Ik probeer een full text search te combineren met een Inner Join maar mijn SQL kennis schiet hier duidelijk een beetje te kort.
Fulltext searchen is geen probleem en dat werkt prima.
Waar het fout mee gaat is het volgende:
Tabel posts wil ik inner joinen met tabel languages en tabel post2lang zodat ik in mijn search alleen resultaten terug krijg doe voldoen aan de predefined $language.
Wat voorbeeld code
Deze full text search querie werkt zoals ie moet werken.
output
Hier wil ik het volgende stuk querie 'inplakken':
Echter, en nou komt het leuke, heb ik geen idee hoe ik beide kan combineren. Is het überhaupt wel mogelijk? Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd levert een mooie sql error op.
Iemand een tip?
Fulltext searchen is geen probleem en dat werkt prima.
Waar het fout mee gaat is het volgende:
Tabel posts wil ik inner joinen met tabel languages en tabel post2lang zodat ik in mijn search alleen resultaten terug krijg doe voldoen aan de predefined $language.
Wat voorbeeld code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $sql = "SELECT ID, post_title, post_content," . "MATCH (post_name, post_content) " . "AGAINST ('$terms') AS score " . "FROM $wpdb->posts WHERE " . "MATCH (post_name, post_content) " . "AGAINST ('$terms') " . "AND post_date <= '$now' " . "AND (post_status IN ( 'publish', 'static' ) && ID != '$post->ID') "; |
Deze full text search querie werkt zoals ie moet werken.
output
code:
1
| SELECT ID, post_title, post_content,MATCH (post_name, post_content) AGAINST ('jaumetic at club fellini') AS score FROM wp_posts WHERE MATCH (post_name, post_content) AGAINST ('jaumetic at club fellini') AND post_date <= '2006-10-03 14:44:48' AND (post_status IN ( 'publish', 'static' ) && ID != '685') |
Hier wil ik het volgende stuk querie 'inplakken':
SQL:
1
2
| INNER JOIN wp_post2lang as p2l ON wp_posts.ID = p2l.post_id INNER JOIN wp_languages as l ON p2l.language_id = l.language_id |
Echter, en nou komt het leuke, heb ik geen idee hoe ik beide kan combineren. Is het überhaupt wel mogelijk? Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd levert een mooie sql error op.
Iemand een tip?
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!