Toon posts:

Vaste header/footer met flexibele content*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag bezig geweest om de html voor een site te maken, het idee was een vaste header, verschuivende content en een vaste footer, footer en header zijn bijde 1600 pixels breed en gecentreerd zodat op elke resolutie de balken het beeld uit blijven lopen. huidige resultaten hier: http://www.websoft.nl/asisoest/

css code:
knip, die kunnen we op de site wel zien ;)

Om het corect aan te pakken ben ik begonnen met stylesheets en divjes in plaats van het gebruikelijke frameset. de header is er, content hangt eronder, maar deze krijg ik niet variabel. en de footer krijg ik ook niet in de bodem gepositioneerd.

kan iemand mij op gang helpen? of is dit echt nog niet mogelijk met de huidige brauwser versies?

Alvast bedankt.

Dennis

[ Voor 43% gewijzigd door André op 03-10-2006 14:09 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Wat heb je al geprobeerd en wat lukt er niet?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op http://urbanmainframe.com/folders/css/fixed_header/ staat hoe je de header kunt maken, met een beetje eigen inzicht en wat werk, is dat ook zo toe te passen voor de footer.

Daarnaast nog wat opmerkingen;
1. Het is duidelijker als je je code tussen [co de][/co de] tags zet (maar dan zonder spatie..).
2. Het is "browser, "niet "brauwser". ;)
3. Voor de toegankelijkheid en SEO is het beter niet (alleen) Flash navigatie te gevruiken.

HTH. En succes. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zidaantje, wil je voortaan ook alleen maar relevante code posten ipv een hele lap :)

Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om alles van jou helemaal door te nemen en zelf te bepalen wat relevant is ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Er zijn inmiddels ook schermen met een resolutie breder dan 1600 pixels. Dus het zal niet bij 'elke' resolutie goed zijn. Gelukkig gaan de meeste mensen met zo'n groot scherm niet fullscreen browsen dus zal het op het moment nog geen probleem zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Thx, just what I was looking for. had uiteraard al gegoogled voor ik hier kwam btw. maar wist mijn probleem niet helemaal in woorden uit te druken.
Johnny schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:49:
Er zijn inmiddels ook schermen met een resolutie breder dan 1600 pixels. Dus het zal niet bij 'elke' resolutie goed zijn. Gelukkig gaan de meeste mensen met zo'n groot scherm niet fullscreen browsen dus zal het op het moment nog geen probleem zijn.
Mja das hun probleem hoor. meeste gebruiken 2/3e van hun scherm. k kan de header wel langer laten doorlopen maar dat houd ook weer langere laadtijden in voor gebruikers met een crappy internet verbinding.
BtM909 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:42:
[mbr]Zidaantje, wil je voortaan ook alleen maar relevante code posten ipv een hele lap :)

Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om alles van jou helemaal door te nemen en zelf te bepalen wat relevant is ;)[/]
sorrie, meende in eerdere toppics juist het tegenovergestelde te zien: mensen die geen code posten maar alleen een link en vervolgens te horen krijgen dat ze eerst code moeten posten omdat ze anders niet geholpen kunnen worden?

Ah weet nu iig wat de code tag is.

Ze probleem is opgelost. blijk allemaal goed te werken. huidige versie staat weer op www.websoft.nl/asisoest thx voor alle hulp :D

Groet'n

Dennis

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:24:
[...]

Mja das hun probleem hoor. meeste gebruiken 2/3e van hun scherm. k kan de header wel langer laten doorlopen maar dat houd ook weer langere laadtijden in voor gebruikers met een crappy internet verbinding.
Beetje rare houding. Je kan het ook gewoon goed doen.

Vaak zie je dat er geen enorm brede achtergrondimage wordt gebruikt maar een kleine variant die zich horizontaal blijft herhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Cubix schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:00:
[...]

Beetje rare houding. Je kan het ook gewoon goed doen.

Vaak zie je dat er geen enorm brede achtergrondimage wordt gebruikt maar een kleine variant die zich horizontaal blijft herhalen.
Dat wordt normaal ook gedaan, alleen was dat nu niet mogelijk. vandaar de 1600 px variant

uiteraard zijn er ook andere oplossingen. maar dit heeft voor ons nog geen prioritiet. zoals je zelf al zij word deze resolutie nog niet veel gebruikt voor internet.

Groet'n

Dennis

Verwijderd

Topicstarter
Ben k weer :D

spulletje is bijna af, echter zit der nog een probleempje in firefox, namelijk de scrollbar. deze is ook aanwezig als ie niet benodigd is en scrolt veel te ver naar benenden.

voor goede orde:
Site: http://www.websoft.nl/asisoest
Stylesheet: http://www.websoft.nl/asisoest/style.css

ik vermoed zelf dat et met de width: 100% in de #content div te maken heeft maar als k deze weg laat dan word deze div in Iexplore afgesneden waar de content ophoud. waardoor de achtergrond dus weer niet tot beneden doorloopt.

iemand sugesties/ workarounds?

thx in advance.

Dennis

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Suggestie: zorgen dat het er in FF goed uitziet en daarna pas ervoor zorgen dat het er in IE goed uitziet, m.b.v. conditional comments (= IE-specifieke stijlregels).

Cogito ergo dubito

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
yargh.....in FF ziet het er niet uit......allemaal witte vlekken en zo....
Maar tussen de mindere stukken door gezien...mooie site :)

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Boelie-Boelie schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:16:
Suggestie: zorgen dat het er in FF goed uitziet en daarna pas ervoor zorgen dat het er in IE goed uitziet, m.b.v. conditional comments (= IE-specifieke stijlregels).
Zo is et in eerste instantie ook gedaan. maar toen alles klaar was kwam k pas achter dit probleem. dit heeft uiteraard weer te maken met de % interpetatie van FF en Iexplore.. ahja, k gaat nog ff door met proberen. mocht je sugesties hebben?
sariel schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:22:
yargh.....in FF ziet het er niet uit......allemaal witte vlekken en zo....
Maar tussen de mindere stukken door gezien...mooie site :)
Huh, u schokkeert me, welke witte vlekken? naar mijn weten zit der alleen nog een bug in de 100% width. waardoor de pagina in firefox te ver door scrolled? kan je anders ff een screenshotje laten zien?

Thx iig vast. en dank voor je compliment :D

Dennis

Verwijderd

Topicstarter
Even een reanimatie poging, zit nog steeds met t probleem dat de content in firefox veel te ver door loopt. dit heeft te maken met de width: 100% welke bijde anders ondersteunen.

weet iemand hier een oplossing voor, of moet het geheel anders opgebouwd worden?

thx in advance. ben btje ten einde raad :(

• sariel
Plaatje:Afbeeldingslocatie: http://my.philippinepics.com/asi.png

Het lijkt er op dat je de background van je header niet helemaal lekker hebt. De plaatjes die er overheen gaan (draaischijf en fotoschijf) hebben misschien geen alphablending buiten de schijf.

En wat betreft je excess content dat verstopt wordt door je footer......paar extra br'etjes toevoegen? Of met CSS voor je #content:
Cascading Stylesheet:
1
margin-bottom: 85 px;

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
sariel schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:20:

Het lijkt er op dat je de background van je header niet helemaal lekker hebt. De plaatjes die er overheen gaan (draaischijf en fotoschijf) hebben misschien geen alphablending buiten de schijf.

En wat betreft je excess content dat verstopt wordt door je footer......paar extra br'etjes toevoegen? Of met CSS voor je #content:
Cascading Stylesheet:
1
margin-bottom: 85 px;
dit is dus weer erg apart, in de huidige windows versies van firefox is juist te veel ruimte over.
wat de alfa blending betreft, bijde objecten zitten in een flashfile met transparantie. ook dit word door alle tot nu toe geteste brauwsers ondersteund.

welke versie heb je en op welk systeem draai je?

Groet'n

Dennis

• sariel
FF 1.5.0.7, Ubuntu Linux 6.06 met Beryl en Gnome.

Copy.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:43:
[...]

....ook dit word door alle tot nu toe geteste brauwsers ondersteund.....

Groet'n

Dennis
offtopic:
Ik zie je een paar keer het woord 'brauwser' gebruiken terwijl dit toch echt 'browser' moet zijn. Er van uitgaande dat je dit zelf eigenlijk ook wel weet moedig ik je aan correcte spelling te gebruiken in je posts/comments.

Voor jou een kleine moeite (scheelt je zelfs een letter) en voor veel mensen een ergernis minder.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:49:
[...]

offtopic:
Ik zie je een paar keer het woord 'brauwser' gebruiken terwijl dit toch echt 'browser' moet zijn. Er van uitgaande dat je dit zelf eigenlijk ook wel weet moedig ik je aan correcte spelling te gebruiken in je posts/comments.

Voor jou een kleine moeite (scheelt je zelfs een letter) en voor veel mensen een ergernis minder.
als t zown kleine moeite was zou k et gewoon goed doen. maar de waarheid is dat ik et echt niet door heb.

maar wie weet onthoud ik et nu wel :)

thx.
Pagina: 1