Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Was dit 's avonds laat ofzo, dat er nergens mensen te zien zijn?
Haters everywhere but I don’t really care
Overigens vind ik de tegeltjes bij #4 wel mooi
#9 doet op een andere manier onrealistisch aan dan de rest v/d foto's, wellicht omdat die bovengronds is genomen?
-edit: #3 en #7, zijn dat niet dezefde foto's met andere nabewerking, of anders op zijn minst dezelfde trap?
[ Voor 17% gewijzigd door Arjan A op 03-10-2006 14:28 ]
Canon EOS | DJI M2P 
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
2. Fijne plaat! Net genoeg kleur om het spannend te houden.
3. Mooi. Vignettering complementeert het ronde van de tunnel.
4. Deze vind ik wat minder. Ik zou in elk geval nog een stukje van de rechter kant croppen. Ik zie daar nog iemand staan (toch?).
5. Van deze plaat mag IMHO ook wel wat van de rechterkant worden gecropt. Te veel non-informatie.
Het idee van de dubbelgangster vind ik op zich wel ok, maar vind jammer dat de een veel beweging heeft en de andere bijna een freeze is.
6. Is er niet?
7. Veel te licht naar mijn smaak. Bovendien mag de onderste trede er wat mij betreft wel af.
8. Ondanks alle lijnen vind ik deze toch wat minder. Ik weet niet zo goed waar ik naar kijken moet.
9. Fijne kleuren. Jammer genoeg past deze niet helemaal bij de serie. Verder mag er nog wel een stukje gecropt worden van de linkerkant.
Conclusie: fijne serie.
Favorieten: nummers 2 en 3
Lekkere dynamische urban 'transport' serie die aardig naar het abstracte neigt. Mooie bewerkingen en kleuren zoals gewoonlijk, goeie lijnen en compo's ook.
Kijkt allemaal lekker weg en heeft een high-speed, modern sfeertje (erg clean en soms bijna steriel).
Ze één voor één becommentariseren ga ik niet doen want het zou afdoen aan de feel die ik bij de hele serie krijg. 1, 2 en 4 zijn voor mij favoriet.
Dikke veer.
Ik ben het hier wel eens met relonkey, hij is me wat te druk. Ik vind de kleurtjes opzich wel lekker, maar gewoon teveel beweging en wat te abstract.inquestos schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:57:
Movement
1. al eerder gepost, maar hier hoort ie dus thuis.
Zeer gaaf. Geen andere woorden voor.2. viel ergens anders wel in de smaak, dus ook maar hier even posten
/me momepelt iets over achtergrond
Nee dit vind ik niks. Lekker qua kleur, toch niet helemaal mijn ding.3. Afgrond
Kleurtjes zijn dik in orde. Tegels vind ik ook niet lelijk, ik vind het eerder wel wat hebben. Vooral met die lichtval`(lijnen) in de tegels.4. aanrijder (jammer dat ze zulke lelijke tegels hebben...) Kleurtjes ok?
Super, vooral vaker doen. Zelf heb ik hier ook nog wat ideeen voor die ik ook nog een keer wil uitwerken.5. Dubbel"gang"er. Leuk, of toch maar niet meer doen?
En deze roltrap foto vind ik dan wel weer helemaal het einde. Geniaal qua toning en uitsnede.7. Hemelse roltrap
Deze vind ik niet echt mooi. Verder zitten er ook erg veel karteltjes in de rechte lijnen. Is er iets misgegaan met het resizen.8. Weinig beweging, maar 't heeft er wel alles mee te maken qua onderwerp...
Deze zou ik persoonlijk hebben weggelaten. Hij heeft lekkere kleurtjes maar verder vind ik het 3x niks.9. (heb net ontdekt dat een stukje links eraf croppen verbetert, niet?)
Je ziet veel reflectie waardoor het landschap een beetje rommelig verstoord word.
Misser is denk ik de laatste.Als je 't niks vindt ben ik ook nieuwsgierig naar het hoe en waarom...(en favorieten of absolute missers ben ik ook wel nieuwsgierig naar)
Toppers (en dat is eigenlijk je hele serie als serie zijnde) 2, 4, 5, 7
Mijn favorieten zijn 1,2 en 4. Mooi kleuren en compositie
Tegels op nr 4 zijn juist gaaf.
justawitte schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:42:
Kleurtjes zijn dik in orde. Tegels vind ik ook niet lelijk, ik vind het eerder wel wat hebben. Vooral met die lichtval`(lijnen) in de tegels.
Hij bedoelt de vloertegels, niet die gave dingen aan de wandOctober schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:49:
Tegels op nr 4 zijn juist gaaf.
#1 Blijft subliem, lekker abstract.
#2 Strak, lekkere kleuren, goede compositie
#3 Aardig, in deze serie komt hij goed tot zijn recht, los niet zo.
#4 Kleur prima, ik vind de halve metro niet zo
#5 Aardig, past ook weer in de serie
#7 Heel mooi! Heel sereen beeld, prachtig.
#8 Past wederom in de serie
#9 Lekkere kleuren, interessant beeld. Je moet zoeken waar je bent en hoe je kijkt. Prima!
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Hehe oopsHij bedoelt de vloertegels, niet die gave dingen aan de wand
Die vielen me niet op tot nu toe
Iig lekkere kleuren!
De rest zijn echt geweldig
Nog wat los commentaar hier en daar en nog ergens anders...
Nee, ik zie er gewoon eng uit, en ruik ook niet al te fris.matthijst:
Was dit 's avonds laat ofzo, dat er nergens mensen te zien zijn?
Inderdaad zelfde trap en op statief,maar die trappen schijnen te bewegen (roltrappen), dus wel andere foto (en ook andere nabewerking dus): #3 en #7, zijn dat niet dezefde foto's met andere nabewerking, of anders op zijn minst dezelfde trap?
Klopt. Echter wilde ik de lijn met lampen niet te dicht bij kader brengenrelonky:
4. Deze vind ik wat minder. Ik zou in elk geval nog een stukje van de rechter kant croppen. Ik zie daar nog iemand staan (toch?).
 (zeker niet bij zo'n lijn die al haast verticaal loopt)
  (zeker niet bij zo'n lijn die al haast verticaal loopt)Je hebt helemaal gelijk, en ik had het al geprobeerd (hij is zo idd wat uit balans), maar het wordt er niet beter van. foto had gewoon beter genomen moeten worden...5. Van deze plaat mag IMHO ook wel wat van de rechterkant worden gecropt. Te veel non-informatie.
Zelfde sluitertijd (en snelheid). Je wordt in verwarring gebracht doordat de ene groter is afgebeeld, en ook meer van de zijkant (=meer motion blur). De "freeze" heeft zelfs wat blur eroverheen...jammer dat de een veel beweging heeft en de andere bijna een freeze is.
Die was niet veel bijzonders, toch maar geschrapt6. Is er niet?
Damn, je hebt echt een goed oog!7. de onderste trede er wat mij betreft wel af.
Gebruik nog immer bordermaker. Resultaat met Photoshop vind ik namelijk niet veel beter, al heb ik 't niet uitgebreid getestDeze vind ik niet echt mooi. Verder zitten er ook erg veel karteltjes in de rechte lijnen. Is er iets misgegaan met het resizen.
Jupz!
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik was misschien niet helemaal duidelijk, maar ik doelde op een wallpaper (bureaublad achtergrond).
Stom, daar had ik nog niet naar gekeken. Maar idd.breinonline schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:36:
Hij bedoelt de vloertegels, niet die gave dingen aan de wand
[ Voor 30% gewijzigd door Justawitte op 04-10-2006 16:46 ]
heb je 1 en 2 toevallig op 1280*1024?

Wallpaper formaat zou idd mooi zijn
Ik ga vragen of je 1,2,7 hebt in 1400x900( idd een 19" Widescreen)Phant0m schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:53:
mooie serie 2 is toch wel mijn favoriet
heb je 1 en 2 toevallig op 1280*1024?
Maar voor de rest ik vind ze allemaal mooi qua alles. Kleur is goed. Lokatie is goed. Ik ben zelf meestal van de wat grimmigere foto's maar deze zijn allemaal top
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
10. Om even een bruggetje tussen de twee delen te slaan (noch sereen, noch beweging

Sereniteit
11.

12.

13. Roze is mooi

14. Geschrapt (terecht toch?)
15. wat experimenteel. Geslaagd, of niet meer doen?

Eerste foto heeft een kleine flare(toch?) vlekje(klein wit met paars) die mijn aandacht trekt.
#12 vindt heel cool uitzien.
#10 en #12
10. Heerlijke plaat. Je hebt een heerlijke bewerking toegepast.
11. Deze vind ik wat minder. De compositie is netjes, maar ik vind de plaat wat grauw aandoen en ik mis was detailering. Had naar mijn idee wel harder aangezet mogen worden. (maar het kan dus ook aan mijn laptopscherm liggen)
12. Fijne plaat, met de volgende kanttekening. Hij is net niet helemaal symetrisch. De kleuren vind ik wel erg mooi en bovendien vind ik die bladeren de plaat mooi complementeren. Geeft het net iets extra's.
13. Beetje dezelfde opmerking als plaat 11. Verder zou ik nog een klein stukje van de onderkant croppen. Het zwarte stukje rechtsonderin komt namelijk bij mij wat raar over. Of je had het ruimer moeten kaderen (volgens mij niet mooier) of juist kiezen voor de afsnijding.
14. Terecht geschrapt. Op zich een gebouw met potentie om te fotograferen, maar hij komt er niet helemaal lekker uit (maar, het is geen slechte plaat hoor. Ik vind het alleen voor de serie een mindere).
15. Fijne plaat. Mag je zeker vaker doen. Zal het ook goed doen als bureaublad.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
|>
Verwijderd
@Simon: Je bedoelt dat het nogal geometrisch is, strakke verdelingen, etc. Tja, heb je gelijk in, maar ik zou ook niet zo weten hoe ik dat minder had kunnen doen zonder de hele serie om te draaien...
Verwijderd
Dies gewoon de beste van all
nee, het is puur vorm, puur een beeldend gedeelte, verder leeg, dat vind ik zo jammerinquestos schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:33:
Ik kan me jouw serie inderdaad herinneren (daarom heb ik waarschijnlijk ook een plaat als 10 geschoten, naar aanleiding van deze). Ook de platen die je bij het museum hebt geschoten. Ben nog p zoek geweest naar die beelden, maar niet gevonden (waarschijnlijk was het tijdelijk?). Gelukkig bood Praag nog heel wat ander moois
@Simon: Je bedoelt dat het nogal geometrisch is, strakke verdelingen, etc. Tja, heb je gelijk in, maar ik zou ook niet zo weten hoe ik dat minder had kunnen doen zonder de hele serie om te draaien...
|>
Verwijderd
#2 is twijfel geval
#4 tja, ik vind 'm gewoon ok, maar doet me niet zoveel als #1 en #3
#5 strakke kleuren, maar 't is me net te oppervlakkig, wat is de rol van die doppelganger? hoe zit dat? dat mis ik
#6 wuh? waar is die?
#7 ja, eigenlijk wel goed
#8 vind ik eerlijk gezegd gewoon saai, wel strak, maar saai
kijk neo, diepgang is geen sociale diepgang, maar ook een idee achter een foto, al bedenk je 't achteraf, maar sommigen in deze serie focussen zich alleen op 't beeld, niet op 't geen wat erin staat, en das jammer
de titel movement past gewoon bij 1, de sfeer, de beweging, het klopt
afgrond klopt ook, ik zou er (afg)rond van maken, hij is ook lekker rond, met die 'dwarse' lijnen van de trap. Mooi
De rest vind ik gewoon qua techniek (ik vind dat daar ook compositie onder valt
|>
Super bewerking en oog voor vorm
dat vind ik juist wel eens fijnSimon schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:26:
[...]
nee, het is puur vorm, puur een beeldend gedeelte, verder leeg, dat vind ik zo jammer
Kijk maar naar mn vriendin - haha nee even serieus
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
maar bij #1 en #3 gaat dat wel goed, de rest vind ik de vorm gewoon niet overheersend genoeg, snap je? Die hebben niet de diepgang van goede vormen, hoe leg je dit in hemelsnaam uit... Kijk, een mondriaan is heel erg doordacht, zit echt veel denkwerk achter, terwijl het vorm technisch wel wat simpeler is misschien, en haast alleen om vorm draait. Bij #1 en #3 heb je dat gevoel. Bij de rest niet zo sterk. Jammer, al vind ik niet dat het een slechte serie is nee, maar je laat wat liggen.relonky schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:44:
@simon: het kan natuurlijk ook zijn dat de maker juist het beeld/de vorm als uitgangspunt voor zijn serie heeft. Vorm om de vorm zelf kan IMHO heel goed uitpakken.
|>
Bij 2 had ik waarschijnlijk een iets kortere sluitertijd gepakt of de metro op een lagere snelheid vastgelegd.
De 2e serie zit wat dat betreft heel anders in elkaar. Kwa kleuren mooi bij elkaar passend, dan valt die geschrapte variant idd af. Ik had hiervoor een apparte showcase gemaakt omdat ze totaal niet bij de eerste serie passen. Ze vallen op deze manier niet echt op hier op GoT, jammer, want beide series verdienen ieder hun aandacht!
Eens in de zoveel tijd verander ik de achtergrond van m'n pc, mocht je er eentje in groter formaat beschikbaar hebben, evt met logo, dan hoor ik het graag! Ik zou hem graag een tijdje willen opvrolijken met foto 2 of 3. Thanks alvast!
Mag ik bij deze dan ook nog eens vragen om een grotere versie van nummer 2 als wallpaper?
:strip_exif()/u/41837/Self-5_60x60.gif?f=community) 

:strip_exif()/u/71761/NYSoMFOKMJ.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/14640/Untitled-2-60.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/83648/logo-website-icoon-web.jpg?f=community) 
            /u/27131/crop61572b353fff1_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/1508/sax_k.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/44373/got_ava.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/142128/crop631b29903353f.gif?f=community) 
            :strip_exif()/u/33505/ravingremiaicon_kleiner.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/37638/crop5bec1b167ba00_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/50076/dosto_60.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/51076/crop618fc17c72522_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/68355/zelfportretvierkant70px.jpg?f=community) 
            /u/142463/crop6378b603292e8_cropped.png?f=community)