[exch 2003] Fallback accepteert mails niet van domein

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erpenator2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:12
Hoi Allen,

Voor ons bedrijf is een extra exchange server geplaatst welke dient als fallback server op een andere lokatie. De server is ingesteld aan de hand van deze gegevens http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=14699

De opzet in bovenstaande link werkt aangezien het ook op een andere server is toegepast en het daar wel functioneerd. Nu is het probleem dat wanneer de hoofdserver uit valt de mailtjes wel bij de fallback server aankomen maar deze ze niet accepteerd. Tenminste dat ik wat ik denk.
Wanneer ik een test mail stuur krijg ik een non report mail terug van de fallback server
Reporting-MTA: dns;mail.fallbackdomain.nl
Received-From-MTA: dns;pluto.isd-holland.nl
Arrival-Date: Tue, 3 Oct 2006 15:06:36 +0200

Original-Recipient: rfc822;gebruiker@mijndomainn.nl
Final-Recipient: rfc822;gebruiker@mijndomain.nl
Action: failed
Status: 5.1.1

Nu heb ik opgezocht wat 5.1.1. (Delivery status notifications in Exchange Server and in Small Business Server) en wil zeggen:

1 De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Dit probleem kan optreden als er een fout plaatsvond toen gebruikers tussen sites werden verplaatst. Als een voormalige gebruiker in de groep beheerders_1 bijvoorbeeld is overgeplaatst naar de groep beheerders_2 en reageert op een oud e-mailbericht, of zijn/haar Outlook-profiel niet opnieuw maakt, wordt er een LegDN-adres van de oude groep gebruikt, met als gevolg een NDR.

2 Het bericht werd verzonden naar verouderde adresboekvermeldingen.

3 De bezorging werd geweigerd door de categorizer omdat u voor een SMTP-contactpersoon ongeldige SMTP RFC821-tekens hebt gebruikt.

Maar dan houdt het ook op met ideeen waar ik moet zoeken om dit probleem op te lossen.

Wie kan mij verder helpen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke van de 3 genoemde opties heb je al uitgesloten dan? Bestaat die mailbox wel? De melding is vrij helder ;) Geef eens wat meer details uit de ndr? Er zou meer in moeten staan dan alleen 5.1.1.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Erpenator2
Zo ver mij bekend is hoeven er op de fallbackserver niet dezelfde users aanwezig te zijn als op de primaire server. Mijn inziens bewaard de fallback server alle mailtjes van mijndomein.nl en stuurt hij deze door zodra de primaire server weer online is en daar word gekeken of het email adres bestaat.

Dit is wat ik van de server terug krijg als ndr
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

naam@mijndomain.nl

Final-Recipient: rfc822;naam@mijndomain.nl
Action: failed
Status: 5.1.1

afkomstig van postmaster@fallbackserver.nl

Ik zie ook in de headers dat hij bij de fallback server is geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Erpenator2 op 03-10-2006 17:16 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat gebeurt er als je rechtstreeks met bijvoorbeeld telnet op de fallbackserver een mailtje verstuurt, terwijl de hoofdserver wel online is? Wat krijg je dan te zien bij een rcpt to: en bij het verzenden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Erpenator2
Wanneer ik rechtstreeks vanaf de fallbackserver een mailtje stuur komt deze ook niet aan (zoals ik verwacht had) Ik krijg dan dit terug van de server

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: this is a test mail
Verzonden: 3-10-2006 19:13

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

gebruiker@mijndomain.nl op 3-10-2006 19:13
The e-mail account does not exist at the organization this message was sent to. Check the e-mail address, or contact the recipient directly to find out the correct address.
<mail.fallbackserver.nl #5.1.1>

Update:

Ik heb het nog even de andere kant op getest (aangezien de twee servers elkaars fallback server zijn) en dan kan ik wel door lokaal in te loggen email versturen.

Het moet dus echt een instelling zijn die het domein tegenhoud.

Update 2
Ik heb nu ook ontdekt dat het niet mogelijk is om vanaf webmail een email naar mijn primaire domein te sturen. Nu eens bekijken waar dat aan kan liggen. Ook heb ik net alle verwijzingen verwijderd en ben weer opnieuw begonnen maar nog zonder resultaat

[ Voor 30% gewijzigd door Erpenator2 op 03-10-2006 21:11 ]

• Erpenator2
Ik heb een voorlopige oplossing gevonden:
Wanneer je bij de "Default smtp virtual server" de properties opvraagt en onder het tabblad messages bij "forward all mail with unresolved recipients to host" de fallback server instelt komt het tenminste wel binnen (helaas wel met ook een berg andere rotzooi)

Mocht iemand nog een andere oplossing hebben dan hoor ik dat graag

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
Misschien een rare vraag, waar waarom heb je er een 2de exchange server voor draainen. Kan je niet beter gewoon de SMTP Service gebruiken van IIS? Daar heb je al voldoende aan.

• Erpenator2
Helaas heeft de oplossing die ik eerder schreef toch niet het gewenste effect. Dus moet ik weer verder met mijn zoektocht.

De reden waarom dat er een exchange server draait is niet alleen voor het opvangen van de email maar ook voor "normaal"gebruik. Door de twee servers elkaars fallback server te laten zijn is er in het geval van problemen op de primaire server in ieder geval een soort backup.

Om het probleem nog maar eens samen te vatten, het is op de fallback server niet mogelijk om emails naar het primaire domein te sturen. Niet via telnet op de smtp server en niet via webmail.
Deze berichten komen allemaal terug. Ik weet bijna zeker dat de connectors e.d. goed zijn ingesteld maar dat het aan wat anders ligt.

Wanneer ik op google zoek met " exchange cant send to specific domain " kom ik de meest soort gelijke problemen tegen, helaas zonder oplossing.

• Erpenator2
* schopje *

Ik hoop nog steeds op jullie hulp! Aangezien ik er zelf niet uit kom. Hier nog een aantal zaken welke ik heb geprobeerd en welke ik niet kan verklaren.

Ik heb het gehele domein ( mijndomain.nl ) uit exchange haald (dus bij de "recipient policy" ) op de fallback server en daarnaast de connectors verwijderd die naar mijn primaire domein verwezen.

Vanaf dat moment was het weer mogelijk om vanuit webmail en vanaf telnet een email te sturen naar mijn primaire domein. Voeg ik bij "recipeint policy" mijndomain.nl weer toe dan is die niet meer mogelijk.

Verder heb ik bij alle gebruikers uit het de Active Directoy van de fallback server het domein verwijderd (voor de zekerheid en welke gebruikers die dit hadden) maar ook dit bood geen oplossing.

Ook heb ik uit de hosts file elke verwijzing naar mijndomain.nl verwijderd.

Door het vinkje "this exchange organisation is responsible for ....." in de fallback server uit te vinken kan ik wel via de webmail en telnet email versturen naar het primaire domein en komen de in de que van de connector. Maar komen daarna nooit aan bij mijn primaire server (de que word wel weer geleegd)

Iemand enige idee waar ik de oorzaak van dit/deze probleem/problemen moet zoeken?

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem.

Heb je al een oplossing of is er iemand anders met een oplossing?

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Lekker oud topic ;) , staat misschien in de bij Message Delivery in Exchange aan dat gebruikers die niet in de AD zitten moeten worden gefilterd?

EX.Sys.Man > Global Settings > Message Delivery > Recipient Filtering
Pagina: 1