welk 5.1 systeem voor max 1300-1500 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:26

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo

ik was eerst opzoek naar het bose321 systeem, maar dat blijkt niet geweldig te zijn, en dan is 1500,- erg veel geld

nu gebruik ik een geleend systeem van een vriend erg veel (maar wil hij binnenkort terug hebben) voor oa mijn xbox360 en ook voor films te kijken.

In feite zoek ik een goed 5.1 systeem + dvd recorder (met harde schijf), maar ik weet niet zogoed waar ik moet beginnen met zoeken.

dus max 1300 tot 1500,- euro. hopelijk is dit niet al te globaal.

ps als extra vraag: wat is nu DE manier om je onderburen zo min mogelijk last te bezorgen van je subwoofer?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:12

Exirion

Gadgetfetisjist

HenkS schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:44:
ps als extra vraag: wat is nu DE manier om je onderburen zo min mogelijk last te bezorgen van je subwoofer?
Goedkoop: Stoeptegel (<1 euro) met daaronder kurk onderzettertjes (<1 euro) en daar dan je sub met spikes eronder op zetten. Spikes heb je in alle prijsklassen maar voor een euro of 10 a 15 kun je wel klaar zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

En verder...

Waar je moet beginnen met zoeken :

BCC - Mediamarkt etc. Zelf even op zoek gaan!

Dit antwoord zal je van alle mods hier krijgen :)

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ja maar ja , daar zit het hem dus he..

ik ging afgelopen zaterdag naar de mediamarkt in eindhoven, en ik informeerde wat, over wat ik wil, etc.. komt ie dus met dat bose 321 systeem, wat dus k*t blijkt te zijn..

ik heb dus liever een 'niet-verkoper' antwoord, hier op GOT :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:31:
En verder...

Waar je moet beginnen met zoeken :

BCC - Mediamarkt etc. Zelf even op zoek gaan!

Dit antwoord zal je van alle mods hier krijgen :)
Gutteguttegut. Op die manier kun je alle posts afschieten. Shame on you.

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de Harman Kardon set die op dit moment bij BCC te koop staat voor 799 euro.
Neem er dan wel de speakerset van HK zelf bij, kost je 100 euro extra, maar dan heb je ook wat.
De set bestaat uit:
- AVR140 receiver
Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_large/AVR140.jpg

- DVD22 dvd-player (goed regiocode vrij te maken)
Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_large/DVD22.jpg

- HKTS7 5.1 speakerset
Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_large/HKTS7.jpg

Verwijderd

Waar ga je het op aansluiten? Heb je al een Av-receiver?
Zo ja wat voor een?

Ik ben een maandje terug gaan luisteren naar een goeie 5.1 set welke uit kleine boxen / eitjes bestond.
heb veel geluisterd van B&W naar Tannoy (arena), infinity en Kef.

Welke er volgens mijn oren er toch echt boven uitsprongen waren de Kef KHT3005.
Ook qua design vind ik deze prachtig

Uiteraard is alles een persoonlijke smaak.., dus ik zou zeggen ga naar een goeie hifi dealer en maak een afspraak voor een luistersessie met verschillende 5.1 sets in jou prijsklasse.
Eigen receiver meenemen kan natuurlijk altijd lijkt me

Verwijderd

HenkS schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:36:
ja maar ja , daar zit het hem dus he..

ik ging afgelopen zaterdag naar de mediamarkt in eindhoven, en ik informeerde wat, over wat ik wil, etc.. komt ie dus met dat bose 321 systeem, wat dus k*t blijkt te zijn..

ik heb dus liever een 'niet-verkoper' antwoord, hier op GOT :)
Henk, je hebt gelijk, daar is het forum ook voor. Maar veel medeforummers zijn blij als ze eens met het vingertje kunnen zwaaien. Geeft niets, volwassenheid groeit geleidelijk, maar vast en zeker met de jaren.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
tnx tot nu toe

nee ik heb ook gween av-receiver.

heb dus een Receiver + 5.1 set nodig, kan dit samen voor 1500.- zie dat ik al 1 tip binnen heb :)

liefst ook nog een dvd-recorder (met hd)

dus ga maar door met de adviezen, tnx

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik denk dat je wat specifieker moet zijn. Een ht 5.1 set met dvd-recorder heb je al voor veel minder dan 1300,-.

Wil je losse componenten, hoe belangrijk is de kwaliteit (meen je bijvoorbeeld het verschil tussen vershcillende kabels te horen ? :P ) etc. Luister je echt muziek, of zet je muziek aan terwijl je iets aanhet doen bent?

http://www.kieskeurig.nl/...34E44C125715B004A51E3.htm

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ok komt ie dan:

ik ben geen 'freak' zeg maar, en ook niet waanzinnig kritisch! maar als je het geld uitgeeft, wil je er natuurlijk ook iets goed voor terug.

Wat vind ik belangrijk: ik gebruik hem voor mijn xbox360 en voor films te kijken (en ook wat voor muziek en gewoon tv, maar daarvoor vind ik het niet zo super boeiend eerlijk gezegd)

1 of meer componenten boeit me niet heel erg, maar ik wil geen hele stapel van zooi, ik vind design wel belangrijk ,want ik ga ook mijn huis opnieuw inrichten, en het mag er wel strak uitzien, en dan vind ik vaker 1 component mooier (dus met dvd speler / recorder ) er al in verwerkt. Wel nadelig als deze stuk gaat, maar goed, daar ga ik dan maar niet vanuit.

dus mooi systeem qua look (liefst ook de boxen), en verder goede qualiteit (maar zoals gezegd, ben niet super kritisch zoals velen hier wel zijn)

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:16

sphere

Debian abuser

Henk, ondanks dat hadecom.nl het goed bedoelt is er maar een die kan bepalen wat jij mooi vindt, en dat ben je zelf. Trek er gewoon eens een paar zaterdagen op uit om te gaan luisteren zo links en rechts. Wees niet bang om ook eens een HiFi zaak binnen te stappen.

Het is begrijpelijk dat je advies zoekt, maar geluidsbeleving is zo persoonlijk, daar valt weinig over te adviseren. In zijn algemeenheid denk ik dat je budget erg ruim is voor een "setje" 5.1 speakers (van die sateliet meuk), maar wellicht wat krap voor "volwaardige" speakers.

Uiteindelijk moet jij de keus maken waar je tevreden mee bent. Daar kan geen mening van een tweaker tegen op.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
helemaal mee eens, maar ik zoek ook meer orientatie richtlijnen en adviezen, de uiteindelijke keus zelf maak ik idd zelf..

maar enkele goede adviezen hoor ik natuurlijk graag

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:16

sphere

Debian abuser

Voor sub-sat systeem: kijk naar bijv. Kef (klein, schattig, esthetisch verantwoord)
Voor speaker: kijk naar 5.1 combo-sets van Mission (aardige instap set)

Daarnaast laat je een AV-receiver van het merk van je keuze aanrukken (lees bijv. www.homecinemachoice.com voor reviews) met een bijpassende DVD-speler.

En als je het dan hebt staan verplicht pics posten in het showtopic :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 01:35
Hey, ik zou niet die set van 799 kopen die bij de BCC staat hoor.
Ik zou naar de mediamarkt gaan en flink afdingen op de ste die daar staat:

De Harman Kardon Cinefocus 8

Dat is
De AVR235
De DVD27
De HKTS8 (6,1 speakers)

Staat voor 999, had ik voor 879 mee! Dan heb je nog een leuke bak geld over voor een recorder

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

In feite zoek ik een goed 5.1 systeem + dvd recorder (met harde schijf), maar ik weet niet zogoed waar ik moet beginnen met zoeken.
Er zijn meer winkels dan een mediamarkt.

Zie ook de policy "wat moet ik kopen", daar staat: Je moet kopen wat je zelf mooi vindt klinken en er goed uit vindt zien. Door zelf te luisteren kan je beoordelen wat voor jou goed is en wat niet, niet door het ons te vragen. Alle alternatieven staan in de winkel en de Bose 123 is voor een selecte doelgroep helemaal geen verkeerd product.

Gewoon in de winkel luisteren dus. De speakers die hier genoemd worden, zouden voor jou weleens lelijk kunnen klinken, dat is smaak afhankelijk. Eventueel dus andere winkels proberen en gaan luisteren, wij weten niet wat jij mooi vindt.

Mocht je specifieke vragen hebben, dan kan je die wel stellen, maar een vraag over subwofers en buren is al vaak zat gesteld: [search=buren bas overlast subwoofer]

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 03-10-2006 16:52 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.