Toon posts:

AOPEN DUW1616/ARR problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een AOPEN DUW1616/ARR dvd brander ingebouwd in een systeem met de volgende specificaties; pentium 4 1,60 GHz, 256mb, windows xp professional SP2.

Het branden van cd's is geen probleem, alleen het branden van dvd's gaat niet zo lekker zullen we maar zeggen.

Ik probeer de dvd's te branden met een geupdate versie van Nero 6.3. de eerste 50% tijdens het branden gaan aardig op een snelheid van 4x, maar dan begint de ellende!!!

De ene keer is het na 60 % afgelopen de andere keer na 90% maar de 100 wordt nooit gehaald.
In Nero zie je na ongeveer 50% van het brandproces het bufferniveau ineens heen en weer vliegen van 0 naar 100 totdat het op 0 blijft steken en het afgelopen is.

De pc blijft te gebruiken echter Nero kun je nog altijd mini en maximaliseren zonder problemen en ook in taakbeheer staat Nero gewoon als geactiveerd. alleen er wordt niks meer gebrand, en de DVD brander reageert op niet meer voordat het systeem opnieuw is opgestart.

De gebrande DVD is ook met geen enkele mogenlijkheid te openen op welke pc dan ook.
Het is nu wel mogenlijk om aan de hand van het laatste bestand wat je stil zag staan in Nero voor het opstarten de DVD vanaf dat punt verder te branden. Nu wordt het branden wel beeindigd en is de DVD vaak wel te gebruiken. maar waarom maakt hij het niet ineens af, te weinig geheugen ?

kan iemand mij helpen met dit probleem ?

Niels

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-02 22:04
Probeer eerst Nero te updaten naar 6.6, want 6.3 geeft problemen met SP2.
Gewoon nero.com, => nero6 reloaded en update install uitvoeren.

Werkt dit niet dan dit:
A-open 1616 hebben soms keuren (loopwerk dempingmat komt los intern, veel gezien op TD)
Momenteel is de 1616L als vervanger uit, ik weet niet of je nog garantie hebt anders claimen!.
Want vermoedelijk is de brander niet inorde.(a-open heeft 2 jaar warranty)

Succes..

[ Voor 10% gewijzigd door sylvestor2 op 03-10-2006 22:05 ]