2.3 Ghz (inmiddels op 2.5)
  • Nvidia 6600LE (overgeclockt en gesoft mod, werd heel warm, weer terug gedraaid maar hij wordt niet kouder :? )
  • 1 GB RAM DDR1
  • 160 GB Harde Schijf
Iedereen denkt nu: Wat een brek systeem, nou het valt nog mee ik kan games als Fifa07, Company of Heroes en Ghost Recon Advanced Warfighter nog draaien. Alleen nu komt mijn vraag: Straks komen er massa's nieuwe games uit die grafisch heel goed zijn zoals: Brothers in Arms Hell's Highway, Medal of Honor Airborne, etc. etc. Alleen nu zat ik te denken: Daar ben ik (vast) een nieuwe pc voor nodig hierbij is het budget €800 (Max €900) excl. scherm en randapparatuur. Maar ik heb ook een Xbox360.. zal ik nu een nieuwe pc kopen en hopen dat hij die games kan draaien en gamen met toetsenbord en muis of.. zal ik geen nieuwe pc kopen en op de grafische kwaliteiten van de Xbox360 vertrouwen en gamen met een controller?

Ik heb dit systeem bedacht voor een nieuw systeem: (Maar kan hij die games wel draaien of is het dan eigenlijk weggegooid geld als ik die pc koop en dan nog die games niet kan draaien)

Kast:
Recom Behuizing Zenith Zwart, Zilver, Geen Voeding, 2 X 120 Mm, 1 X 80 Mm (€65)
Gewoon een mooi kastje.

Voeding:
Asus Voeding 450W Power Supply 450 Watt , Blue Leds (€ 50,19)
Lijkt me een goede voeding en niet al te duur. Ik heb geen zin om zoveel geld te spenderen aan een voeding.

Processor:
Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed (€178,96)
Lijkt me duidelijk, goede processor voor niet al te veel geld.

Moederbord:
Asus Moederbord P5B (€ 129,50)
Ik wil een goed moederbord en Asus staat daarom bekend en er zitten ook nog redelijk wat features op dit bord.

Geheugen:
Kingston ValueRam 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 5 (€ 117,00)
Ik ga nu nog voor 1GB mischien dat ik later nog 1 reepje erbij zet.

Harde Schijf:
Seagate Barracuda ES 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II/300 (€ 76,01)
Nog 250 GB erbij en die 160GB van m'n huidige pc gaat er ook in.

Videokaart:
Asus VGA Radeon EAX1900XT 256 MB (€ 269,00)
Ik ben expres voor een wat duurdere videokaart gegaan en deze kan (nu) de games nog wel draaien denk ik.

Totaal: € 885,66

Dat vind ik eigenlijk nog te duur omdat ik maar 800 euro wil uitgeven maargoed.. heeft iemand een idee of ik dan voor een nieuwe pc moet gaan of gewoon voor de Xbox360? of heeft iemand een ander alternatief op dit systeem of commentaar? Ik wil het graag horen! :) :)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:08
Zoals je zelf al zegt kun je met je huidige pc nog alle spellen spelen. Ik zou gewoon afwachten tot je echt niet meer de nieuwste games kunt spelen, en dan afwegen om wel of niet een nieuwere pc aan te schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, alleen hij wordt dus enorm heet en het beeld loopt vast naar 10 minuten spelen :? behalve als ik zo'n grote ventilator erop zet (zo'n huis ding) op de hoogste stand!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 12:29

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat voor cooler heb je nu dan op je CPU dat hij zo heet wordt dat hij instabiel wordt?

en trouwens "ben nodig". Kom je uit het noorden des lands ofzo? ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf ga binnenkort gewoon voor een console (wordt in mijn geval de Wii). Ik ben upgrade moe en heb eigenlijk geen zin meer om telkens E800 uit te moeten geven om de nieuwste spellen te kunnen spelen terwijl mijn huidige computer alle andere taken nog keurig uit kan voeren.

Daarnaast werkt een console gewoon out of the box. Je bent niet een uur bezig met nieuwe drivers instaleren, settings tweaken net zo lang tot je maximale eyecandy hebt bij acceptabele framerates, of moet wachten op een patch omdat toevallig bij jouw de combinatie tussen ati kaart en via chipset roet in het eten gooit. Als je nu een 360 koopt dan weet je dat je in 2010 nog steeds de nieuwste spellen kunt spelen zoals ze in 2010 bedoeld zijn (alhoewel je met de huidige consoles heel misschien nog wel een hd drive upgrade oid nodig hebt)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:23:
Klopt, alleen hij wordt dus enorm heet en het beeld loopt vast naar 10 minuten spelen :? behalve als ik zo'n grote ventilator erop zet (zo'n huis ding) op de hoogste stand!
is die 6600LE actief of passief gekoeld?

in beide gevallen zou ik eens nakijken of het koelblok nog goed contact maakt met de core, want bij terugklokken zouden er toch geen warmteproblemen mogen zijn

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-01 15:34

CdD

Je geeft aan dat je een Xbox360 hebt, dus ik denk dat het verstandig is om die nieuwe PC pas later te kopen, want je hebt nu tóch geen ultra-high-end PC nodig voor games (want daar heb je je Xbox voor). :*)

99pixels.nl

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
je kunt nu nog gewoon de games draaien waarom koop je over een tijdje niet gewoon een nieuwe pc?

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
CdD schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:31:
Je geeft aan dat je een Xbox360 hebt,
waar dan?

...less is more

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
een xbox 360 voor 399
of een 2x zo dure pc?

wat wil je er nog meer mee doen? met die pc dan?
is er, behalve gamen, nog iets anders dat je met de huidige pc niet meer goed kan?

PSN: djmurcielago

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
funk-e

Maar ik heb ook een Xbox360

Verwijderd

Je moet er ook rekening mee houden welke spellen je wil spelen. Immers..er zijn genoeg spellen die wel voor de Xbox360 uitkomen, maar niet voor de pc en omgedraaid. Neem dat mee in je afweging... :)

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
ja lees het nu ook :/

maar ff later
voor een nieuwe pc moet gaan of gewoon voor de Xbox360?
b-tje vaag las ik dat

...less is more

Verwijderd

Topicstarter
@Jazzper: Hahahaha, nee niet uit het noorden maar uit het oosten (Twente O+) Ik probeer m'n taalgebruik op ABN-niveau te krijgen maar dat wil nog niet helemaal.

@Catfish: Actief gekoeld en Everest geeft dit aan:
GPU: 33
GPU Diode: 45
GPU Geheugen: 33
(Terwijl ik aan het typen ben, staat nu 2 uur aan verder geen games gespeelt)

En hij geeft dit ook aan:
GPU kern 1.41 V
GPU Vcc 3.33 V
GPU AGP VDDQ 1.52 V
GPU FB VDDQ 2.60 V
(Geen idee wat dat betekent maarja 8)7)

@Murcielago:Ik vind mijn pc nog snel genoeg maar niet voor games meer (ik speel eigenlijk alleen spelen verder: msn, internetten, rarren, parren maar dat gaat nog wel snel genoeg vind ik) maar lang alle games kan ik niet meer op het hoogst draaien GRAW bijvoorbeeld nog net op laag ( :) ?)

Even voor de duidelijkheid ik heb dus wel een Xbox360

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-01 15:34

CdD

@ funk-e:

Staat in de startpost. Wel lezen hè B)
Zie hier:

[...] Daar ben ik (vast) een nieuwe pc voor nodig hierbij is het budget €800 (Max €900) excl. scherm en randapparatuur. Maar ik heb ook een Xbox360.. zal ik nu een nieuwe pc kopen en hopen dat hij die games kan draaien en gamen met toetsenbord en muis of.. [...]

99pixels.nl

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Waarom verkoop je niet gewoon je huidige pc? Dan scheelt het in iedergeval al iets op de nieuwe pc. Zoals je zelf aangeeft hoe belangrijk is het voor je dat je spellen kunt spelen op je PC? Met die X1900XT ga je er zeker op vooruit. Dan ben je in iedergeval voor langere tijd weer op de toekomst voorbereid. Want de 6600LE is nou niet echt geschikt om echt mee te gamen. Maar je geeft nu aan dat het nu nog redelijk werkt je kunt ook wachten totdat je echt het idee hebt van nu is het echt tijd voor een nieuwe pc.

[ Voor 25% gewijzigd door MasterMike op 03-10-2006 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als conclusie kun je stellen dat ik geen nieuwe pc koop maar gewoon ga gamen op de Xbox360, alleen kan iemand nog vertellen of die pc die nieuwe games kan draaien? die nog uitkomen? of ben je dan directx10 nodig en een vet dure pc?

Verwijderd

Ik heb ook laatst een Xbox 360 gekocht, maar m'n handen jeuken om een Core 2 Duo-systeem aan te schaffen. Ik wacht denk ik even op de toppers van de Xbox 360 (CoD3, RB6) en als die me niet bevallen, een PC aanschaf. Bovendien wacht ik dan tot de komst van D3D10.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Komen wel een paar goeie games uit op de 360, maar des al niet temin zou ik gewoon op de PC die vette games gaan spelen die uitkomen of de next-gen games die er al zijn

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/5594/pc2xb2.png

Dit lijkt me wel mooi systeempje en zit nog in je budget :)

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:26
robvanderaart schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:02:
Komen wel een paar goeie games uit op de 360, maar des al niet temin zou ik gewoon op de PC die vette games gaan spelen die uitkomen of de next-gen games die er al zijn

[afbeelding]

zeker leuk systeem, maar op dat moederbord ga je geen core 2 duo draaien. dat ondersteunt hij niet.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

• robvanderaart
Ja was ff verkeerde :P

Dit moederbord erbij:

Asus P5LD2-VM DH. 945G (mATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA II. RAID. VGA)
Prijs € 102,50 (incl. BTW)

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
robvanderaart schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:21:

Dit moederbord erbij:

MicroATX? maar zal ik met die pc alle next-gen games kunnen draaien dan of is het dan weggegooid geld en kun je beter voor dat geld Xbox360 games kopen?

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

robvanderaart schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:21:

Dit moederbord erbij:

Ook voor de TS, doe er als je een pc koopt 2 x 512mb in, voor dual channel :P. Of voorkom het hele "maar ik wil er later misschien een reepje bij" en douw er meteen 2gb in. Op het moment misschien een beetje overkill, maar dat duurt denk ik niet heel lang meer.

Ik ben het trouwens wel eens met de mensen hier die zeggen dat als je al een X360 hebt die pc niet echt nodig is. Ik zou eerder even kijken of je het gamen met de X360 wat beter kunt maken (surround sound, HD-schermpje).

• robvanderaart
PC niet nodig is :z Droom lekker verder joh 360 fan !

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01-2025
robvanderaart schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:02:

[afbeelding]

Is dat 1x 1GB aan geheugen, zoja dan heb je meer aan 2x 512MB

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

robvanderaart schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:43:
PC niet nodig is :z Droom lekker verder joh 360 fan !
Misschien dat je nog nooit van argumenten hebt gehoord, maar ik zal het even voordoen:

De beste knul heeft al een pc waarop hij (met enige moeite) games op kan spelen. Hij heeft ook een X360 waarop hij wat makkelijker spelletjes kan spelen. Waarom nou in vredesnaam een pc kopen die op gamesgebied min of meer hetzelfde presteert als de X360? De TS heeft het over games die "straks" pas uitkomen, dan zou ik dus ook pas "straks" een nieuwe pc kopen, dan kun je voor die 800-900 euro straks een systeem kopen dat die nieuwe spellen wat soepeler draait (Vista, DX10) dan een pc die je nu zou kopen. Een nieuwe pc is nu dus niet nodig.

En op dat "360 fan" ga ik als rechtgeaarde Sony-enthousiasteling niet in. :9

• robvanderaart
Ten eerste X360 ken je niet met de PC vergelijken, als hij dat systeem zou bestellen van de screenshot die is gemaakt van mij, dan beat de PC de x360 makkelijk, en je zegt net dat x360 natuurlijk de games makkelijk kan draaien en de PC niet, wat moet je dus doen om op allebei makkelijk games te kunnen spelen. Inderdaad een nieuwe gamepc kopen, en of je het nu koopt of over 2 maanden, die prijzen gaan niet zo snel omlaag, en ik denk met Vista dat word toch nog niet zoveel gebruikt, en het is nog niet duidelijk wanneer DX10 komt en als die komt zal het nog te duur voor hem zijn, en met het systeem wat ik voor hem bij elkaar gezocht heb kom je nog wel een tijdje mee door hoor :) Dus hou die argumenten maar zelf voor je.

Verwijderd

heb je al een pc, dan zou ik er gewoon een 360 bijnemen. Qua spellen zit je de komende 4/5/6?? jaar goed bij de 360. Zowiezo zijn de meeste spellen multiplatform dus de spellen die op de pc verschijnen kan je ook op je 360 spelen. Plus dat upgraden van het apparaat niet nodig is in tegenstelling tot de pc.

• robvanderaart
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 19:55:
heb je al een pc, dan zou ik er gewoon een 360 bijnemen. Qua spellen zit je de komende 4/5/6?? jaar goed bij de 360. Zowiezo zijn de meeste spellen multiplatform dus de spellen die op de pc verschijnen kan je ook op je 360 spelen. Plus dat upgraden van het apparaat niet nodig is in tegenstelling tot de pc.
Lees eerst de topic door voordat je onzin post, hij zegt dat hij al een 360 heeft :z

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
spaar met die 800e voor een 1080P of 720p schermpje, dan zal je kunnen gamen als nooit tevoren

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Nee.... Als het DDR2 geheugen is zou ik zeer zeker voor 1 reepje gaan. Is dan in ieder geval zeker nog naar 2 gig te schroeven later,
BlooDbeak schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:55:
[...]

Is dat 1x 1GB aan geheugen, zoja dan heb je meer aan 2x 512MB

Verwijderd

Kast:
Recom Behuizing Zenith Zwart, Zilver, Geen Voeding, 2 X 120 Mm, 1 X 80 Mm (€65)
Gewoon een mooi kastje.

Voeding:
Asus Voeding 450W Power Supply 450 Watt , Blue Leds (€ 50,19)
Lijkt me een goede voeding en niet al te duur. Ik heb geen zin om zoveel geld te spenderen aan een voeding.
Als je een Sonata II koopt scheelt je dat nog iets geld geloof ik en dan zit er een voedig in die los 65 euro zou kosten. Bovendien is voor jouw computer 450 Watt best wel veel geloof ik. Een allendale verbruikt namelijk ook zeer weinig.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Darth Malak schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 11:02:
Nee.... Als het DDR2 geheugen is zou ik zeer zeker voor 1 reepje gaan. Is dan in ieder geval zeker nog naar 2 gig te schroeven later,

[...]
Beetje nutteloos om dit topic na 4 weken omhoog te schoppen :o

dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.