Kinderslot DVD-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:51
Maar dan een echt kinderslot. 8)

Mijn vorige dvd-speler doet het niet meer, dit kwam onder andere doordat mijn zoontje het een erg interessant apparaat vond. Het knopje om de lade uit te schuiven was ook snel gevonden, en in een moment van onoplettendheid lag de hele lade eruit. Mechanisme is kapot, dus die is niet meer te redden :'(

Omdat ik over een tijdje (denk aan +/- een jaar) een dvd-recorder met harde schijf wil gaan kopen wil ik nu een niet al te dure dvd-speler hebben. Ik ben bij de mediamarkt geweest en heb daar een Philips dvd-speler met kinderslot aangeschaft. Leek mij ideaal, maar de persoon die mij daar hielp had zijn informatie volgens mij niet helemaal op orde. Dit soort kinderslot werkt namelijk tegen het afspelen van dvd's, maar niet tegen het openen van de lade.

Weten jullie of er überhaupt dvd-spelers zijn met een soort "hold-functie", dus dat je de toetsen uit kunt schakelen met bijvoorbeeld een code of een schuifknopje aan de zijkant?

Het achter slot en grendel zetten van het apparaat willen we om twee redenen niet doen:
• Hij moet maar leren dat het niet mag
• Dan zouden we een nieuw meubel moeten kopen en dat zit er even niet in

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Een idee om in de voedingskabel van de DVD-speler een schakelaar te schroeven? ;) Dan heb je voor een paar euro je eigen hold-functie gemaakt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:59
Een goedkope, en vrij simpele oplossing is het 'ontschadelijk' maken van het Eject knopje op de dvd speler.

al ben je een beetje creatief is dat zo gebeurt.
dan kan je hem nog altijd openen met de afstand bediening maar niet meer via het frontje.
het is goed te doen d.m.v 1 seconden lijm, of vanuit de binnenkant iets achter het knopje plaatsen zodat hij gewoon niet meer ingedrukt kan worden.

zelf heb ik ook wel gezien bij goedkope dvd spelers dat je met het kinderslot ook gewoon alle knopjes op het frontje kan uitschakelen maar dit is per dvd speler verschillend

Succes !

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Exirion schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:28:
Een idee om in de voedingskabel van de DVD-speler een schakelaar te schroeven? ;) Dan heb je voor een paar euro je eigen hold-functie gemaakt.
Tenzij je net een DVD aan het recorden bent, dan is uitschakelen weer niet zo handig 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Gamo op 03-10-2006 11:32 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_trickster_ schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:31:
Een goedkope, en vrij simpele oplossing is het 'ontschadelijk' maken van het Eject knopje op de dvd speler.

al ben je een beetje creatief is dat zo gebeurt.
dan kan je hem nog altijd openen met de afstand bediening maar niet meer via het frontje.
het is goed te doen d.m.v 1 seconden lijm, of vanuit de binnenkant iets achter het knopje plaatsen zodat hij gewoon niet meer ingedrukt kan worden.

zelf heb ik ook wel gezien bij goedkope dvd spelers dat je met het kinderslot ook gewoon alle knopjes op het frontje kan uitschakelen maar dit is per dvd speler verschillend

Succes !
dan moet ie geen philips nemen, die heeft geen eject op de AB, althans die van mij niet

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Sherlock
_trickster_ schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:31:
Dat lijkt me perfect, enig idee welke spelers dat hebben? Of op welke termen ik moet zoeken, want ik kom eigenlijk steeds op het standaard kinderslot uit..

Als dat niet kan dan ga ik inderdaad het eject knopje "hard" uitschakelen.
bartgrefte schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:36:
dan moet ie geen philips nemen, die heeft geen eject op de AB, althans die van mij niet
Volgens mij heeft de mijne dat wel. Ik zal zo eens kijken of ik het typenummer kan vinden.
edit:
DVP3040 en zo te zien zit daar geen knopje voor op de AB...

[ Voor 26% gewijzigd door Sherlock op 03-10-2006 11:54 ]

• _trickster_
Volgensmij heeft mijn dvd speler thuis dat,
dat zou ik vanavond even thuis moeten opzoeken, of hij dat inderdaad kan, en welk merk dat is.
dat antwoord moet ik je nog even verschuldigt blijven.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 20:26
Is misschien een slot in dvd speler wat voor je?

Alleen zijn de dvd's dan nog niet veilig :(

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
bartgrefte schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:36:
[...]
Probeer eens de STOP toets van de AB langdurig ingedrukt te houden.
Dit zal de EJECT functie activeren.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Doman op 03-10-2006 11:49 ]

• Sherlock
KeeP IT ReaL schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:42:
Is misschien een slot in dvd speler wat voor je?

Alleen zijn de dvd's dan nog niet veilig :(
Heb ik inderdaad ook al aan gedacht, dat zou op zich wel handig zijn want dan moet ik er gewoon voor zorgen dat er geen dvd's in blijven zitten. Ik heb alleen nog geen goedkope (als in onder de 60 euro) slot-in dvdspelers gezien.

Over de prijs: ik was eigenlijk van plan om onder de 50 euro te blijven ('t is immers puur ter overbrugging) maar de philips kostte me 59 euro en dat vond ik het wel weer waard. Ik ben van mening dat ik de dvd-speler nog terug kan brengen omdat hij niet doet wat me beloofd is, maar dan moet ik er natuurlijk wel snel bij zijn...

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 10:52

chromeeh

the Gnome

Misschien een hele 'domme' oplossing maar de dvd speler in een kastje die dicht kan zetten is geen oplossing?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Sherlock
chromeeh schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:53:
Misschien een hele 'domme' oplossing maar de dvd speler in een kastje die dicht kan zetten is geen oplossing?
Zie onderste twee regeltjes in TS :)

Verwijderd

HEb thuis een set staan van pioneer en daar zit een shop/demo functie op.
dit houd in dat als je een toetsen combo gebruikt de lade pas opengaat.

In mijn geval is het stop=eject en dan pas gaat de lade open.

Kijk eens in het boekje als jou speler zo'n fucnite heeft...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The_Doman schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:49:
[...]

krijg nou de.... die moet ik onthouden thanx!

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

The_Doman schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:49:
[...]

Dat werkt ook weer niet op alle systemen, maar is inderdaad het proberen waard.

• _trickster_
Dat is het proberen inderdaad wel waard.
en anders zou ik toch richting de een seconden lijm kijken om hem gewoon hardwarematig uit te schakelen

• Incure
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 13:44
Inderdaad de demo-shop functie is hiervoor goed geschikt omdat je dan gewoon het apparaat kan blijven bedienen met de afstandsbediening alleen niet met de knoppen op het apparaat zelf. Deze functie staat helaas meestal niet beschreven in de gebruikershandleiding maar in de service handleidingen. De volgende weet ik uit mijn hoofd:

Panasonic DVD-spelers/recorders:
- Houdt STOP ingedrukt op het apparaat en druk dan POWER in op de afstandsbediening.

Philips DVD-spelers:
- Haal de stekker uit het stopcontact. Houdt de EJECT + STOP knop ingedrukt op het apparaat en stop de stekker terug in het stopcontact. Bij sommige modellen moet je een andere combinatie gebruiken zoals EJECT + PLAY of STOP + PLAY.

P.s. zorg er wel voor dat je een DVD in het apparaat hebt zitten voordat je deze functie activieert.

• Sherlock
Incure schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:15:
Philips DVD-spelers:
- Haal de stekker uit het stopcontact. Houdt de EJECT + STOP knop ingedrukt op het apparaat en stop de stekker terug in het stopcontact. Bij sommige modellen moet je een andere combinatie gebruiken zoals EJECT + PLAY of STOP + PLAY.

P.s. zorg er wel voor dat je een DVD in het apparaat hebt zitten voordat je deze functie activieert.
Dat ga ik thuis meteen proberen, bedankt!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb een Sony RDR-GX220 DVD-recorder. Bij deze recorder kun je een kinder beveiliging instellen EN je kunt de CD lade "locken" door de STOP knop ingedrukt te houden terwijl je het apparaat aanzet. Ik neem aan de de HDD/DVD recorders van Sony uit dezelfde serie dezelfde functies hebben. Download anders even een handleiding om dit te bevestigen.

• Sherlock
Sherlock schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:55:
[...]
Dat ga ik thuis meteen proberen, bedankt!
Helaas, de combinaties EJECT-STOP, EJECT-PLAY/PAUSE en STOP-PLAY/PAUSE werkten allemaal niet. Ik ben nu een dagje aan het zoeken geweest via google naar een service manual van de DVP3040 maar ik kan het niet vinden... Iemand nog andere opties voor me? :)

Verwijderd

Sherlock schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:38:
[...]
Helaas, de combinaties EJECT-STOP, EJECT-PLAY/PAUSE en STOP-PLAY/PAUSE werkten allemaal niet. Ik ben nu een dagje aan het zoeken geweest via google naar een service manual van de DVP3040 maar ik kan het niet vinden... Iemand nog andere opties voor me? :)
Service manual? Als je daarmee de gebruikershandleiding bedoelt, dan staat deze hier.

Verwijderd

Hoe oud is je zoontje? Mijn zusje en broertje (Nu net 4 en bijna 7) gebruiken al sinds ze 3 zijn de dvd speler zelf. We hebben gewoon uitgelegd hoe het werkt en alle orignele dvd's gekopieerd (want wat gaan ze daar onvoorzichtig mee om zeg :o ). Tevens hebben we de menuutjes weggehaald zodat ze gelijk beginnen af te spelen, in het Nederlands. Receiver is tegenwoordig ook geen probleem meer, en mn zusje zet zelfs de subwoofer aan als ze K3 gaat luisteren :X .

@slindenblabal; service manual is dat ding dat de monteurs gebruiken. Kan je mee in service menu komen waar veel meer opties te vinden zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 10:26 ]

• Sherlock
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:25:
Hoe oud is je zoontje?
...
@slindenblabal; service manual is dat ding dat de monteurs gebruiken. Kan je mee in service menu komen waar veel meer opties te vinden zijn.
Mijn zoontje is nu bijna anderhalf, één van de redenen dat ik de dvd-speler in het zicht wil laten staan is ook dat hij er aan went en er mee om leert gaan, maar voorlopig is het nog te interessant om er af te blijven...

Ik wilde idd de service manual hebben, omdat hier wellicht in uitgelegd zou staan hoe de demo/shop mode te activeren is. De gebruikershandleiding heb ik uiteraard zelf in papieren vorm en als pdf.

Verwijderd

Sherlock, ik heb je een email gestuurt @gmail account.

Verwijderd

Sherlock schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:51:
[...]

Mijn zoontje is nu bijna anderhalf, één van de redenen dat ik de dvd-speler in het zicht wil laten staan is ook dat hij er aan went en er mee om leert gaan, maar voorlopig is het nog te interessant om er af te blijven...

Ik wilde idd de service manual hebben, omdat hier wellicht in uitgelegd zou staan hoe de demo/shop mode te activeren is. De gebruikershandleiding heb ik uiteraard zelf in papieren vorm en als pdf.
Mjah, 1.5 is nog een beetje jong. Anders is het gewoon geen snoep als je op het knopje drukt \o/

• Sherlock
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:28:
Mjah, 1.5 is nog een beetje jong. Anders is het gewoon geen snoep als je op het knopje drukt \o/
Snoep?? Het is sowieso geen snoep >:)

Verwijderd

De wat duurdere hebben kinderbeveiliging ingebouwd. Iig mijn Pioneer Elite

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:25:

blabal ;)?

Aha, excuses...ik dacht al wel dat het iets anders zou zijn, maar noemde het voor de zekerheid toch maar :).
Pagina: 1