Met gestrekt been.
Wat ik wil is dat op elke pc de local admin account (administrator) het zelfde wachtwoord heeft.
Met gestrekt been.
domain_admin bij de local administrators hoort.
Dit kan via een policy.. even googlen helpt
you had me at EHLO
How to Use the Cusrmgr.exe Tool to Change Administrator Account Password on Multiple Computersartbij schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:27:
Sorry als het niet duidelijk is,
Wat ik wil is dat op elke pc de local admin account (administrator) het zelfde wachtwoord heeft.
Gaat om Windows XP clients.
Met gestrekt been.
Ik heb eerst gegoogled en op tweakers gezocht, maar ben er nog niet helemaal uit.TheNymf schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:29:
hmm.. dan moet je de ww laten synchen, of zeggen dat de
domain_admin bij de local administrators hoort.
Dit kan via een policy.. even googlen helpt
Met gestrekt been.
http://technet2.microsoft...5cde43b1033.mspx?mfr=true
tenminste, ik neem aan dat je liever sync'ed dan handmatig alles omgooit
voordeel van AD huh
you had me at EHLO
Je link gaat over syncen met Unix, dat is helemaal niet relevant.TheNymf schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:33:
zo moeilijk is googlen niet
http://technet2.microsoft...5cde43b1033.mspx?mfr=true
tenminste, ik neem aan dat je liever sync'ed dan handmatig alles omgooit
voordeel van AD huh
Achterliggende gedachte bij mijn vraag is dat ik via AD sommige users wel local admin rechten wil geven en sommige users niet. Daarbij komt het aanpassen van het local admin password via ad.
Met gestrekt been.
bijv. een group met users die 'chieleke' heet
sorry ik had dat unix niet gelezen
[ Voor 26% gewijzigd door sjongenelen op 03-10-2006 14:39 ]
you had me at EHLO
Met gestrekt been.
werkt ook gewoon op xp. en anders zoek je maar een nieuwe versie ik heb er laatst 3500 computers mee gedaan.
[ Voor 19% gewijzigd door m3gA op 03-10-2006 14:43 ]
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Is simpel op te lossen met wat scriptwerk.
Securitywise zou ik het gewoon leeg maken, aangezien je met een blank admin account toch geen netwerk resources kan aanspreken.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Remote enablen is voor je domain admin geen probleem.
En anders zet je er wel een password op, net wat je wil.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
een admin toevoegen wil je niet via een policy. Met restricted groups policy kan je wel de local administrators op machines vullen, restricten.artbij schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:19:
Ik ben een beetje aan het rondkijken in de AD van windows server 2003. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om via een system policy een local admin gebruiker toe te voegen?
Bedankt voor het antwoord,
voor het aanmaken en veranderen van paswoorden van local users kan je het beste gewoon een script gebruiken (eenmalige acties etc).