Toon posts:

Abit, Asus, Msi of Epox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben van plan om tbird 1000 te kopen en 384 133mhz cas2 met 2x 45gig ibm 7200rpm.
In de reviews staan er over de nieuwe

Asus A7V-133,
Abit KT7A-Raid,
MSI K7T-turbo
en die Epox

veel :9 reacties, maar welke raden de tweakers nou aan?

Die Epox schijnt kaisnel te zijn, die Asus heeft goeie Raid, de Abit heeft betere memory-tweaks en die MSi is vet stabiel als ik de reviews een beetje goed bekeken heb.

ps. ben wel van plan om overteclocken

Kan niet kiezen |:(

Verwijderd

de msi Turbo R (das dus met raid) of de asusa7v133. Epox zou ik niet doen. Abit tja ik ben er niet kapot van maar de meeste mensen hier wel.

Verwijderd

MSI !
ABit kan nog maar is meer een liefhebbersmerk, Asus is veels te duur en met Epox heb ik eigenlijk weinig ervaring mee moet ik bekennen...

Verwijderd

Topicstarter
:'(
Komen zo ook met

FIC AZ11E moederbord review
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?t=980871020&ID=15512

aanzetten...

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

epox borden zijn kut :(
ik heb alleen maar ellende van mijn epox-bord en ik ben blij als ik er vanaf ben en een fijne abit kt7a ga halen.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Vind je stabiliteit een belangrijk punt dan msi zekers.

Raid ook msi of Abit raid versie.

Agp pro abit

Asus is ook goed maar heeft niet mijn persoonlijke voorkeur.

Ik zal in iedergeval voor de Abit raid gaan, maar dat is ook maar op gevoel.

Verwijderd

dit zijn wel intel bordjes maar goed... het gaat ff om het merk... mijn eerste pc had een MSI bordje (440bx)... prima ding nooit problemen mee en er zit nu een PIII800EB in.
daarna een DFI bordje (VIA Apollo 133).. :r (zegt genoeg?)
daarna een AOpen (i815e). prima ding alleen niet al te stabiel en niet echt goeie overclock mogelijkheden :(
toen was voor mij de keus MSI of Abit.. toch gegaan voor MSI wegens goeie ervaring met ze.. :)

Verwijderd

Heb zelf een Abit en ben daar zeer tevreden over maar je moet er wel wat voor doen om 'm stabiel te houden en af en toe rebooten is ook wel aan te raden al met al heeft ie mijn voorkeur :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Geen een heeft mijn voorkeur(epox valt werl af).

Je moet zelf maar kiezen, want anders krijg je hier alleen reacties van:'ik heb een Abit/Asus/MSI en dat is een aanrader', heb je dus niks aan.

Kijk gewoon welke optie jij het belangrijkst vind, want de een heeft niet wat de ander heeft.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Tsja eigenlijk een erg moeilijke keuze die je daar hebt kheb zelf geenervaring met epox, maar zo te horen valt die al af. Volgens mij zijn die overgebleven drie borden zeeer aan elkaar gewaagd. Dus je kan kijken naar dingen zoals de prijs, leverbaarheid en dat soort dingetjes. Hèhè je kan ook kijken welke casebadge je het mooiste vindt teminste voorzover ze erbij zitten bij mn abit niet :'( maar bij mn asus en een MSI die ik heb gehad wel, kvondt die van MSI toch wat mooier ;) .

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

offtopic:
Ik ga voor de ASUS casebadge met Pegasus erop:9

Eergisteren heb ik een ABIT KT7A gehaald voor een nieuw systeem voor een vriend. Waarom: ISA. Hij had een Terratec EWS64XL.
Zelf zou ik mede om die reden ook een ABIT nemen- ik heb nog een doos ISA netwerkkaarten liggen, hoef ik niets nieuws te halen. Daarnaast is de manual erg goed en qua stabiliteit geen enkel probleem (althans, totdat de FSB en multiplier flink omhoog waren>:))

Met de MSI K7T-Pro (en 2) heb ik 2 sys gebouwd. Heerlijk stabiel, maar niet echt veel features (en die :( CNR). De MSI K7T-Turbo (KT133A chipset) is overigens nog niet te krijgen.

ASUS heeft wel al de A7V133 in de winkels. Enorm stabiel, enorme AGP Pro slot, enorme plank en enorme prijs. Topkwaliteit, maar niet noemenswaardig beter dan de ABIT of MSI.

EPOX: geen ervaring, maar de reviews zijn goed en de slechte ervaringen zonder uitzonderingen van oudere types mobo.

Daarnaast een ander tweetal:

AOPEN: vroeger een AX6BC (BX, slot1) gehad. Niets mis mee. Nu haalt de AK73Pro de hoogste scores in de meeste benchmarks. Geen ISA, maar als dat niet een probleem is, zeker het overwegen waard.

Chaintech: altijd een beetje ondergeschoven merk. De nieuwste revision van de AJA heeft KT133A onboard; meestal vergelijkbare features met MSI en AOPEN, performance ertussenin, maar beduidend lagere prijs. Let wel op de chipset!

Oslik, blyat! Oslik!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 16:45

d-motion

zow... en dan nu...

Heb hier nu een Athlon 1000 op een MSI KT7Pro2 en een Duron 700@1000 op een MSI KT7Pro2a en het bevalt mij tot op heden perfect. Die athlon 1000 was een Upgrade van een PII-450 naar dus de Athlon... Win 2K ff prr prr.. en stabiel als ik weet niet hoe!!!

Duronnetje Perfect unlocked... en super stabiel met een Super Orb (39 Graatjes 100% load!)

MSI Go for it!!! :)

/EDIT
Who needs ISA?
/edit

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Topicstarter
:7 Bedankt voor jullie reacties, ik heb mijn keuze gemaakt.

Ik ga voor de Asus a7v133. De MSI is ook errug goed maar ik denk er niet zoveel mee te kunnen overklokken, de Abit is mijn 2e keus. Kep al een keer een asus gehad voor een p200 en die beviel ook goed, vandaar dat ik deze neem.

Kep er een GlobalWIN Fop38 cooler bij besteld, ik laat nog wel horen hoe hard hij gaat !

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 12:43
Wat de koeler?? ;) (schijnt nogal lawaaiig te zijn nl.)
Pagina: 1