Toon posts:

Word heel traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik heb het volgende probleem bij het openen van een document met objecten in Word. Wanneer ik het document open worden de objecten als het ware geladen terwijl ie een paar dagen geleden er meteen stond. Wanneer ik dan weer naar onderen scroll en weer naar boven ga worden ze weer geladen. Op dat moment staat de cpu te pieken. Ik heb ook al office gedeinstalleerd en weer geinstalleerd. Dan gaat het 1 of 2 dagen goed en dan dient het probleem zich weer aan. Terwijl ik dan verder niks aan het document heb veranderd. Ik heb hier al op het forum gezocht en gegoogled, maar nog niet echt een oplossing tegengekomen. Het gaat om office2003 SP2. Heb een Pentium4 3.0 met 512 intern geheugen, dus zou genoeg moeten zijn lijkt me.
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:52

lier

MikroTik nerd

Zonder een beetje achtergrond info (alles in het leven is een object) wordt dit meer het niveau glazenbol... Heb je wat VBA code / object definities ?
Al eens in je eventlog gekeken ?
Probeer het ook eens zonder virusscanner (als je deze gebruikt).

[ Voor 25% gewijzigd door lier op 03-10-2006 12:12 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat de grammaticacontrole standaard aan staat. Dat maakt zelfs de snelste PC zo traag als een naaktslak in winterslaap ;)
Ik weet zo niet of dat in het document zelf opgeslagen wordt of dat het een algemene instelling is, maar je wilt het iig standaard uit hebben staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
het gaat trouwens om tekstvakken die traag geopend worden.
spelling en gramatica heb ik al uitgeschakeld, dat maakt verder niet uit.
Maar het heeft dus na de nieuwe installatie 1 a 2 dagen goed gewerkt dat is het rare.
Het uitschakelen van de virusscanner biedt ook geen versnelling.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:30
check eens met filemonitor van sysinternals waar word meebezig is en verwijder die bestanden
grote kans dat bij het deinstalleren van office hij dat niet verwijderd heeft, mocht je het niet kunnen vinden kun je ook een nieuw profiel aanmaken meestal is het dan ook wel opgelost.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
heb het profiel weggegooid en opnieuw aangemaakt...in eerste instantie liep het goed, maar na een uurtje was het weer mis. Heb toen het oude profiel weer teruggezet en tot nog toe gaat het goed.
Pagina: 1