Toon posts:

Kan cronjob niet werkend.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Ik ben nieuw met crontab en cronjobs, dus vergeef mijn onwetendheid.)

Wat ik uit wil laten voeren moet elke 5 minuten worden uitgevoerd (mailinglist). Ik heb vanaf de command line de cronjob (een php bestand) al uitgevoerd, dat werkt prima.

Ik heb geprobeerd een cronjob toe te voegen aan de crontab in usr/bin/crontab via putty, alleen heb ik schijnbaar geen rechten om die crontab te bewerken (ik ben ook niet ingelogd als root, misschien dat dat het is). Moet ik nou specifiek in die crontab wezen of kan ik mijn cronjob ook in een andere map plaatsen?

Ik ben al ruim 2 uur bezig met iets wat denk ik binnen 10 minuten gebeurd moet zijn. Zit ik goed, of wat moet ik doen? Ik heb al gezocht op google en hier, maar kan geen duidelijke tutorial of iets dergelijks vinden.

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
log in met putty en type crontab -e

PS vergeet geen ENTER aan het eind
Elke 5 min: 0,5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55 * * * * /hierhetpadnaar/jecommando

[ Voor 71% gewijzigd door Candymirror op 03-10-2006 12:32 ]

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je moet er op letten dat je voor cronjobs de absolute paden (vanaf de root van je server) in het script moet gebruiken..

Verder als je crontab -e gebruikt moet je ze als gewone user kunnen toevoegen...

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
Volgens mij probeerd de topic starter /usr/bin/cronjob rechtstreeks te bewerken met een tekstediter

Verwijderd

Topicstarter
Je moet er op letten dat je voor cronjobs de absolute paden (vanaf de root van je server) in het script moet gebruiken..
heb ik gedaan, dat gaat allemaal goed.
Volgens mij probeerd de topic starter /usr/bin/cronjob rechtstreeks te bewerken met een tekstediter
nee zo erg is het niet allemaal. :)

Elke 5 min: 0,5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55 * * * * /hierhetpadnaar/jecommando
zoiets heb ik al gedaan, maar dan slaat hij het op in /tmp/crontab.24355 (nummer is willekeurig) en dan gebeurt er niks. als ik dan ook crontab -l doe, zegt ie no crontab for mijnusername

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

gewoon ff handmatig een bestandje maken met die regel in /etc/cron.d/<mijnjob> ofzo :)

| Hardcore - Terror |

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
`crontab -e` gebruiken en als dat als normale user niet werkt, moet je als root die ene user eventjes toevoegen aan de 'cron'-group.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Misschien handig als je er even bij vertelt in welk OS je het probeert te doen..
Dat het een *nix versie is lijkt me wel redelijk duidelijk, maar wat de crontab betreft zitten er tussen de verschillende linux distributies al flinke verschillen..
En dan kan het ook nog iets anders dan linux zijn(BSD, HP-UX, etc. etc.)

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Candymirror schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:21:

of je doet */5 ;)

iRacing Profiel

Pagina: 1