Voeding of Mobo defect

Pagina: 1
Acties:

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
Na het inbouwen van een extra casefan is het volgende onstaan.
Na indrukken van de powerknop gaat de pc aan, fans (cpu fan ook) draaien dvd lampje brand, schijven komen niet in beweging geen beeld reset knop werkt niet, pc gaat allen uit als ik de spanning er af haal of via de voedingsknop.
Alle verbindingen nagekeken alles uitgebouwd een voor een ingezet en getest (gpu schijven enz.) bios reset gedaan op het mobo de power on / reset proberen te kortsluiten probleem blijft.
Alles weer ingebouwd, toen spanning op gezet pc gaat gelijk aan zonder de power knop in te drukken?
Schijven komen niet in beweging geen beeld power/on reset werkt niet.
Weer alles uitgebouwd mobo uit de kast gehaald cpu verwijderd.
Alleen de voeding aangesloten en de cpu fan.
Zodra er spanning op het mobo komt begint de cpu fan te draaien (dus netspanning cpu fan draait)???
( helaas geen multimeter om de spanning te testen)

Spec mobo asrock k8 upgr. nf3
amd 64 ath 754 3000
voeding antec 380w standaard voeding uit sonata II
bvd

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit alles is een gevolg van het aansluiten van een extra casefan? Hoe heb je dit dan gedaan?
Heb je hem al losgekoppeld (vind ik niet terug in je verhaal)?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• husker186
r00n schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:36:
Dit alles is een gevolg van het aansluiten van een extra casefan? Hoe heb je dit dan gedaan?
Heb je hem al losgekoppeld (vind ik niet terug in je verhaal)?
Yep heb alle fans losgekoppeld, zit het probleem niet denk ik.

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb dat ook eens gehad, toen deed ook d HD's en vidkaart het niet leek het wel, maar dat was het niet.
Je kan proberen om de batterij los te halen, en de externe power, dan ff zo laten staan, 30 sec of zo is zat lijkt me, dan is ie weer naar alle factory settings, batterij er in power er in, hoppa, dikke kans dat dat al werkt, bij ons gebeurde dat ook vrij spontaan, heel weird. Ook een idee, uitzuigen die kast, stof is ook een ramp.
Het enige wat er kan gebeuren is dat er een enkele BIOS setting goed gezet moet worden, maar zelfs die kans is eigenlijk al klein.

Edit: typo's

Hint: Er is waarschijnlijk een rij lampjes op je mobo, wat doen die ?
Wat het betekent kun je zien in je boekje, heb je die niet, download je die ff.
Als het zoiets wordt als CPU clock bla, dan weet ej haast zeker dat de batterij loshalen wat ik beschreef gaat werken, zo niet, en hij doet nog hetzelfde, dan heb je kans op een overleden mobo.
Zeurt ie over de vidkaart, dan heb je ook kans dat het werkt, maar minder.

[ Voor 28% gewijzigd door gabiballetje op 03-10-2006 11:55 ]

• husker186
gabiballetje schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:52:
Ik heb dat ook eens gehad, toen deed ook d HD's en vidkaart het niet leek het wel, maar dat was het niet.
Je kan proberen om de batterij los te halen, en de externe power, dan ff zo laten staan, 30 sec of zo is zat lijkt me, dan is ie weer naar alle factory settings, batterij er in power er in, hoppa, dikke kans dat dat al werkt, bij ons gebeurde dat ook vrij spontaan, heel weird. Ook een idee, uitzuigen die kast, stof is ook een ramp.
Het enige wat er kan gebeuren is dat er een enkele BIOS setting goed gezet moet worden, maar zelfs die kans is eigenlijk al klein.

Edit: typo's

Hint: Er is waarschijnlijk een rij lampjes op je mobo, wat doen die ?
Wat het betekent kun je zien in je boekje, heb je die niet, download je die ff.
Als het zoiets wordt als CPU clock bla, dan weet ej haast zeker dat de batterij loshalen wat ik beschreef gaat werken, zo niet, en hij doet nog hetzelfde, dan heb je kans op een overleden mobo.
Zeurt ie over de vidkaart, dan heb je ook kans dat het werkt, maar minder.
Kuis hem iedere maand uit
Bios reset ook gedaan
Geen ledje`s op het mobo.boekje geeft ook geen uitsluitsel

• husker186
Heb inmiddels het mobo op de pc op mijn werk aangesloten, probleem blijft
voeding en alleen cpu fan aangsloten, zodra er netspanning op komt gaat de fan draaien
( probl. ligt dus aan het mobo)

Verwijderd

husker186 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:37:
Heb inmiddels het mobo op de pc op mijn werk aangesloten, probleem blijft
voeding en alleen cpu fan aangsloten, zodra er netspanning op komt gaat de fan draaien
( probl. ligt dus aan het mobo)
Bij sommige Mobo's moet je ook de 12v kabel aansluiten op je mobo dat is dat kleine stekkertje met 4 of 6 draatjes eraan die van je voeding komt.

Ik had ook ooit eens een probleem met een Asus K8V en ik kreeg totaal geen beeld bleek het dus dat 12v kabeltje vanaf de voefing te zijn.

• husker186
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:49:
[...]

Bij sommige Mobo's moet je ook de 12v kabel aansluiten op je mobo dat is dat kleine stekkertje met 4 of 6 draatjes eraan die van je voeding komt.

Ik had ook ooit eens een probleem met een Asus K8V en ik kreeg totaal geen beeld bleek het dus dat 12v kabeltje vanaf de voefing te zijn.
Volgens mij schakel je mobo niet met de netvoeding aan :?
Alle twee de voedingstekkers zijn aangesloten 8)7

• husker186
Probleem opgelost mobo is overleden en vervangen en het draait weer :)
Pagina: 1