[Vista] 10 minuten wachten voordat internet connectie maakt

Pagina: 1
Acties:

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 15:14
Beste Tweakers,

De laatste 3 builds (beta 2, RC1 en 5736) maakt mn pc pas verbinding met het internet na een kleine 10 minuten.. IP verversen werkt ook pas ná het verstrijken van een aantal minuten.. Daarna blijft internet ook gewoon werken, totdat de computer wordt herstart (oftewel ik laat mn PC nu continu aanstaan :+ )

Ik heb meer mensen gevonden op Tweakers die dit probleem hadden, maar nog nergens een oplossing gevonden! (wél gevonden: kabel eruit halen vóórdat de compu opstart, dan erin doen als ie klaar is, scheelt misschien 2-3 minuten, maar geen echte oplossing.. of vast IP invoeren ipv DHCP, maar scheelt ook weinig).

Netwerkkaart is een geïntegreerde Realtek RTL8201CL 10/100 Ethernet LAN PHY op mn ASROCK dual bordje..

Zijn er al mensen die een goeie oplossing hebben gevonden?? 8)7

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wild Guess:
In Windows 95 maakte het nogal wat uit of je de optie aan had staan dat de pc het gehele netwerk moest afstruinen naar pc's die ook op dat netwerk zaten. Indien je dat uit zette ging de opstart-procedure en de mogelijkheid om een netwerk op te bouwen meerdere malen sneller.

Kun je kijken of Windows wat anders doet op het netwerk voordat hij zich connecteert aan je DHCP-server?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 15:14
Hmm even geen flauw idee waar je het over hebt (al heb ik wel veel met 95 gewerkt, alleen toen niets met netwerken gedaan :+ )

In Vista heb je echter wel de mogelijkheid om 'network discovery' aan of uit te zetten.. Ik heb hier niet actief mee getest, maar ik heb het wel aan én uit gehad.. en geen verschil..