Toon posts:

[XP] .otf (Open Type Font) niet installeerbaar*

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

We zitten hier al een paar uur mee te klooien. Op internet vind ik weinig nuttige oplossingen:

Als we hier .otf fonts (Open Type) willen installeren (via configuratiescherm, danwel gewoon slepen) beweert Windows dat het lettertype 'wellicht beschadigd' is en ik de leverancier moet vragen om een nieuw bestandje. Maar als we de lettertypes op een ander systeem installeren, dan lukt het wel.

Het blijkt dus dat mijn versie van Windows XP uitsluitend .ttf (True Type) accepteert. Ik heb maar voor de probeer ATM geinstalleerd (hoewel dat alleen een oplossing zou moeten zijn voor oudere versies van Windows) en ook AdobePS, maar beide installaties gaven me geen oplossing.

Ik las ook ergens dat mensen de .otf bestanden gewoon hernoemden naar .ttf bestanden. Werkte ook niet.

Ook aumatische windows updates geven geen vereiste updates aan. Heeft iemand enig idee wat ik zou moeten doen om dit vervelende probleem op te lossen?

Met dank!

Groet
Maarten B.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Werken andere otf wel op die pc? En heb je nog errors in je eventlogs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie!

De standaard foutmelding is:
"Kan lettertype MyriadPro-Bold (OpenType) niet installeren. Wellicht is het lettertypebestand beschadigd. Vraag bij uw leverancier een nieuw bestand op."

Ik kan geen foutmelding vinden in de logboeken van Windows XP. Hierbij kijk ik in Systeembeheer en vervolgens klik ik op 'logboeken' en bekijk elk logboek sorterend op datum en merk geen fouten op die ontstaan zijn op het tijdstip dat ik de lettertypes heb proberen te installeren.

Of ik andere .otf bestanden kan installeren weet ik niet. Myriad is het enige otf lettertype wat we hebben. De rest is ttf. Maar ik ga er vanuit dat andere otf's ook niet werken, daar Myriad Pro wel op andere PC's werken hier. Mocht iemand weten waar ik gratis een otf kan downloaden (bijvoorbeeld een trial versie) dan houd ik me aanbevolen om die te testen.

Maar liever nog, als iemand de oplossing weet...tell me! _/-\o_

Alvast bedankt weer voor de aandacht!
Groetjes
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Type 1 (psfont) lukt ook gewoon?

Het gekke (en eigenlijk voor fatsoenlijk fontbeeheer onhandige) van Win2K en WinXP is dat ze alle fonts native ondersteunen. Zodat je in opmaakprogramma's permanent alle fonts uit je Windows/Fonts-map te zien krijgt.

Ik heb dit wel al vaker op een Mac (OSX) meegemaakt bij .otf en .ttf, waarbij de fonts via een Windows-server 'beschadigd' overkwamen, maar zo nog niet.

[ Voor 85% gewijzigd door Ramzzz op 04-10-2006 09:56 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Type 1 Fonts? Als het goed is lukken die ook niet. Ik heb hier ook wat postscriptfonts van Helvetica namelijk:
HLBC____.PFB en HLBC____.PFM.

Windows ziet ze in Explorer wel als "postscript outlines" en "postscript metrics" maar hij krijgt ze niet geïnstalleerd. Erger, ik heb ook ATM van Adobe geïnstalleerd, en ook die krijgt ze niet geopend.

Trouwens, ik heb een IBM Lenovo computer hier. Verder gebruikt iedereen een ander type. Wel allemaal IBM dingen. We proberen nu op een andere Lenovo de lettertypes te installeren. Of dat gelukt is weet ik nog niet.

Groet
Maarten